
Tiina Kuutti
Yliopisto-opettaja
Yliopisto-opettaja, varhaiskasvatuksen opettajakoulutus
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 533 4465
Työskentelen yliopisto-opettajana varhaiskasvatuksen opettajakoulutuksessa. Teen myös väitöskirjatutkimusta. Tutkimusaiheeni liittyvät erityistä tukea tarvitsevien lasten osallistumiseen ja vertaissuhteisiin. Tutkimustyöni tarkoituksena on löytää keinoja inklusiivisen varhaiskasvatuksen edistämiseksi.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
9/9 kappaletta-
Social reality in inclusive early childhood education settings
Kuutti, Tiina; Fellner, Amanda Reeves; Bjorn, Piia Maria; Sajaniemi, Nina, 2025, Journal of research in special educational needs, 25, 4, 701-713. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Interprofessional practicum in the context of Finnish early childhood education and care
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Kahila, Juho; Sajaniemi, Nina, 2023, Journal of early childhood education research, 12, 3, 89-118. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Opettajan pedagogista johtajuutta harjoittelemassa - Varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijoiden näkemyksiä
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Heikka, Johanna; Sajaniemi, Nina, 2023, Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari, Oppimisen muuntuvat maisemat, 29-51. A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Students' discourses on interprofessional collaboration in the context of Finnish early childhood education
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Heikka, Johanna; Sajaniemi, Nina, 2023, Learning, culture and social interaction, 41, 100736. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The significance of practicum work communities for students' professional development - perceptions of Finnish ECE teacher students
Kahila, Sanni; Kuutti, T; Kahila, J; Sajaniemi, N, 2023, Journal of early childhood teacher education, 2024; 45, 1, 38-55. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Timelines in researching student teachers' well-being during teaching practice
Pihlainen, Kaisa; Clarke, Emma; Kahila, Sanni; Vellonen, Virpi; Waltzer, Katariina; Kuutti, Tiina; Quickfall, Aimee, 2023, International journal of research and method in education, 2024; 47, 4, 311-327. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Finnish Early Childhood Education and Care Leaders’ Perceptions of Their Role in Supporting Staff’s Well-Being
Kuutti, Tiina; Sajaniemi, Nina; Björn, Piia Maria, 2022, Carmo, Mafalda, Education and New Developments 2022 : Volume 2, 210-214. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Participation, involvement and peer relationships in children with special educational needs in early childhood education
Kuutti, Tiina; Sajaniemi, Nina; Björn, Piia M; Heiskanen, Nina; Reunamo, Jyrki, 2021, European journal of special needs education, [Epub ahead of print 25 April 2021], 1-16. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Pedagogiikkaa poikkeusaikana - päiväkotien varhaiskasvatushenkilöstön kokemuksia pedagogiikan toteuttamisesta COVID-19-pandemian aikana
Kuutti, Tiina; Kahila, Sanni; Sajaniemi, Nina, 2021, Journal of early childhood education research, 10, 3, 217-239. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä