
Helmi Järviluoma-Mäkelä
Professor, Emerita
School of Humanities, Finnish Language and Cultural Research
helmi.jarviluoma@uef.fi
Research groups
-
LYY Institute for Natural resources, environment …
-
Researchers’ Network of Environmental Culture 01.08.2008 - 31.07.2050
Projects
Publications
143 items-
Bordering Musical Inheritances
Järviluoma, Helmi; Hytönen-Ng, Elina; Vakimo, Sonja; Pöllänen, Sinikka / Troubling Inherintances: Memory, Music, and Ageing. 2022. 2022 -
Sensobiographic walking and ethnographic approach of the Finnish school of soundscape studies
Järviluoma, Helmi / The Bloomsbury Handbook of Popular Music, Space and Place. 2022. 2022 -
Miksi kielen näyttäminen on epäkohteliasta? [Lasten tiedekysymykset]
Järviluoma-Mäkelä, Helmi. HELSINGIN SANOMAT. 23.04.2021. s.B12 2021 -
Kaupunki taiteena ja taiteilijat kaupungissa: taiteentekemisen ja ympäristön yhteismuotoutuminen aistielämäkerrallisilla kävelyillä
Järviluoma, Helmi; Aula, Inkeri; Pärjälä, Eeva; Pöllänen, Sonja; Tiainen , Milla; Venäläinen, Juhana / Humanistinen kaupunkitutkimus. 2021. 2021 -
SENSOTRA tutkimushankkeen aistiympäristökokemukset talteen | SENSOTRA research project sensory environment experiences captured
Saarti, Jarmo; Järviluoma, Helmi; Karhapää, Anne; Rosti, Tomi. UEF Library 30.6.2021: -. 2021 -
Chapter 5: "Dis-placement," Ageing and Remembering. Case Study of a Transnational Family
Järviluoma, Helmi / A Senior Moment: Cultural Mediations of Memory and Ageing. 2020. 2020 -
"Lue kyniikan kyselemättä"
Järviluoma-Mäkelä, Helmi. Professoriblogi 30.9.2020: -. 2020 -
Aistimaisemat. Katkelma juhlaesitelmästä Pielisen altaan 25. symposiumissa Lieksan Vuonislahdessa, Paaterin kirkossa
Järviluoma-Mäkelä, Helmi. Vuonislahti: Vuonislahden seudun kylälehti 3/2020: 3. 2020 -
Akateemisessa arvioinnissa jylläävät tiedostamattomat ennakkoasenteet
Järviluoma-Mäkelä, Helmi. Professoriblogi 17.12.2020: -. 2020 -
Miksi punainen väri yhdistetään kielteisiin asioihin ja vihreä myönteisiin?
Järviluoma-Mäkelä, Helmi. HELSINGIN SANOMAT. 26.06.2020. s.B8 2020