
Marianna Halinen
Yliopisto-opettaja
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
marianna.halinen@uef.fi | 050 401 2397
Opetustehtävien lisäksi Marianna tekee väitöskirjaa tuoksumarkkinoinnista osana markkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen tutkimusryhmää. Tutkimuksessa erityisenä kiinnostuksen kohteena on tuoksumarkkinoinnin taustalla vaikuttavien prosessien selvittäminen ja se, voidaanko tuoksuja markkinoinnissa hyödyntämällä edistää perinteisiä vaihtoehtoja ympäristöystävällisempien tuotteiden myyntiä. Mariannan tutkimuksellisiin kiinnostuksen kohteisiin kuuluu myös kestävä kuluttaminen ja hän on kirjoittanut pro gradu työnsä puupohjaisten tuotteiden omaksumisesta. Ennen akateemiselle uralle siirtymistä Marianna on työskennellyt aistimarkkinoinnin ratkaisuihin erikoistuneessa yrityksessä ja vähittäiskaupan alalla.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
2 kappaletta-
Olfactory priming in consumer research: Bibliometric literature review
Halinen, Marianna; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. Proceedings of the European Marketing Academy -
Scent With A Mission: Does The Effect Of Scent On Sales Differ Over Temporal Factors?
Halinen, Marianna; Ala-Aho, Anssi; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. ANZMAC conference proceedings