
SAKARI TOLPPANEN
Yliopistotutkija
yliopistotutkija
Tutkimukseni liittyvät pääosin kestävän kehityksen opetukseen ja ilmastokasvatukseen. Tällä hetkellä pääfokukseni on tutkia ilmastonmuutoksen hillitsemiseen liittyviä arvoja, asenteita ja tekoja. Myös non-formaalit oppimisympäristöt ovat kiinnostuksen kohteeni.
Yhteystiedot
Organisaatio
Filosofinen tiedekunta, Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto
Sähköposti
sakari.tolppanen@uef.fi
Puhelin
046 920 5760
Avainsanat
Linkit
-
Research gate Research gate profiili
-
Orcid ORCID-linkki
-
Linkki Google Scholar profiili
-
Linkki Harrastustoiminta
Julkaisut
-
Implementing Environmental and Societal Issues into Science Education through Life Cycle Assessment. Tolppanen, Sakari; Kärkkäinen, Sirpa; Keinonen Tuula / Science | Environment | Health : Towards a Science Pedagogy of Complex Living Systems. 2021. 2021
-
Kang, Jingoo; Salonen, Anssi; Tolppanen, Sakari; Scheersoi, Annette; Hense, Jonathan; Rannikmäe, Miia; Soobard, Regina; Keinonen, Tuula. 2021. Effect of Embedded Careers Education in Science Lessons on Students' Interest, Awareness, and Aspirations International journal of science and mathematics education [ePub ahead of print 28 Nov 2021]: 1-21. 2021
-
Tolppanen, Sakari; Kärkkäinen, Sirpa. 2021. Limits of caring: pre-service teachers' reasons for not taking high-impact actions to mitigate climate change Environmental education research Published online: 25 Nov 2021: 1 - 18. 2021
-
Tolppanen, Sakari; Kärkkäinen, Sirpa. 2021. The blame-game: pre-service teachers views on who is responsible and what needs to be done to mitigate climate change International journal of science education 43 14: 2402-2425. 2021
-
Herranen, Jaana; Tolppanen, Sakari; Vesterinen, Veli-Matti; Aksela, Maija. 2020. Challenges and tensions in collaborative planning of a student-led course on sustainability education Nordina 16 1: 18-36. 2020
-
Tolppanen, Sakari; Claudelin, Anna; Kang, Jingoo. 2020. Pre-service Teachers' Knowledge and Perceptions of the Impact of Mitigative Climate Actions and Their Willingness to Act Research in science education 2021; 51 6: 1629-1649. 2020
-
Tolppanen, Sakari; Kang, Jingoo. 2020. The effect of values on carbon footprint and attitudes towards pro-environmental behavior Journal of cleaner production 2021; 282: 124524. 2020
-
Cantell, Hannele; Tolppanen, Sakari; Aarnio-Linnanvuori, Essi; Lehtonen, Anna. 2019. Bicycle model on climate change education: presenting and evaluating a model Environmental education research 25 5: 717-731. 2019
-
Tolppanen, Sakari; Jäppinen, Ilpo; Kärkkäinen, Sirpa; Salonen, Anssi; Keinonen, Tuula. 2019. Relevance of Life-Cycle Assessment in Context-Based Science Education: A Case Study in Lower Secondary School Sustainability 11 21: 1-15. 2019