Sinikka Räty-Záborszky
Lehtori
Tulliportin normaalikoulun perusaste, Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulu, Filosofinen tiedekunta
sinikka.raty@uef.fi | 050 442 3453
Julkaisut
14/14 kappaletta-
Digital Home-school Cooperation by Parents’ Perspectives
Pöntinen, Susanna; Räty-Záborszky, Sinikka; Kontkanen, Sini. 2023. International journal of technology and inclusive education. 12: 1833-1837 -
Huoltajien näkemyksiä, kokemuksia ja odotuksia oppimisenaikaisesta arvioinnista digitaalisessa ympäristössä
Pöntinen, Susanna; Kontkanen, Sini; Räty-Záborszky, Sinikka. Teoksessa: Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari(toim.) , 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. s. 259-289. Suomen kasvatustieteellinen seura -
Opettajan digitaalinen osaaminen on hyvinvointia sekä sosiaalisia ja korkean ajattelun taitoja
Pöntinen, Susanna; Räty-Záborszky, Sinikka. 2023. -
Projekteista hankemaratoniin
Räty-Záborszky, Sinikka; Pöntinen, Susanna. 2023. Sirius: eNorssi-verkoston lehti. 2: 70-77 -
Oppilaiden löytöretki omaan oppimiseen ja opiskeluun - avoimen tutkivan oppimisen opiskeluilmapiiri
Räty-Záborszky, Sinikka; Susanna, Pöntinen. 2022. Sirius: eNorssi-verkoston lehti. 3: 54-65 -
Varhaiskasvatuksessa luodaan laaja-alainen ja vahva pohja lasten digitaalisen osaamisen kehittymiseen
Pöntinen, Susanna; Räty-Záborszky, Sinikka; Kontkan, Sini . Teoksessa: Havu-Nuutinen, Sari; Korhonen, Riitta; Rouvinen Ritva(toim.) , 2022. Tutkimuksesta ja kokemuksesta vahvuutta varhaiskasvatukseen. s. 54-72. Itä-Suomen yliopisto -
Student-initiated aspects as starting points for teaching digital competence in the early years of primary education
Pöntinen, Susanna; Räty-Záborszky, Sinikka. 2021. Pedagogies. [Epub ahead of print 13 Jan 2021]: 1-24 -
Pedagogical aspects to support students' evolving digital competence at school
Pöntinen, S; Räty-Záborszky, S. 2020. European early childhood education research journal. 28: 182-196 -
Alkukasvatuksen pedagogiikka
Pöntinen, Susanna; Räty-Záborszky, Sinikka; Kontkanen, Sini. 2019. Sirius: eNorssi-verkoston lehti. : 29-30 -
Pupil-Generated Questions in a Collaborative Open Inquiry
Pöntinen, S; Kärkkäinen, S; Pihlainen, K; Räty-Záborszky, S. 2019. Education sciences. 9: 156