
Mirva Poikola
Postdoctoral Researcher
School of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
[email protected] | +358 50 562 7998
Research groups
Projects
-
Administrative decisions on child support in early childhood education and care Finished 01.10.2022 - 31.12.2024
-
Significant Support in Early Childhood Education (VAKA-TUVET) Finished 01.08.2021 - 31.12.2023
-
Vakaata Tukea - Effective Support for Early Childhood Education Reform 01.11.2023 - 30.11.2025
Publications
10/10 items-
Perspectives on Inclusive Education and Student Participation at the Intersection of Education and Law
Poikola, Mirva. 2025. Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Education, Humanities, and Theology G5 Doctoral dissertation (article) -
Lainsäädännöllinen tarkastelu inkluusioon ja erityisopetukseen: lapsen oikeudet ja tuki
Mäntylä, Niina; Poikola, Mirva; Pölönen, Kreeta. Teoksessa: Jahnukainen, Markku; Harrikari, Timo(toim.) , 2024. Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. s. 41-72. Vastapaino A3 Book section, Chapters in research books -
Opettajat sen sanovat: kirjaamistaakkaa on pakko vähentää
Heiskanen, Noora; Poikola, Mirva. 2024. MustRead. : . E1 Popularised article, newspaper article -
Students' views of inclusive education: A scoping literature review
Poikola, Mirva; Karna, Eija; Hakalehto, Suvianna. 2024. European journal of education. 59: A2 Review article, Literature review, Systematic review -
Opettajien käsityksiä vaativasta erityisestä tuesta
Mannerkoski, Merja; Ng, Kwok; Poikola, Mirva; Kärnä, Eija. 2023. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 33: 12-34 A1 Journal article (refereed), original research -
Inkluusion oikeudellinen ja kasvatustieteellinen perusta Suomessa
Poikola, Mirva; Hakalehto, Suvianna; Kärnä, Eija. 2022. Oikeus. 51: 191-224 A1 Journal article (refereed), original research -
Kohti inklusiivista varhaiskasvatusta sekä esi- ja perusopetusta: Oikeus oppia – Oppimisen tuen, lapsen tuen ja inkluusion edistämistoimia varhaiskasvatuksessa sekä esi- ja perusopetuksessa valmistelevan työryhmän loppuraportti
Alila, Kirsi; Eskelinen, Mervi; Kuukka, Katri; Mannerkoski, Merja; Vitikka, Erja; Suhonen, Eira; Pihlaja, Päivi; Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Puolakka, Suvi; Salminen, Jenni; Rantanen, Marja; Heiskanen, Noora; Aavikko, Lotta; Karila, Kirsti; Poikola, Mirva. 2022. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja. . Opetus- ja kulttuuriministeriö D4 Published development or research report or study -
Vaativaa tukea tutkimusperustaisesti: TUVET-hankkeesta tukea opettajille ja opettajaksi opiskeleville
Kärnä, Eija; Poikola, Mirva; Mannerkoski, Merja; Iisakka, Riikka; Kontu, Elina; Koski, Jenni; Laamanen, Pauliina; Ojala, Terhi; Peltomäki, Satu; Pesonen, Henri; Pirttimaa, Raija; Rautiainen, Veera; Rönkkö, Ella; Talja, Elina; Äikäs, Aino. 2021. . . D4 Published development or research report or study -
Research Focus: Strengthening teacher training for significant special support in Finland
Kärnä, Eija; Äikäs, Aino; Poikola, Mirva; Mannerkoski, Merja; Kontu, Elina; Peltomäki, Satu; Pirttimaa, Raija; Iisakka, Riikka. 2020. Thrive Nordics. : - E1 Popularised article, newspaper article -
Teaching Methods and Practices for Children with Autism Spectrum Disorder in Finland
Poikola, Mirva; Kärnä, Eija. Teoksessa: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija(toim.) , 2019. Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. s. 107-138. Springer A3 Book section, Chapters in research books