Sakari Tolppanen
Yliopistotutkija
Luonnontieteiden pedagogiikka
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 046 920 5760
Tutkimukseni liittyvät pääosin kestävän kehityksen opetukseen ja ilmastokasvatukseen. Tällä hetkellä pääfokukseni on tutkia ilmastonmuutoksen hillitsemiseen liittyviä arvoja, asenteita ja tekoja. Myös non-formaalit oppimisympäristöt ovat kiinnostuksen kohteeni.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
21/21 kappaletta-
Climate change competence-a view of professionals advancing climate change action
Siponen, Joula; Salovaara, Janne J; Santala, Marianne; Vesterinen, Veli-Matti; Tolppanen, Sakari; Lauri, Anniina; Lavonen, Jari; Riuttanen, Laura. 2024. Environmental education research. [Epub ahead of print 27 Nov 2024]: 1-23 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Climate change education implementation: the voices of policymakers, professional development providers, and teachers in five countries
Ben Zvi Assaraf, Orit; Dawson, Vaille; Eilam, Efrat; Gokpinar, Tuba; Goldman, Daphne; Naugauker, Nofar; Eka Putri, Gusti Agung Paramitha; Subiantoro, Agung Wijaya; Tolppanen, Sakari; White, Peta; Widdop Quinton, Helen; Dillon, Justin. 2024. International journal of science education. [Epub ahead of print 10 Feb 2024]: 1-23 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Exploring the role of biospheric/egoistic values, scientific engagement, and cross-cultural effects in high school students’ willingness to take climate action
Kang, Jingoo; Tolppanen, Sakari; Kim, Heekyong; Ha, Minsu. 2024. Environmental education research. [Epub ahead of print 8 Dec 2024]: 1-18 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Exploring the role of science education as a catalyst for students' willingness to take climate action
Kang, Jingoo; Tolppanen, Sakari. 2024. International journal of science education. [Epub ahead of print 23 Aug 2024]: 1-19 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Willingness to mitigate climate change: the role of knowledge, trust, and engagement
Larrain, Antonia; Freire, Paulina; Cofré, Hernán; Andaur, Ana; Tolppanen, Sakari; Kang, Jingoo; Grez, Joaquín; Gómez, Marisol; Vergara, Claudia; Rojas, María Teresa; Arenas, Andoni. 2024. Environmental education research. [Epub ahead of print 04 Aug 2024]: 1-12 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Career entry motivations and teaching perceptions of science preservice teachers: a comparison of trends between Finland and South Korea
Kang, Jingoo; Kim, Heekyong; Lee, Bongwoo; Tolppanen, Sakari; Viljaranta, Jaana; George, Sindu. 2023. International journal of science education. 2024; 46: 1559-1577 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Climate Competencies of Finnish Gifted and Average-Ability High School Students
Tolppanen, Sakari; Kang, Jingoo; Tirri, Kirsi. 2023. Education sciences. 13: . 840 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A cross-country comparison of climate change in middle school science and geography curricula
Dawson, Vaille; Eilam, Efrat; Tolppanen, Sakari; Assaraf, Orit Ben Zvi; Gokpinar, Tuba; Goldman, Daphne; Putri, Gusti Agung Paramitha Eka; Subiantoro, Agung Wijaya; White, Peta; Widdop Quinton, Helen. 2022. International journal of science education. 44: 1379-1398 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A tool for planning multidisciplinary teacher collaboration and project-based learning
Tolppanen, Sakari. 2022. Educational studies. [Epub ahead of print 19 Jan 2022]: 1-19 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Changes in students’ knowledge, values, worldview, and willingness to take mitigative climate action after attending a course on holistic climate change education
Tolppanen, Sakari; Kang, Jingoo; Riuttanen, Laura. 2022. Journal of cleaner production. 373: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä