Nina Sajaniemi
Research Director
Professor in Early Education Developmental neuropsychology
School of Applied Educational Science and Teacher Education, Philosophical Faculty
[email protected] | +358 50 324 4611
Publications
57/57 items-
Familiar and comfortable vs. unfamiliar and demanding - Students' discourses on teachers' responsibility and leadership in Finnish early childhood education
Kahila, Sanni; Heikka, Johanna; Sajaniemi, Nina. 2024. Teaching and teacher education. 140: A1 Journal article (refereed), original research -
Keeping Early Social-Emotional Learning Developmental: The Development, Implementation, and Preliminary Evaluation of a Preventive Intervention Program for Early Childhood Education and Care
Zarra-Nezhad, Maryam; Suhonen, Katja; Sajaniemi, Nina. 2024. International journal of developmental science. 17: 113-125 A1 Journal article (refereed), original research -
Koulutusten kehittämistä tutkimuksella, yhteistyöllä ja verkostoitumalla : Varhaiskasvatuksen koulutusten kehittämisfoorumin toisen toimintakauden loppuraportti
Halttunen, Leena; Alila, Kirsi; Ekroth, Anne; Tervaspalo, Katri; Töytäri, Aija; Mähönen, Mikko; Päiviö, Anna; Penttinen, Sanna; Helminen, Jari; Nevanen, Saila; Rusi, Meeri; Wallin, Outi; Rutanen, Niina; Sajaniemi, Nina; Kola-Torvinen, Pia; Kumlin, Terhi; Niemi, Johanna; Kahiluoto, Tarja. 2024. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja. . Opetus- ja kulttuuriministeriö D4 Published development or research report or study -
Understanding associations between early social-emotional screening status and primary school children´s social-emotional well-being in Finland
Pihlaja, Päivi ME; Åminne, Piia-Kaisa; Carter, Alice S; Sajaniemi, Nina. 2024. Early childhood research quarterly. 71: 49-58 A1 Journal article (refereed), original research -
Associations of dietary patterns with common infections and antibiotic use among Finnish preschoolers
Peltonen, Henna; Erkkola, Maijaliisa; Abdollahi, Anna M; Leppanen, Marja H; Roos, Eva; Sajaniemi, Nina; Pajari, Anne-Maria; Vepsalainen, Henna. 2023. Food and nutrition research. 67: A1 Journal article (refereed), original research -
Child temperament is associated with energy intake and its day-to-day variability among preschoolers—Results from a cross-sectional DAGIS study
Pajulahti, Riikka; Ray, Carola; Korkalo, Liisa; Lehto, Reetta; Vepsäläinen, Henna; Nissinen, Kaija; Roos, Eva; Sajaniemi, Nina; Salmela‐Aro, Katariina; Erkkola, Maijaliisa. 2023. Pediatric obesity. 18: A1 Journal article (refereed), original research -
Ihminen voi hyvin joukossa
Sajaniemi, Nina. Teoksessa: Uusitalo, Lotta(toim.) , 2023. Positiivisen psykologian voima. s. 155-173. Santalahti-kustannus B2 Book section -
Interprofessional practicum in the context of Finnish early childhood education and care
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Kahila, Juho; Sajaniemi, Nina. 2023. Journal of early childhood education research. 12: 89-118 A1 Journal article (refereed), original research -
Mitä DAGIS-tutkimus kertoo päiväkoti-ikäisten suomalaislasten terveydestä ja hyvinvoinnista? : Katsaus sosioekonomisiin eroihin sekä koti- ja päiväkotiympäristöön
Vepsäläinen, Henna; Ray, Carola; Lehto, Reetta; Skaffari, Essi; Nissinen, Kaija; Kinnunen, Satu; Lehto, Elviira; Korkalo, Liisa; Sajaniemi, Nina; Roos, Eva; Erkkola, Maijaliisa. 2023. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti. 60: 169-191 A2 Review article, Literature review, Systematic review -
Occupational well-being and teamwork in Finnish early childhood education
Kumpulainen, Kata-Riikka; Sajaniemi, Nina; Suhonen, Eira; Pitkäniemi, Harri. 2023. Journal of early childhood education research. 12: 71-97 A1 Journal article (refereed), original research