Sädehoidon vaikutukset suun kudoksiin (Kullaa Research group) profiilikuva

Sädehoidon vaikutukset suun kudoksiin (Kullaa Research group)

Tutkimusryhmä
01.04.2014 -
Hammaslääketieteen yksikkö, Lääketieteen laitos, Terveystieteiden tiedekunta

Tutkimme sädehoidon vaikutuksia suun kudoksiin erilaisten spektroskooppisten menetelmien avulla; kudosnäytteiden analysoinnissa (luu, suun limakalvo, hampaat) sekä syljen metabolomiikassa.

1. Sädehoidon vaikutus suun pehmyt- ja kovakudokseen” on yhteistyöhanke Amsterdamin ja Leidenin yliopiston tutkijoiden kanssa [Amsterdam UMC and Academic Centre for Dentistry Amsterdam (ACTA), Vrije Universiteit Amsterdam, Department of Oral and Maxillofacial Surgery/Oral Pathology, Cancer Center Amsterdam, De Boelelaan 1117, Amsterdam sekä Leiden University Medical Center, Department of Internal Medicine, Division of Endocrinology and Center for Bone Quality, Leiden, the Netherlands]. Tutkimusryhmä: HLL Anni Palander (väitöskirjatutkija), MDS Sridhar Reddy P (väitöskirjatutkija), MD, DDS Hannah Dekker (väitöskirjatutkija/Amsterdam), FT, DI Jopi Mikkonen (ohjaaja), Dos. Arto Koistinen (ohjaaja), PhD Natalie Bravenboer (ohjaaja), prof. EAJM Schulten (pääohjaaja) ja prof. emerita Arja Kullaa (pääohjaaja).
  2. “Suusyövän varhaisdiagnostiikkaa ja syljen metabolomiikka sairauksien diagnostiikassa” –tutkimuksesa pyritään löytämään uusia menetelmiä suusyövän varhaisdiagnostiikkaan ja syöpähoitojen seurantaan. Tutkimusryhmä: MDS Bina Kashyap (väitöskirjatutkija), FT, DI Jopi Mikkonen (ohjaaja), FT Laure Fauch; prof. Reijo Lappalainen; doentti Sami Myllymaa ja prof. emerita Arja Kullaa (pääohjaaja). Yhteityössä Hiroshiman yliopiston professori Tetsuji Okamoton tutkimusryhmän kanssa; Department of Molecular Oral Medicine & Maxillofacial Surgery, Applied Life Sciences, School of Dentistry, Hiroshima University, Japan)

Linkki ryhmän sivustolle: http://users.jyu.fi/~ritumimi/krg/about.html

• BTMG Research Group, led by Professor Reijo Lappalainen

• Professors Elisabeth Blomena, Chris ten Bruggenkate, Engelbert AJM Schulten and doctors MD Hannah Dekker, Natalie Bravenborg, Amsterdam Dental Clinic, ACTA