
Sini Kontkanen
University Lecturer
School of Applied Educational Science and Teacher Education, Philosophical Faculty
sini.kontkanen@uef.fi | +358 50 570 7945
My research areas consist of teachers’ and pre-service teachers’ professional development from the point of view of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). At the moment, I work as a researcher in FINSCI project (funded by the Academy of Finland), where our interest is to discover parents’ science capital and children’s science literacy. I am responsible teacher of in-service training program for working teacher called ‘Learning and teaching in Digital Environment’ (60ECTS). I work as an educator in School of Applied Educational Sciences and Teacher Education, especially on themes of digital learning and primary education.
Research groups
-
DigiErko - Learning and Teaching in Digital Envir… 01.11.2017 -
-
Developmental evaluation 01.01.2005 -
-
Escape game pedagogy - Sm4rt LOC 01.01.2020 -
-
TOTY 17.08.2023 -
Projects
Publications
39 items-
Children’s digital competence in early childhood education: A comparative analysis of curricula
Kontkanen, Sini; Pöntinen, Susanna; Kewalramani, Sarika; Veresov, Nikolai; Havu-Nuutinen, Sari. 2023. Eurasia journal of mathematics, science & technology education. 19: -
Huoltajien näkemyksiä, kokemuksia ja odotuksia oppimisenaikaisesta arvioinnista digitaalisessa ympäristössä
Pöntinen, Susanna; Kontkanen, Sini; Räty-Záborszky, Sinikka. Teoksessa: Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari(toim.) , 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. s. 259-289. Suomen kasvatustieteellinen seura -
Luokanopettajan ammatillinen toimijuus opetuksen digipedagogisessa kehittämisessä
Piispa-Hakala, Satu; Korhonen, Tiina; Kontkanen, Sini; Veermans, Marjaana; Järvinen, Jussi-Pekka; Lahti, Aleksi; Sormunen, Kati; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari(toim.) , 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. s. 319-352. Suomen kasvatustieteellinen seura -
Oppimisen muuntuvat maisemat
Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari. 2023. Kasvatusalan tutkimuksia. . Suomen kasvatustieteellinen seura -
In Enhancing Preservice Teachers’ Assessment Literacy: Focus on Knowledge Base, Conceptions of Assessment, and Teacher Learning
Atjonen, Päivi; Pöntinen, Susanna; Kontkanen, Sini; Ruotsalainen, Päivi. 2022. Frontiers in education. 7: . 891391 -
Opettajaksi opiskelevat formatiivista arviointia toteuttamassa
Atjonen, Päivi; Ruotsalainen, Päivi; Kontkanen, Sini; Pöntinen, Susanna. Teoksessa: Atjonen, Päivi(toim.) , 2022. Puheenvuoroja arvioinnista ja sen kehittämisestä. s. . Itä-Suomen yliopisto -
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Liuha, Maija; Kontkanen, Sini; Nenonen, Sanna; Parkki, Tuomo; Tahvanainen, Ville. 2022. Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -
Pakopelikäsikirja opetuksen ja oppimisen tueksi
Liuha, Maija; Nenonen, Sanna; Tahvanainen, Ville; Parkki, Tuomo; Kontkanen, Sini. 2022. Itä-Suomen yliopisto -
Varhaiskasvatuksessa luodaan laaja-alainen ja vahva pohja lasten digitaalisen osaamisen kehittymiseen
Pöntinen, Susanna; Räty-Záborszky, Sinikka; Kontkan, Sini . Teoksessa: Havu-Nuutinen, Sari; Korhonen, Riitta; Rouvinen Ritva(toim.) , 2022. Tutkimuksesta ja kokemuksesta vahvuutta varhaiskasvatukseen. s. 54-72. Itä-Suomen yliopisto -
Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulun syventävässä harjoittelussa kokeiltiin formatiivista arviointia
Ruotsalainen, Päivi; Kontkanen, Sini; Pöntinen, Susanna; Atjonen, Päivi. 2021. Sirius: eNorssi-verkoston lehti. : 58-65