Tutkin lasten digitaaliseen pelaamiseen, metapelaamiseen, oppimiseen ja median käyttöön liittyviä ilmiöitä. Lisäksi tutkin datafikaatiota sekä tekoälykonseptien opettamista lapsille.
Tutkimusryhmät
-
DigiErko - Oppiminen ja opettaminen digitaalisiss… 01.11.2017 -
-
Pakopelipedagogiikka - Sm4rt LOC 01.01.2020 -
-
TOTY 17.08.2023 -
Projektit
Julkaisut
36/36 kappaletta-
Finland: Innovating AI learning. Juho Kahila provides a glimpse into Finland´s Generation AI project
Kahila, Juho. 2024. Hello World. 23: 46-47 -
Pedagogical framework for cultivating children's data agency and creative abilities in the age of AI
Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Arkko, Eetu; Lin, Anssi; Pope, Nicolas; Jormanainen, Ilkka; Valtonen, Teemu. 2024. Informatics in education. [Epub ahead of print 26 Jan 2024]: 1-42 -
A Typology of Metagamers: Identifying Player Types Based on Beyond the Game Activities
Kahila, Juho; Valtonen, Teemu; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Sanni; Tedre, Matti. 2023. Games and culture: a journal of interactive media. [Epub ahead of print 1 Aug 2023]: 1-21 -
Digitaalinen pelaaminen ja metapeliaktiviteetit tarjoavat mahdollisuuksia informaaliin oppimiseen
Kahila, Juho. 2023. Pelitutkimuksen vuosikirja. 2023: 133-138 -
Exploration on how co-designing with AI facilitates critical evaluation of ethics of AI in craft education
Tedre, Matti; Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka. Teoksessa: Langran, Elizabeth; Christensen, Paula; Sanson, Jarrod(toim.) , 2023. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 2289-2296. Association for the advancement of computing in education -
Generation AI: AI Education for the Security Mindset (GenAI)
Kahila, Juho; Jormanainen, Ilkka; Pope, Nicolas; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti. 2023. Association for the advancement of computing in education -
Generation AI: Participatory Machine Learning Co-Design Projects with K-9 Students in Finland
Tedre, Matti; Mäkitalo, Kati; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Laru, Jari; Iwata, Megumi. 2023. Annual Conference on Innovation & Technology in Computer Science Education -
Interprofessional practicum in the context of Finnish early childhood education and care
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Kahila, Juho; Sajaniemi, Nina. 2023. Journal of early childhood education research. 12: 89-118 -
Learning Machine Learning in K–12
Jormanainen, Ilkka; Tedre, Matti; Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu; Toivonen, Tapani; Kahila, Juho. Teoksessa: Sentance, Sue; Barendsen, Erik; Howard, Nicol R; Schulte, Carsten(toim.) , 2023. Computer Science Education: Perspectives on Teaching and Learning in School. s. 69-82. Bloomsbury academic -
Mapping students’ temporal pathways in a computational thinking escape room
Vartiainen, Henriikka; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Kahila, Juho; Parkki, Tuomo; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Hirsto; Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Väisänen, Sanna(toim.) , 2023. FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). s. 77-88.