
Markku Tukiainen
Laitoksen johtaja
Professori
Laitoksen johtaja
Tietojenkäsittelytieteen laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta
[email protected] | 050 441 1508
Työskentelen opetusteknologian, ohjelmistotuotannon, ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutuksen (HCI), kehitysmaateknologian (ICT4D), tietojenkäsittelyn didaktiikan ja muunnettujen todellisuuksien (XR, VR, AR, MR) parissa.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
99/99 kappaletta-
Co-designing to develop computational thinking skills in Nigeria K-12 using scratch
Sunday, Amos Oyelere; Agbo, Friday Joseph; Suhonen, Jarkko; Jormanainen, Ilkka; Tukiainen, Markku. 2025. Education and information technologies. [Epub ahead of print 3 Feb 2025]: 1-41 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Exploring the Role of AI in Enhancing Accessibility in User Interface Design: A Qualitative Study of Student Experiences
Deriba, Fitsum Gizachew; Saqr, Mohammed; Tukiainen, Markku. Teoksessa: Carmona, Rafael Molina; Arnedo, Carlos J. Villagrá; Rosique, Patricia Compañ; Peñalvo, Francisco García; García-Holgado, Alicia(toim.) , 2025. Proceedings of TEEM 2024 : The Twelfth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. s. 437-447. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Pre-Service Special Education Teachers' Perceptions of Applying Technologies in Education
Vellonen, Virpi; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Tukiainen, Markku. 2025. Journal of special education technology. [Epub ahead of print 7 Feb 2025]: 1-14 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
User-centric Evaluation of GenAI Alignment and Recommendations based on Predictive Learning Analytics
Ahmed, Hesham; Kayaduman, Halil; López-Pernas, Sonsoles; Tukiainen, Markku; Saqr, Mohammed. Teoksessa: Yan, Lixiang; Nguyen, Andy; Baker, Ryan; Cukurova, Mutlu; Gasevic, Dragan; Yang, Kaixun; Jin, Yueqiao; Zhao, Linxuan; Li, Yuheng(toim.) , 2025. Proceedings of the Second International Workshop on Generative AI for Learning Analytics co-located with the 15th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK 2025). s. 1-10. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
A systematic literature review of empirical research on ChatGPT in education
Albadarin, Yazid; Saqr, Mohammed; Pope, Nicolas; Tukiainen, Markku. 2024. Discover education. 3: . 60 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
AI MyData: Fostering Middle School Students' Engagement with Machine Learning through an Ethics-Infused AI Curriculum
Sanusi, Ismaila Temitayo; Martin, Fred; Ma, Ruizhe; Gonzales, Joseph E.; Mahipal, Vaishali; Oyelere, Solomon Sunday; Suhonen, Jarkko; Tukiainen, Markku. 2024. ACM transactions on computing education. 24: . 55 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Assessment of accessibility in virtual laboratories: a systematic review
Deriba, Fitsum G; Saqr, Mohammed; Tukiainen, Markku. 2024. Frontiers in education. 9: A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Intensive Robotics Course Projects Improve Higher Education Students’ Intrinsic Motivation and Learning Outcomes
Jormanainen, Ilkka; Yigzaw, Samuel; Tukiainen, Markku. Teoksessa: Balogh, Richard; Obdržálek, David; Fislake, Martin(toim.) , 2024. Robotics in Education: Proceedings of the RiE 2024 Conference. s. 29-41. Springer A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Positive Customer Experience is Enhanced by Effective Agile Practices
Piiroinen, Riina; Jormanainen, Ilkka; Tukiainen, Markku. Teoksessa: Hyrynsalmi, Sami; Münch, Jürgen; Smolander, Kari; Melegati, Jorge(toim.) , 2024. Software Business: 14th International Conference, ICSOB 2023 Lahti, Finland, November 27–29, 2023 Proceedings. s. 386-399. Springer A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Continual Service Improvement: A Systematic Literature Review
Heikkinen, Sanna; Jäntti, Marko; Tukiainen, Markku. Teoksessa: Fernandes, José Maria; Travassos, Guilherme H; Lenarduzzi, Valentina; Li, Xiaozhou(toim.) , 2023. Quality of Information and Communications Technology: 16th International Conference, QUATIC 2023, Aveiro, Portugal, September 11–13, 2023, Proceedings. s. 30-44. Springer A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa