Environmental Collaboration and Conflict Resolution (ECCR) - course series and teaching network profiilikuva

Tutkimusryhmä
01.01.2016 -
Historia- ja maantieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta

Yhteyshenkilöt

Environmental Collaboration and Conflict Resolution Course Series and Teaching Network -verkoston tavoitteena on kehittää Environmental Collaboration and Conflict Resolution (ECCR) -kurssisarjaa ja opetusverkostoa. Ensimmäinen ECCR-kurssi pidettiin Itä-Suomen yliopistossa vuonna 2016.

ECCR-kurssit käsittelevät erilaisia ​​tapoja luoda yhteistyötä luonnonvarojen ja ympäristön hallintaa liittyvien eri toimijoiden välille. Kursseilla opetetaan ympäristökonfliktien ehkäisemiseen ja ratkaisemiseen liittyviä yhteistoiminallisia menetelmiä ja luonnonsuojeluun liittyen intressiristiriitojen sovittelun keinoja. Kurssisarjaan kuuluu teoreettisten viitekehysten tarkastelua, esimerkkejä eri puolilla maailmaa tapahtuvasta ympäristöyhteistyöstä sekä menetelmällisiä harjoituksia yhteistyön, sovittelun ja kuuntelun taitojen kehittämiseksi.

Verkosto edistää korkeakoulujen välisiä kumppanuuksia ympäristöyhteistyön, konfliktien ratkaisun ja yhteistoiminnallisen hallinnon saralla. Vuosina 2021-2024 ECCR-kurssisarjaa ja opetusverkostoa tukee Opetus- ja kulttuuriministeriön Globaaliohjelman 2021-2024 pilottihanke EDUCase Platform. EDUCase Platform keskittyy korkeakoulutukseen, kestävään kehitykseen ja innovaatioihin. Hanke edistää Suomen kansallisen nuoriso-, rauha- ja turvallisuustoimintasuunnitelman 2021–2024 sekä opetus- ja kulttuuriministeriön Afrikka-toimintasuunnitelman toimeenpanoa. Vuoden 2022 kurssit järjestettiin Suomessa ja Tansaniassa ja 2023-2024 kurssit tullaan järjestämään Ugandassa ja Suomessa.

Professorit

Vanhemmat tutkijat

Yhteyshenkilöt

Muut ryhmän jäsenet