Juho Kahila
Tutkijatohtori
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
Tutkin lasten digitaaliseen pelaamiseen, metapelaamiseen, oppimiseen ja median käyttöön liittyviä ilmiöitä. Lisäksi tutkin datafikaatiota sekä tekoälykonseptien opettamista lapsille.
Tutkimusryhmät
-
DigiErko - Oppiminen ja opettaminen digitaalisiss… 01.11.2017 -
-
Pakopelipedagogiikka - Sm4rt LOC 01.01.2020 -
-
TOTY 17.08.2023 -
Projektit
Julkaisut
47/47 kappaletta-
A Bird Matching Game: Difficulty, Rewards and Intrinsic Motivation
Tyni, Janne; Bednarik, Roman; Kahila, Juho; Tedre, Matti. 2024. International journal of serious games. 11: 57-77 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A Bird Matching Game: Difficulty, Rewards, and Intrinsic Motivation
Tyni, Janne; Bednarik, Roman; Kahila, Juho; Tedre, Matti. 2024. International journal of serious games. 11: 57-77 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A No-Code AI Education Tool for Learning AI in K-12 by Making Machine Learning-Driven Apps
Pope, Nicolas; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Laru, Jari; Tedre, Matti. Teoksessa: Altinay, Zehra; Chang, Maiga; Kuo, Rita; Tlili, Ahmed(toim.) , 2024. Proceedings: 2024 IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2024. s. 105-109. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
An Educational Tool for Learning about Social Media Tracking, Profiling, and Recommendation
Pope, Nicolas; Kahila, Juho; Laru, Jari; Vartiainen, Henriikka; Roos, Teemu; Tedre, Matti. Teoksessa: Altinay, Zehra; Chang, Maiga; Kuo, Rita; Tlili, Ahmed(toim.) , 2024. Proceedings: 2024 IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2024. s. 110-112. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Can ChatGPT Match Experts? Comparing input for Serious Game Development
Tyni, Janne; Turunen, Aatu; Bednarik, Roman; Kahila, Juho; Tedre, Matti. 2024. International journal of serious games. 11: 87-106 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
ChatGPT and imaginaries of the future of education: insights of Finnish teacher educators
Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu; Kahila, Juho; Tedre, Matti. 2024. Information and learning sciences. [Epub ahead of print 13 August 2024]: 1-16 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Enhancing Understanding of Data Traces and Profiling Among K-9 Students Through an Interactive Classroom Game
Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Arkko, Eetu; Lin, Anssi; Pope, Nicolas; Tedre, Matti. Teoksessa: Michaeli, Tilman; Sentance, Sue; Bergner, Nadine(toim.) , 2024. WiPSCE '24: Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research. s. 1-9. ACM A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Enhancing children’s understanding of algorithmic biases in and with text-to-image generative AI
Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Tedre, Matti; López-Pernas, Sonsoles; Pope, Nicolas. 2024. New media and society. [Epub ahead of print 18 May 2024]: 1-27 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Exploring the Dynamics of Scaffolding in K-12 ML/AI Education: Insights from a Machine Learning Workshop
Jormanainen, Ilkka; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Tedre, Matti. Teoksessa: Altinay, Zehra; Chang, Maiga; Kuo, Rita; Tlili, Ahmed(toim.) , 2024. Proceedings: 2024 IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2024. s. 210-212. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Finland: Innovating AI learning. Juho Kahila provides a glimpse into Finland´s Generation AI project
Kahila, Juho. 2024. Hello World. 23: 46-47 D1 Artikkeli ammattilehdessä