Anni Kilpiä
Väitöskirjatutkija
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
anni.kilpia@uef.fi | 050 310 1606
Julkaisut
9/9 kappaletta-
Direktiivit autismikirjon oppilaan ja luokkatovereiden yhteistä tarinankerrontaa ohjaamassa
Kämäräinen, Anniina; Kärnä, Eija; Olli, Panu; Romppanen, Lotta; Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Pihlainen, Kaisa; Suero Montero, Calkin. 2024. Puhe ja kieli. 44: 67-86 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Research Design in Inclusive Learning Environments For and With Children on the Autism Spectrum –Towards Multimodal Data Collection
Suero Montero, Calkin; Kämäräinen, Anniina; Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Pihlainen. Kaisa; Kärnä, Eija. 2023. The turkish online journal of educational technology. 22: 42-59 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Sidosryhmien näkemyksiä autismikirjoa koskevasta terminologiasta Suomessa
Dindar, Katja; Kilpiä, Anni; Kämäräinen, Anniina; Pihlainen, Kaisa; Pukki, Heta-Kaarina; Kärnä, Eija. 2023. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 33: 19-35 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Using conversation analysis to identify unresponsiveness in peer interactions in inclusive groups
Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Kärnä, Eija; Räty, Hannu; Kämäräinen, Anniina; Suero Montero, Calkin. 2023. Journal of interactional research in communication disorders. 14: 386-407 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Analysing inclusive groups’ peer interactions using mobile eye tracking in educational context
Suero Montero, Calkin; Cagiltay, Bengisu; Dindar, Katja; Kärnä, Eija; Kilpiä, Anni; Pihlainen, Kaisa; Kämäräinen, Anniina. Teoksessa: Gómez Chova, Luis; López Martínez, Agustín; Lees, Joanna(toim.) , 2022. EDULEARN22 Proceedings. s. 6303-6312. IATED Academy A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Koulunkäynninohjaajan vastaamattomuus autismikirjon oppilaan sosiaalisiin aloitteisiin
Kilpiä, Anni; Kärnä, Eija; Dindar, Katja; Räty, Hannu. 2022. Kasvatus. 53: 375-390 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Lisää yhteistyötä autismikirjon tutkimukseen
Kilpiä, Anni; Lehtinen, Suvi; Kämäräinen, Anniina. 2022. Autismi. 31: 24-26 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
Mobile Eye Tracking Research in Inclusive Classrooms: Children’s Experiences
Montero, Calkin Suero; Kilpiä, Anni; Kämäräinen, Anniina; Cagiltay, Bengisu; Kärnä, Eija; Cagiltay, Kursat; Pihlainen, Kaisa; Karasu, Needet. Teoksessa: Chang, Maiga; Chen, Nian-Shing; Dascalu; Mihai; Sampson, Demetrios G; Tlili, Ahmed; Trausan-Matu, Stefan(toim.) , 2022. Proceedings: 2022 International Conference on Advanced Learning Technologies: ICALT 2022. s. 279-283. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Ymmärrystä, yksilöllisyyttä ja yksiselitteisyyttä - autismikirjon oppilaan sosiaalisen osallistumisen ja vuorovaikutuksen tukeminen
Kämäräinen, Anniina; Kilpiä, Anni; Kärnä, Eija . 2022. e-Erika: erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2: 27-34 D1 Artikkeli ammattilehdessä