
Virpi Vellonen
University Lecturer
School of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
virpi.vellonen@uef.fi | +358 50 380 5621
Publications
35 items-
Applying narrative research in studying student teachers' well-being in teaching practice
Vellonen, Virpi; Pihlainen, Kaisa; Clarke, Emma; Kahila, Sanni; Waltzer, Katariina; Quickfall, Aimee. 2023. -
Ompele oma painike tai tee portaista piano: tee-se-itse-teknologian soveltaminen opetuksessa
Vellonen, Virpi; Mäkelä, Susanne. Teoksessa: Äikäs, Aino; Rämä, Irene(toim.) , 2022. Toiminta-alueittain järjestettävä opetus. s. 178-193. PS-kustannus -
Vihjeitä korkeakouluopiskelijoiden puhutun ja kirjoitetun kielen ymmärtämisen ja tuottamisen tukemiseen
Holopainen, Leena; Vellonen, Virpi. 2022. -
Vaikuttavaa viestintää verkoissa
Vellonen, Virpi; Holopainen, Leena. 2021. Kasvatus. 52: 114-115 -
Oppilaslähtöisen arvioinnin ja tuen edistäminen erityisopettajien opetusharjoittelussa
Äikäs, Aino; Vellonen, Virpi; Lappalainen, Kristiina; Atjonen, Päivi; Holopainen, Leena. Teoksessa: Takala, Marjatta; Lakkala, Suvi; Äikäs, Aino(toim.) , 2020. Mahdoton inkluusio? Tunnista haasteet ja mahdollisuudet. s. 109-138. PS-kustannus -
Vahvuuksia tunnistamalla toiveammattiin - Yläluokilla käyttäytymisen tai tunne-elämän ongelmiin tukea tarvinneiden nuorten koulutuspolut ja tukikokemukset
Lappalainen, K; Vellonen,V; Linjala, P; Blå, A-K; Hotulainen, R. 2020. Kasvatus. 51: 564-577 -
Designing for appropriation: A DIY kit as an educator's tool in special education schools
Mäkelä, Susanne; Vellonen, Virpi. 2018. International journal of human-computer studies. 118: 14-23 -
Osallisuuden ja minäpystyvyyden vahvistaminen, kun nuorella on laaja-alaisia tuen tarpeita
Vellonen Virpi, Äikäs Aino. Teoksessa: Puukari Sauli, Lappalainen Kristiina, Kuorelahti Matti(toim.) , 2017. Ohjaus ja erityisopetus oppijoiden tukena. s. 185-199. PS-kustannus -
Review of Research on Children with Autism Spectrum Disorder and the Use of Technology
Virnes Marjo, Kärnä Eija, Vellonen Virpi. 2015. Journal of special education technology. 30: 13-27 -
Supporting the Strengths and Activity of Children with Autism Spectrum Disorders in a Technology-Enhanced Learning Environment
Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Virnes Marjo. Teoksessa: Isaías, P., Spector, J.M., Ifenthaler, D. & Sampson, D.G.(toim.) , 2015. E-Learning Systems, Environments and Approaches: Theory and Implementation. s. 39-55. Springer