
PäIVI ROSENIUS
Yliopisto-opettaja
Ohjauksen koulutus – yliopisto-opettaja
Uraohjauksen erikoistumiskoulutuksen 30 op. koordinaattori ja ohjaaja
Asiantuntijuuteni ja kiinnostukseni kohdentuu ohjauksen laajalle työkentälle. Pedagogisessa ja ohjauksellisessa työssäni ja työnsuunnittelussa sekä kehittämistehtävissä kiinnostaa erityisesti teknologian ja digitaalisten mahdollisuuksien kehittäminen osallistavan pedagogiikan ohjaus- ja oppimisympäristöjen näkökulmasta. Uskon osallistujaa osallistaviin, vuorovaikutteisesti ja vastavuoroisesti rakentuviin kohtaamisiin, riippumatta siitä tapahtuuko kohtaaminen livenä virtuaalisesti vai ns. F2F livenä. Jatko-opinnoissa tutkimuksellinen kiinnostukseni suuntautuu yksilöiden ja yhteisöjen asiantuntijuuden rakentumisprosessien tunnistamiseen ja prosessiin vaikuttavien rakenteiden näkyväksi tekemiseen uraohjausasiantuntijuuden viitekehyksessä.
Yhteystiedot
Organisaatio
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Ohjauksen koulutus
Sähköposti
paivi.rosenius@uef.fi
Puhelin
050 359 1434
Avainsanat
Opetustehtävät
Tutkinto-opiskelijoiden perusopetus ja Uraohjauksen erikoistumiskoulutuksen ohjaava opettaja
Yhteiskunnalliset tehtävät
Uraohjaajat- ja valmentajat ry. hallituksen sihteeri, URAA! -hankkeen ohryn varapj., muut järjestöjäsenyydet: Pohjois-Karjalan opinto-ohjaajat ry., Kasvatustieteellinen seura ry., YLL yliopistojen opetusalan liitto sekä Naisten pankin vapaaehtoistyö
Tutkimusryhmät ja -projektit
Opettajaopiskelijoiden hyvinvointitutkimus, Uraohjauksen erikoistumiskoulutus, UEF alkuohjauksen tutkimus, Kasvatus kestävään tulevaisuuteen -tutkimusryhmä
Julkaisut SoleCRIS-palvelussa
Linkit
Julkaisut
-
Kantanen, Helena; Penttinen, Leena; Rosenius, Päivi; Ruth, Katri. 2020. Grasp your field! First-year business students' engagement with the study environment and their own academic field Nordic journal of business 69 3: 6-23. 2020
-
Koskela, Teija; Rosenius, Päivi; Kärkkäinen, Sirpa. 2020. Opettajaopiskelijoiden käsityksiä oppimisesta erilaisissa oppimisympäristöissä Aikuiskasvatus 40 3: 198-211. 2020
-
Jari Kukkonen, Erkko Sointu, Sirpa Kärkkäinen, Teija Koskela, Päivi Rosenius, Teemu Valtonen, Kati Mäkitalo-Siegl. 2016. Advancing Preservice Teachers' TPACK by Developing ICT - Based Teaching Modules for Sustainable Development Education. Teoksessa: Kati Mäkitalo-Siegl, Jenni Kankaanpää, Petteri Pitkänen (toim.), Abstract book of the 4th International Symposium on New Issues in Teacher Education. 2016
-
Sointu E, Valtonen T, Kukkonen J, Kärkkäinen S, Koskela T, Pöntinen S, Rosenius P, Mäkitalo-Siegl K. 2016. Enhancing pre-service teachers' TPACK in university level sustainable development course. Teoksessa: Leping L, Gibson D (toim.), Research Highlights in Technology and Teacher Education 2016. Association for the advancement of computing in education. s. 21-28. 2016
-
Sointu Erkko, Valtonen Teemu, Kukkonen Jari, Kärkkäinen Sirpa, Koskela Teija, Pöntinen Susanna, Rosenius Päivi, Mäkitalo-Siegl Kati. 2016. Quasi-Experimental Study for Enhancing Pre-Service Teachers' TPACK. Teoksessa: Chamblee Gregory, Langub Lee (toim.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International (SITE) Conference 2016. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 2016
-
Rosenius (Muhonen) Päivi. 2015. Etäryhmien tutorohjaajana: Kauppila Päivi Annika, Koivuluhta Merja, Toimijuuden tuki: dialoginen ohjaus.Itä-Suomen yliopisto. Publications of the University of Eastern Finland. Reports and Studies in Education, Humanities, and Theology. 12. 159-162. 2015
-
Muhonen Päivi. 2012. Siitähän tässä ahotoinnissa on kyse - Opettajien ja opiskelijoiden kokemuksia aiemmin hankitun osaamisen arvioinnista Pohjois-karjalan ammattikorkeakoulussa.. 2012
-
Muhonen Päivi: Osaamisen arvioinnin hyviä käytänteitä Pohjois-karjalan ammattikorkeakoulussa, s. 93-100. Julkaisussa: Osaaminen näkyväksi. Kokemuksia osaamisen tunnistamisesta Itä-Suomen korkeakouluissa. Itä-Suomen yliopisto. Publications of the Eastern Finland. General Series, No 8.. Airola Anneli ja Hirvonen Heidi (toim.). 2012 2012