Liiketoiminta ja kestävä talouskehitys: Afrikan ja Euroopan näkökulmat (BUSEDA) profiilikuva

Liiketoiminta ja kestävä talouskehitys: Afrikan ja Euroopan näkökulmat (BUSEDA)

01.01.2023 - 31.12.2024
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta

“Liiketoiminta ja kestävä talouskehitys: Afrikan ja Euroopan näkökulmista” (BUSEDA) -projektin tavoitteena on kehittää kurssi, jossa annetaan käytännöllistä tietoa nykyajan talouskehityksestä ja liiketoimintaympäristöstä valituissa Afrikan maissa ja Suomessa. Kurssin tavoitteena on herättää kiinnostustus Afrikkaa kohtaan, lisätä tietoisuutta Afrikan maiden taloudellisesta potentiaalista ja liiketoimintamahdollisuuksista. Esitellä Suomi houkuttelevana kohteena afrikkalaisille investoinneille, tärkeänä liikekumppanina EU:ssa ja johtavana innovaatiokeskuksena tietyillä aloilla. Hankkeen pitkän tähtäimen tavoitteena on tiivistää Suomen/EU:n ja Afrikan välisiä taloussuhteita. UEF:n yhteistyökumppaneita tässä hankkeessa ovat Botswanan avoin yliopisto, Tansanian kauppakorkeakoulu, Lesothon kansallinen yliopisto, Malawin yliopisto, Mauritiuksen yliopisto, ja Seychellien yliopisto. Hanketta on rahoittanut Opetushallitus.

Yhteyshenkilö UEF:ssä: Dr. Dmitry Zimin.