
KARI SORMUNEN
Vanhempi yliopistonlehtori
Yhteystiedot
Organisaatio
Filosofinen tiedekunta, Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto
Sähköposti
kari.sormunen@uef.fi
Puhelin
050 442 3744
Tutkimusryhmät - UEF
PROJEKTIT - UEF
Julkaisut
-
Sormunen, Kari; Hartikainen-Ahia, Anu; Koskela, Teija. 2021. Oppilaiden tuen tarpeet luonnontieteiden opetuksessa opettajaopiskelijoiden näkökulmasta LUMAT 9 1: 126-148. 2021
-
Opettajankoulutuksen omatoimisen varautumisen tilannekuva ja kehittämissuuntia. Lindfors, Eila; Somerkoski, Brita; Waitinen, Matti; Jyrhämä, Riitta; Sormunen, Kari; Seppälä, Tea / Pelastus- ja turvallisuustutkimuksen vuosikirja 2020. 2020. 2020
-
Eronen, Lasse; Kokko, Sirpa; Sormunen, Kari. 2019. Escaping the subject-based class: A Finnish case study of developing transversal competencies in a transdisciplinary course Curriculum journal 30 3: 264-278. 2019
-
Sormunen Kari, Hartikainen-Ahia Anu, Jäppinen Ilpo. 2017. Quality of SSI Scenarios Designed by Science Teachers. Teoksessa: Hahl Kaisa, Juuti Kalle, Lampiselkä Jarkko, Uitto Anna, Lavonen Jari (toim.), Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research, Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Springer. Contributions from Science Education Research 3. s. 103-116. 2017
-
Sormunen Kari, Hartikainen-Ahia Anu, Kärkkäinen Sirpa. 2016. Kokemuksia eheyttävän luonnontieteiden opetuksen yhteisöllisestä suunnittelusta ja toteutuksesta. Teoksessa: Heini-Marja Pakula, Elina Kouki, Harry Silfverberg, Eija Yli-Panula (toim.) Uudistuva ja uusiutuva ainedidaktiikka. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura. Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja 11. s. 224-239. 2016
-
Kokko Sirpa, Eronen Lasse, Sormunen Kari. 2015. Crafting Maths: Exploring Mathematics Learning through Crafts. Design and Techonology Education: An International Journal 20 2: 22-31. 2015
-
Kari Sormunen, Tuula Keinonen & Jack Holbrook. 2014. Finnish Science Teachers' Views on The Three Stage Model. Science Education International 25 2: 172-185. 2014
-
Mustafa Serdar Köksal, Kari Sormunen. 2014. Advanced science students' understanding on nature of science in Turkey. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 15 1: 1-14. 2014
-
Valtonen Teemu, Kukkonen Jari, Kontkanen Sini, Sormunen Kari, Dillon Patrick, Sointu Erkko. 2014. The impact of authentic learning experiences with ICT on pre-service teachers' intentions to use ICT for teaching and learning. Computers & Education 81 (2015): 49-58. 2014
-
Sormunen Kari, Mustafa Serdar Köksal. 2014. Advanced Science Students' Understandings on Nature of Science in Finland. European Journal of Educational Research 3 4: 167-176. 2014