
Tommi Laukkanen
Professori
Markkinointi ja kuluttajakäyttäytyminen
Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
tommi.laukkanen@uef.fi | 050 438 7423
Varadekaani (tutkimus), Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
Dosentti (digitaalinen kuluttajakäyttäytyminen ja kvantitatiivinen markkinatutkimus), Maatalous-metsätieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Associate Editor, International Marketing Review
Professor Laukkanen’s research contributes to marketing analytics, innovation adoption and resistance, consumer behavior, ethical consumption, international marketing, and bank marketing. He has published over 100 peer-reviewed international scientific articles and is globally among the leading scholars in electronic banking. His works have appeared in journals such as Journal of Business Research, Industrial Marketing Management, International Marketing Review, Tourism Management, Journal of Small Business Management, International Journal of Information Management, International Journal of Bank Marketing, and others. He serves in editorial boards of International Journal of Information Management, International Journal of Bank Marketing, and International Journal of Electronic Finance. He is an active member of the scientific community and has presented his research results globally in North America, Europe, Asia and Oceania.
Tutkimusryhmät
Projektit
-
Ekoinnovaatioiden omaksuminen: kansainvälinen pitkittäistutkimus (LOMO-ECO) Päättynyt 01.10.2017 - 31.12.2021
-
Ennustaako älykkyys ja persoonallisuus riskikäyttäytymistä? 01.09.2020 - 31.08.2024
-
FOEBE (FOstering Entrepreneurship for the BioEconomy) -hanke 01.09.2020 - 31.08.2023
-
Metsäbiotalouden yritysten alueellisen kilpailukyvyn systemaattinen rakentaminen Päättynyt 01.06.2020 - 31.12.2020
-
Verkkokaupan edistäminen virtuaalitekniikoilla 01.01.2021 - 31.12.2023
Julkaisut
128 kappaletta-
Does imagination compensate for the need for touch in 360-virtual shopping?
Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2023. International journal of information management. 70: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Consequences of personalized product recommendations and price promotions in online grocery shopping
Hallikainen, Heli; Luongo, Milena; Dhir, Amandeep; Laukkanen, Tommi. 2022. Journal of retailing and consumer services. 69: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Customer-centric strategy driving innovativeness and business growth in international markets
Tuominen, Sasu; Reijonen, Helen; Nagy, Gábor; Buratti, Andrea; Laukkanen, Tommi. 2022. International marketing review. [Epub ahead of print 22 Feb 2022]: 1-18 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Haptic Sensory Perception and Customer Experience in a 360-Virtual Store: Does Time Spent Play a Role?
Wang, Yuyu; Hallikainen, Heli; Ruusunen, Nino; Laukkanen, Tommi . Teoksessa: Bui, Tung X., 2022. Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences. : 1781-1790. Hawaii International Conference on System Sciences A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
How visual perception influences hedonic shopping experience in a 360-virtual store?
Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. Proceedings of the European Marketing Academy abstract -
Olfactory priming in consumer research: Bibliometric literature review
Halinen, Marianna; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. Proceedings of the European Marketing Academy abstract -
Reconsidering consumer need for touch: Latent class analysis and purchase experience in a 360-virtual store
Hallikainen, Heli; Ruusunen, Nino; Laukkanen, Tommi. Teoksessa: , 2022. ICIS 2022 Proceedings. : 1-9. International Conference on Informations Systems A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Scent With A Mission: Does The Effect Of Scent On Sales Differ Over Temporal Factors?
Halinen, Marianna; Ala-Aho, Anssi; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. ANZMAC conference proceedings abstract -
The Role of Values and Attitudes in Consumer Intention to Buy Green Technology Products
Halinen, Marianna; Halder, Pradipta; Laukkanen, Tommi. Teoksessa: Reis, JL; Peter, MK; Cayolla, R; Bogdanović, Z, 2022. Marketing and Smart Technologies: Proceedings of ICMarkTech 2021. Volume 2. : 139-148. Springer A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
The sampling order moderates the realtionship between autotelic need for touch and willingness-to-pay
Ruusunen, Nino; Laukkanen, Tommi. 2022. American Marketing Association abstract