Nicolas Pope
Yliopistotutkija
Tietojenkäsittelytieteen laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta
[email protected] | 050 528 8449
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
12/12 kappaletta-
A Versatile Low-Cost Kit for Teaching Novice Learners AI Using Robotics Components and a No-Code Development Playground
Lin, Anssi; Salonen, Anssi; Pope, Nicolas; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti. Teoksessa: Walsh, Toby; Shah, Julie; Kolter, Zico(toim.) , 2025. Thirty-Ninth AAAI Conference on Artificial Intelligence; Thirty-Seventh Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence; Fifteenth Symposium on Educational Advances in Artificial Intelligence. s. 29162-29170. AAAI press A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
An XAI Social Media Platform for Teaching K-12 Students AI-Driven Profiling, Clustering, and Engagement-Based Recommending
Pope, Nicolas; Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Saqr, Mohammed; López-Pernas, Sonsoles; Roos, Teemu; Laru, Jari; Tedre, Matti. Teoksessa: Walsh, Toby; Shah, Julie; Kolter, Zico(toim.) , 2025. Thirty-Ninth AAAI Conference on Artificial Intelligence; Thirty-Seventh Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence; Fifteenth Symposium on Educational Advances in Artificial Intelligence. s. 29203-29211. AAAI press A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Children's AI Design Platform for Making and Deploying ML-Driven Apps: Design, Testing, and Development
Pope, Nicolas; Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti. 2025. IEEE transactions on learning technologies. 18: 130-144 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A No-Code AI Education Tool for Learning AI in K-12 by Making Machine Learning-Driven Apps
Pope, Nicolas; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Laru, Jari; Tedre, Matti. Teoksessa: Altinay, Zehra; Chang, Maiga; Kuo, Rita; Tlili, Ahmed(toim.) , 2024. Proceedings: 2024 IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2024. s. 105-109. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
A systematic literature review of empirical research on ChatGPT in education
Albadarin, Yazid; Saqr, Mohammed; Pope, Nicolas; Tukiainen, Markku. 2024. Discover education. 3: . 60 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
An Educational Tool for Learning about Social Media Tracking, Profiling, and Recommendation
Pope, Nicolas; Kahila, Juho; Laru, Jari; Vartiainen, Henriikka; Roos, Teemu; Tedre, Matti. Teoksessa: Altinay, Zehra; Chang, Maiga; Kuo, Rita; Tlili, Ahmed(toim.) , 2024. Proceedings: 2024 IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2024. s. 110-112. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Enhancing Understanding of Data Traces and Profiling Among K-9 Students Through an Interactive Classroom Game
Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Arkko, Eetu; Lin, Anssi; Pope, Nicolas; Tedre, Matti. Teoksessa: Michaeli, Tilman; Sentance, Sue; Bergner, Nadine(toim.) , 2024. WiPSCE '24: Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research. s. 1-9. ACM A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Enhancing children’s understanding of algorithmic biases in and with text-to-image generative AI
Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Tedre, Matti; López-Pernas, Sonsoles; Pope, Nicolas. 2024. New media and society. [Epub ahead of print 18 May 2024]: 1-27 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Pedagogical framework for cultivating children's data agency and creative abilities in the age of AI
Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Arkko, Eetu; Lin, Anssi; Pope, Nicolas; Jormanainen, Ilkka; Valtonen, Teemu. 2024. Informatics in education. 23: 323-360 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teachers and Students Envisioning Mixed Reality Remote Learning: A Qualitative Exploration on Fostering Academic Engagement
Goagoses, Naska; Winschiers-Theophilus, Heike; Auala, Selma; Pope, Nicolas; Rotkonen, Erkki; Itenge, Helvi; Montero, Calkin Suero; Suovuo, Tomi; Sutinen, Erkki. 2024. Technology, knowledge and learning. [Epub ahead of print 12 December 2024]: 1-25 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä