
NIINA VääNäNEN
Visiting Researcher
Contact info
Organization
Philosophical Faculty, School of Applied Educational Science and Teacher Education
niina.vaananen@uef.fi
Phone
-
Keywords
Research groups - UEF
Publications
-
Sustainability in Finnish craft education: United Nations Sustainable Development Goals of the 2030 Agenda as a frame for an overview. Väänänen, Niina; Pöllänen, Sinikka / Handbook on Teaching and Learning for Sustainable Development. 2021. 2021
-
Väänänen, Niina; Pöllänen, Sinikka. 2021. Kestävä kädenjälki käsityössä Ainedidaktiikka 5 2: 88-102. 2021
-
Väänänen, Niina (ed.) . 2020. Sustainable craft : dismantled and reassembled. Itä-Suomen yliopisto. Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Education, Humanities, and Theology 149. 2020
-
Väänänen, Niina; Pöllänen, Sinikka. 2020. Conceptualizing Sustainable Craft: Concept Analysis of Literature Design journal 23 2: 263-285. 2020
-
Finding meaning of sustainable craft. Väänänen, Niina; Kaipainen, Minna; Vartiainen, Leena; Pöllänen, Sinikka / Make & Learn: Book of abstracts. 2019. 2019
-
Niina Väänänen. 2019. Tutkimusmatka kestävään käsityöhön Väänästen sukupuu 27: 44-47. 2019
-
Väänänen, Niina. 2018. Kestävää käsityötä käytännössä. Tekstiiliopettaja 64 1: 16. 2018
-
Väänänen, Niina; Vartiainen, Leena; Kaipainen, Minna; Pitkäniemi, Harri; Pöllänen, Sinikka. 2018. Understanding Finnish student craft teachers' conceptions of sustainability International journal of sustainability in higher education 19 5: 963-986. 2018
-
Väänänen Niina, Pöllänen Sinikka, Kaipainen Minna, Vartiainen Leena. 2017. Sustainable craft in practice: From practice to theory. Craft Research 8 2: 257-284. 2017
-
Väänänen N, Kaipainen M, Sipilä O, Turunen V, Vartiainen L, Kaasinen J, Pöllänen S. 2016. Kohti kestävää käsityötä. In: Heikkinen J, Juvonen A, Mäkitalo-Siegl K, Nygren H, Tossavainen T (ed.) Taitoa, taidetta ja teknologiaa - kohti uutta opetajankoulutuksen mallia. Itä-suomen yliopisto. Publications of the University of Eastern Finland. Reports and Studies in Education, Humanities, and Theology. 17. s. 262-275. 2016