
EDGE tutkimusryhmä
Tutkimusryhmä
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
Johtajat
EDGE tutkimusryhmä
Projektit
-
RESISTANCE 01.09.2024 - 31.08.2028
-
Vakaata Tukea - Varhaiskasvatuksen vaikuttavan tuen uudistus 01.11.2023 - 30.11.2025
-
Lapsen tuen hallintopäätökset varhaiskasvatuksessa Päättynyt 01.10.2022 - 31.12.2024
-
Vaativa tuki varhaiskasvatuksessa (VAKA-TUVET) Päättynyt 01.08.2021 - 31.12.2023
Avainsanat
Johtajat
Vanhemmat tutkijat
-
Marja Syrjämäki
YliopistonlehtoriKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta -
Anu Kuukka
YliopistotutkijaKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
Tutkijatohtorit
-
Mirva Poikola
TutkijatohtoriKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta -
Anna Kristiina Kokko
ProjektitutkijaKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
Väitöskirjatutkijat
-
Nina Heiskanen
Yliopisto-opettajaSoveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta -
Emilia Raatikainen
VäitöskirjatutkijaKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta -
Jenna Niemi
VäitöskirjatutkijaKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta -
Irem Çimen
VäitöskirjatutkijaKasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
Projektitutkija
Muut ryhmän jäsenet
-
Hanna Tuominen Apurahatutkija
-
Mari Luosa Väitöskirjatutkija
-
Mari Nukarinen Väitöskirjatutkija
-
Erika Jokimies Väitöskirjatutkija
-
Piia Nevala
-
Tiina Linne Väitöskirjatutkija
Julkaisut
60 kappaletta-
Perspectives on Inclusive Education and Student Participation at the Intersection of Education and Law
Poikola, Mirva. 2025. Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Education, Humanities, and Theology G5 Artikkeliväitöskirja -
Children's bodily positioning in accounts of naptime in early childhood education and care: a Foucauldian perspective
Kuukka, Anu; Salonen, Eija; Sevon, Eija. 2024. European early childhood education research journal. [Epub ahead of print 10 Oct 2024]: 1-14 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Consultative roles of early childhood special education teachers: A modeler, an advisor, and a spontaneous practitioner
Jokimies, Erika; Heiskanen, Noora; Savolainen, Hannu; Närhi, Vesa. 2024. Early childhood research quarterly. 2025; 70: 358-366 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Kansallinen selvitys sairaaloissa järjestettävän varhaiskasvatuksen nykytilanteesta: Sairaaloissa järjestettävän varhaiskasvatuksen kehittämishanke
Rantanen, Marja; Pyökkimies, Martta; Heiskanen, Noora. 2024. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja. . Opetus- ja kulttuuriministeriö D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Kirjaaminen tekstikäytäntönä opettajan työssä: Esimerkkinä opetusta ja kasvatusta koskevat asiakirjat
Heiskanen, Noora. Teoksessa: Haapaniemi, Riku; Ivaska, Laura; Katajamäki, Sakari(toim.) , 2024. Tekstit ympärillämme : Kirjoituksia tekstikäsityksistä ja -käytänteistä. s. 139-144. Tampereen yliopisto B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Lainsäädännöllinen tarkastelu inkluusioon ja erityisopetukseen: lapsen oikeudet ja tuki
Mäntylä, Niina; Poikola, Mirva; Pölönen, Kreeta. Teoksessa: Jahnukainen, Markku; Harrikari, Timo(toim.) , 2024. Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. s. 41-72. Vastapaino A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Micropolitics in smooth and sticky events of mundane school life
Kokko, Anna Kristiina; Paananen, Maiju; Hirsto, Laura. 2024. Nordic journal of studies in educational policy. 10: 73-82 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Opettajat sen sanovat: kirjaamistaakkaa on pakko vähentää
Heiskanen, Noora; Poikola, Mirva. 2024. MustRead. : . E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Students' views of inclusive education: A scoping literature review
Poikola, Mirva; Karna, Eija; Hakalehto, Suvianna. 2024. European journal of education. 59: A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teachers’ use and perceptions of Let’s Talk about Children
Raitila, Pilvi; Heiskanen, Noora; Karhu, Anne. 2024. Australian educational researcher. 2025; 52: 687-702 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä