
Jyrki Loima
Vieraileva tutkija
Historia- ja maantieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
Julkaisut
20/20 kappaletta-
Eriarvoisuuden syvemmät ongelmat jäävät pääosin ratkaisematta
Loima, Jyrki. 2025. Uusi Suomi : Puheenvuoro-blogit. : . E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Thailand: Measuring the “Unmeasured” EMI Programs in Thai Public Schools
Vibulphol, Jutarat; Loima, Jyrki; Thadphoothon, Janpha; Khonghuayrob, Saengkae. Teoksessa: Giri, Ram Ashish; Padwad, Amol; Kabir, Mian Md. Naushaad(toim.) , 2025. Equity, Social Justice, and English Medium Instruction: Case Studies from Asia. s. 147-162. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
“Flexibility, Compassion, and Support” – A Study on Multilayer Mitigation Effects on Pedagogy and Resilience in Thai Classroom, June-September 2022
Loima, Jyrki. 2023. International journal of education and literacy studies. 11: 2-8 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Shared Narrative – Analysis on Finnish Socio-Educational Policy and National Broadcasting (YLE) Literacy during COVID-19 Variants 2021
Loima, Jyrki. 2022. International journal of education and literacy studies. 10: 2 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Equity vs. Ethic Literacy – Socio-Educational Dilemma in the Case of Pandemic Finland, Autumn 2020
Loima, Jyrki. 2021. International journal of education and literacy studies. 9: 2-14 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Innovation, Recreation, Interpretation? A Case Study on the Origins and Implementation of Transversal Core Competencies in Finnish Basic Education Core Curriculum Reform 2016
Loima, Jyrki. 2020. International journal of education and literacy studies. 8: . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Socio-Educational Policies and Covid-19 – A Case Study on Finland and Sweden in the Spring 2020
Loima, Jyrki. 2020. International journal of education and literacy studies. 8: 59-75 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Encouraging enough? A Case Study on Parental Feedback on New Assessment in Finnish Basic Education
Loima, Jyrki. 2019. International journal of education and literacy studies. 7: 189 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A decision-maker or a collaborator? Reflecting teacher’s professional development trends in Thailand
Loima, Jyrki. 2016. Cogent education. 3: 1215216 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teachers’ Motivating Methods to Support Thai Ninth Grade Students’ Levels of Motivation and Learning in Mathematics Classrooms
Nenthien, Sansanee; Loima, Jyrki. 2016. Journal of education and learning. 5: 250 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä