Poliittiset metsät - Mesoamerikan trooppisten sademetsien suojelu profiilikuva

Poliittiset metsät - Mesoamerikan trooppisten sademetsien suojelu

01.11.2019 - 31.12.2028
Historia- ja maantieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
Yhteiskuntatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta

Muut rahoittajat

Poliittiset metsät - Mesoamerikan trooppisten sademetsien suojelu rahoittajan logo Poliittiset metsät - Mesoamerikan trooppisten sademetsien suojelu rahoittajan logo

Poliittiset Metsät - Maya Metsä.
Kansainväliset suhteet ja toisenlainen poliittinen maantiede Maya metsässä

Esittelykuva ryhmästä Poliittiset metsät - Mesoamerikan trooppisten sademetsien suojelu

The Maya Forest (Hanna Laako)

Pitkäaikainen hanke ja tutkimuslaboratorio, jossa tutkitaan, miten luonnonsuojelu muokkaa kansainvälisiä suhteita ja poliittista maantiedettä Mesoamerikan rajamailla. Tutkimus alkoi vuonna 2019 Meksikon akatemian (CONACYT) rahoituksella ja jatkui Koneen säätiön apurahalla (2020-). Tällä hetkellä tutkimus jatkuu osana Itä-Suomen yliopiston profiloitumisrahoitusta (PROFI7) ja BOMOCULT-tutkimusryhmää (2023-2028). Tutkimus on laajentumassa kohti diplomatiaa, geopolitiikkaa ja alkuperäiskansoja. Tutkimusta ovat tukeneet myös Kansan Sivistysrahasto, Itä-Suomen yliopiston historia- ja maantieteen laitos sekä yhteiskuntatieteiden laitos, ja meksikolainen tutkimusinstituutti El Colegio de la Frontera Sur (ECOSUR). Lue lisää hanke/laboratoriosivuilta.