Janne Pietarinen
Dekaani
Filosofinen tiedekunta
janne.pietarinen@uef.fi | 050 465 0642
Yhteydenotot:
johdon assistentti Maria Venäläinen,
maria.venalainen@uef.fi, puh. 050 442 4450
Julkaisut
127/127 kappaletta-
Early Career Teachers' Sense of Professional Agency in the Classroom and Associations With Their Perception of Transformational Leadership Vision and School Size
E, Liyuan; Pyhalto, Kirsi; Sullanmaa, Jenni; Pietarinen, Janne; Soini, Tiina; Toom, Auli. 2024. Journal of teacher education. [Epub ahead of print April 27, 2024]: 1-13 -
Leading Complex Educational Change Via National Participative Reforms? A Case of Finnish Core Curriculum Reform Leadership
Salonen-Hakomaki, Sanna-Mari; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhalto, Kirsi. 2024. Journal of educational change. [Epub ahead of print 4 Mar 2024]: 1-24 -
Yhtenäisen perusopetuksen kehittämisestä kaikille yhteisen perusopetuksen kehittämiseen
Huusko, Jyrki; Äärelä, Tanja; Pietarinen, Janne. Teoksessa: Johnson, Peter; Tanttu, Kimmo; Heikkinen, Mari; Maunumäki, Hanna(toim.) , 2024. Yhtenäisempi peruskoulu : Rohkeita ja kestäviä ratkaisuja yhtenäiskoulun kehittämiseen. s. 181-188. Professional Publishing Finland -
Alakoulun oppilaiden sosiaalisen tuen profiilien kehitys ja yhteys opiskeluhyvinvointiin ja koulumenestykseen
Ulmanen, Sanna; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi. 2023. Psykologia. 58: 40-66 -
How do teacher support trajectories influence primary and lower-secondary school students' study well-being
Ulmanen, Sanna; Rautanen, Pihla; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi. 2023. Frontiers in psychology. 14: -
How is students’ well-being related to their class teacher’s professional agency in primary school?
Yli-Pietilä, Roosa; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi. 2023. European journal of psychology of education. [Epub ahead of print 29 Dec 2023]: 1-21 -
Primary and lower secondary students’ learning agency and social support
Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Ulmanen, Sanna; Anttila, Henrika; Pyhältö, Kirsi. 2023. Frontline learning research. 11: 49-77 -
Primary school teachers’ sense of professional agency and inadequacy in teacher–student interaction
Yli-Pietilä, Roosa; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi. 2023. Teacher development. 2024; 28: 278-296 -
Profiles of teacher's professional agency in the classroom across time
Yli-Pietilä, Roosa; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi. 2023. Scandinavian journal of educational research. 2024; 68: 954-968 -
Teacher agency in the professional community and association with burnout: a longitudinal person-centred approach
Sullanmaa, Jenni; Pyhalto, Kirsi; Pietarinen, Janne; Soini, Tiina. 2023. Research papers in education. [Published online: 16 Feb 2023]: 1-21