
Leena Holopainen
Professori
Erityispedagogiikan professori, erityisesti kielelliset vaikeudet
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Erityispedagogiikka
leena.holopainen@uef.fi | 050 407 2249
Julkaisut
92 kappaletta-
A Journey of Discovery: Modelling Participation to Enhance Multifunctional Collaboration among Children with Disabilities
Kinnunen, Anu Maarit; Holopainen, Leena. 2023. Scandinavian journal of disability research. 25: 256-268 -
Student engagement profiles and the role of support in general upper secondary education
Söderholm, Fiia; Viljaranta, Jaana; Tuominen, Heta; Lappalainen, Kristiina; Holopainen, Leena. 2023. Learning and individual differences. 104: -
The role of educational support in the development of subjective well‐being in Finnish general upper secondary education
Holopainen, Leena; Waltzer, Katariina; Hoang, Nhi; Lappalainen, Kristiina; Nuutinen, Hanna; Pesonen, Heli. 2023. Psychology in the schools. 60: 2795-2808 -
Erityistä tukea tarvitsevan lapsen vanhemmat rakentamassa osallisuutta lisäävää monitoimijaista yhteistoimintamallia
Kinnunen, Anu; Holopainen, Leena. 2022. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 32: 73-90 -
Osallisuus syntyy yhteistyöstä
Holopainen, Leena. 2022. Kasvatus. 53: 304-305 -
The development of school burnout in general upper secondary education: the role of support and schoolwork difficulties
Söderholm, Fiia; Lappalainen, Kristiina; Holopainen, Leena; Viljaranta, Jaana. 2022. Educational psychology. 42: 607-625 -
Vihjeitä korkeakouluopiskelijoiden puhutun ja kirjoitetun kielen ymmärtämisen ja tuottamisen tukemiseen
Holopainen, Leena; Vellonen, Virpi. 2022. -
Välivuotta viettävien nuorten toimijuus viivästyneessä koulutussiirtymässä
Waltzer, Katariina; Penttinen, Leena; Holopainen, Leena; Lappalainen, Kristiina. 2022. Nuorisotutkimus. 40: 5-21 -
Erityistä tukea tarvitsevan lapsen osallisuuden toimintatapoja
Kinnunen, Anu; Holopainen, Leena. 2021. Fysioterapia. 68: 26-31 -
Vaikuttavaa viestintää verkoissa
Vellonen, Virpi; Holopainen, Leena. 2021. Kasvatus. 52: 114-115