Marianna Halinen
Väitöskirjatutkija
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
[email protected] | 050 401 2397
Opetustehtävien lisäksi Marianna tekee väitöskirjaa tuoksumarkkinoinnista osana markkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen tutkimusryhmää. Tutkimuksessa erityisenä kiinnostuksen kohteena on tuoksumarkkinoinnin taustalla vaikuttavien prosessien selvittäminen ja se, voidaanko tuoksuja markkinoinnissa hyödyntämällä edistää perinteisiä vaihtoehtoja ympäristöystävällisempien tuotteiden myyntiä. Mariannan tutkimuksellisiin kiinnostuksen kohteisiin kuuluu myös kestävä kuluttaminen ja hän on kirjoittanut pro gradu työnsä puupohjaisten tuotteiden omaksumisesta. Ennen akateemiselle uralle siirtymistä Marianna on työskennellyt aistimarkkinoinnin ratkaisuihin erikoistuneessa yrityksessä ja vähittäiskaupan alalla.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
4/4 kappaletta-
Rating with the senses: How sensory encounters are reflected on online review ratings?
Hallikainen, Heli; Halinen, Marianna; Tervonen, Hannes; Ruusunen, Nino; Wang, Yuyu. 2024. Psychology and marketing. [Epub ahead of print 06 September 2024]: 1-16 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The Subtle Scent of Sustainability: Understanding the Role of Congruent Scents in Consumers' Willingness to Pay for Green Products
Halinen, Marianna; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2023. Itä-Suomen yliopisto abstract -
Olfactory priming in consumer research: Bibliometric literature review
Halinen, Marianna; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. Proceedings of the European Marketing Academy abstract -
Scent With A Mission: Does The Effect Of Scent On Sales Differ Over Temporal Factors?
Halinen, Marianna; Ala-Aho, Anssi; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. ANZMAC conference proceedings abstract