
Katariina Waltzer
Osaston varajohtaja
Yliopistonlehtori
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 442 4407
Tutkimusryhmät
-
Lasten ja nuorten terveysoppimisen ympäristöt 01.09.2022 -
-
Yritystä oppimisympäristöihin! Päättynyt 01.08.2018 - 31.07.2020
Projektit
-
Erkkaa yhdessä (Erkkaa1), Kansallinen erityispedagogiikan koulutusten kehittäminen 01.01.2025 - 31.12.2027
-
FINSCI - Tieteestä kaikkien pääomaa 01.11.2022 - 31.07.2026
-
LukiOpolulta kohti korkeakouluja Päättynyt 01.09.2018 - 31.05.2021
-
Opettajaopiskelijoiden hyvinvointi - STeWDUBS Päättynyt 01.10.2020 - 31.07.2023
Avainsanat
Julkaisut
20/20 kappaletta-
The role of emotional intelligence in shaping pre-service teachers’ cultural beliefs
Varis, Sotiria; Tolvanen, Asko; Kyriazopoulou, Myrto; Laine, Anu; Waltzer, Katariina; Widlund, Anna; Kim, Lisa E; Klassen, Robert; Metsäpelto, Riitta-Leena, 2025, PLoS ONE, 20, 9, e0331282. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
FINSCI : opettajan opas
Havu-Nuutinen, Sari; Kauppinen, Laura; Kontkanen, Sini; Kärkkäinen, Sirpa; Kangasniemi, Iiris; Suortti, Ella; Waltzer, Katariina, 2024, Itä-Suomen yliopisto. D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja -
FINSCI : tutkijan päiväkirja
Havu-Nuutinen, Sari; Kauppinen, Laura; Kontkanen, Sini; Kärkkäinen, Sirpa; Kangasniemi, Iiris; Suortti, Ella; Waltzer, Katariina, 2024, Itä-Suomen yliopisto. D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja -
Finnish primary school students’ perceptions on water systems: Exploring sources and usage at home and in society
Kärkkäinen, Sirpa; Havu-Nuutinen, Sari; Kontkanen, Sini; Waltzer, Katariina, 2024, Eurasia journal of mathematics, science & technology education, 20, 5, em2434. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Inklusiivisen kasvatuksen ja erityispedagogiikan sisällöt opettajaopintojen opetussuunnitelmissa
Äikäs, Aino; Kyrö-Ämmälä, Outi; Ojala, Sonja; Waltzer, Katariina; Heinonen, Marianna; Pihlaja, Päivi, 2024, Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti, 34, 1, 12-33. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Kodin ja koulun yhteistyön merkitys lasten ja nuorten terveyden lukutaidon kehittymisessä
Maukonen, Heli; Kärkkäinen, Sirpa; Waltzer, Katariina; Sormunen, Marjorita, 2024, Nuorisotutkimus, 42, 3, 42-46. B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä -
Namibian Teachers' multidimentional attitudes towards teaching students with special educatiocational needs in inclusive educational settings
Jatileni, Malakia; Havu-Nuutinen, Sari; Waltzer, Katariina, 2024, European journal of special education research, 10, 1, 72-101. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Science capital as a lens for studying science aspirations – a systematic review
Kontkanen, Sini; Koskela, Teija; Kanerva, Oksana; Kärkkäinen, Sirpa; Waltzer, Katariina; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija; Havu-Nuutinen, Sari, 2024, Studies in science education, [Epub ahead of print 08 Aug 2024], 1-27. A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Applying narrative research in studying student teachers' well-being in teaching practice
Vellonen, Virpi; Pihlainen, Kaisa; Clarke, Emma; Kahila, Sanni; Waltzer, Katariina; Quickfall, Aimee, 2023. Abstrakti -
Early childhood professionals’ pedagogical decision making
Waltzer, Katariina; Kärkkäinen, Sirpa; Havu-Nuutinen, Sari, 2023, International journal of early years education, [Epub ahead of print 21 Sep 2023], 1-11. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä