Leading an international research project on e-leadership with digital communication 2021-2016 funded by the Academy of Finland.
Research area I: E-leadership and digital communication. Challenges and opportunities in e-leadership, digital communication channels in e-leadership, video communication and social presence.
Research area II: Relationship marketing and B2B sales management. Customer relationships, customer experience, value co-creation, sales communication and interaction, interpersonal communication competence, digital marketing.
Research area III: Communication competence and AI in management. E-leaders’ and sales managers’ communication competence, physicians’ communication competence, AI integration in service and sales teams, AI and ethics in management.
Research groups
Publications
82/101 items-
Diginomadit: Työn tekemisen tapa vai laajempi elämäntyyli?
Salin, Lotta; Koponen, Jonna. 2024. Etäjohtaminen ja viestintä -blogi. : . -
Etäjohtaminen ja digitaalinen viestintä -tutkimusprojektin puolivälikatsaus
Salin, Lotta; Koponen, Jonna. 2024. Etäjohtaminen ja viestintä -blogi. : . -
Etäjohtaminen ja digitaalisen viestinnän tutkimusprojekti Itä-Suomen yliopistossa
Koponen, Jonna; Salin, Lotta. 2024. Työn tuuli. 33: 19-21 -
Miksi videovuorovaikutus ei aina onnistu?
Koponen, Jonna; Salin, Lotta. 2024. Etäjohtaminen ja viestintä -blogi. : . -
Pienryhmäsimulaatiot moniammatillisen vuorovaikutuksen oppimisessa
Mönkkönen, Kaarina; Koponen, Jonna; Kekoni, Taru; Kallinen, Kati; Salmi, Anne. 2024. Kasvatus. 55: 47-62 -
Tekoäly ja etiikka viestintäjohtajan työssä
Laajalahti, Anne; Koponen, Jonna. Teoksessa: Niittymaa, Jukka; Luoma-aho, Vilma(toim.) , 2024. Tekoälykäs viestintä. s. 41-59. ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry -
Top managers' media selection and interaction goals in e-leadership
Salin, Lotta; Koponen, Jonna. 2024. Information technology and people. 37: 130-153 -
Video-based sales interaction in cross-cultural B2B relationships: Potential (un)desired consequences
Koponen, Jonna; Metsola, Jaakko; Salin, Lotta; Keränen, Joona. 2024. Industrial marketing management. 119: 238-251 -
Winning in B2B sales in the digital economy: A systematic literature review and the dynamic capabilities approach
Pitman, Titta; Koponen, Jonna; Tarkiainen, Anssi. Teoksessa: Bui, Tung X(toim.) , 2024. Proceedings of the 57th Hawaii International Conference on System Sciences. s. 4838-4847. Hawaii International Conference on System Sciences -
Are you afraid of shopping? consumers’ adaptive responses under crises
Julkunen, Saara; Koponen, Jonna; Hartikka, Elli. 2023. International review of retail, distribution and consumer research. 33: 519-538