 
				Mirva Poikola
Tutkijatohtori
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 562 7998
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
11/11 kappaletta- 
																							
																									Perspectives on Inclusive Education and Student Participation at the Intersection of Education and LawPoikola, Mirva, 2025, Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Education, Humanities, and Theology. G5 Artikkeliväitöskirja
- 
																							
																									Students' Perspectives on Inclusive Education in FinlandPoikola, Mirva; Kärnä, Eija; Pölönen, Kreeta, 2025, Children and society, [Epub ahead of print 29 May 2025], 1-13. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
- 
																							
																									Lainsäädännöllinen tarkastelu inkluusioon ja erityisopetukseen: lapsen oikeudet ja tukiMäntylä, Niina; Poikola, Mirva; Pölönen, Kreeta, 2024, Jahnukainen, Markku; Harrikari, Timo, Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa, 41-72. A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
- 
																							
																									Opettajat sen sanovat: kirjaamistaakkaa on pakko vähentääHeiskanen, Noora; Poikola, Mirva, 2024, MustRead. E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli
- 
																							
																									Students' views of inclusive education: A scoping literature reviewPoikola, Mirva; Karna, Eija; Hakalehto, Suvianna, 2024, European journal of education, 59, 4, e12731. A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
- 
																							
																									Opettajien käsityksiä vaativasta erityisestä tuestaMannerkoski, Merja; Ng, Kwok; Poikola, Mirva; Kärnä, Eija, 2023, Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti, 33, 1/2023, 12-34. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
- 
																							
																									Inkluusion oikeudellinen ja kasvatustieteellinen perusta SuomessaPoikola, Mirva; Hakalehto, Suvianna; Kärnä, Eija, 2022, Oikeus, 51, 2, 191-224. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
- 
																							
																									Kohti inklusiivista varhaiskasvatusta sekä esi- ja perusopetusta: Oikeus oppia – Oppimisen tuen, lapsen tuen ja inkluusion edistämistoimia varhaiskasvatuksessa sekä esi- ja perusopetuksessa valmistelevan työryhmän loppuraporttiAlila, Kirsi; Eskelinen, Mervi; Kuukka, Katri; Mannerkoski, Merja; Vitikka, Erja; Suhonen, Eira; Pihlaja, Päivi; Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Puolakka, Suvi; Salminen, Jenni; Rantanen, Marja; Heiskanen, Noora; Aavikko, Lotta; Karila, Kirsti; Poikola, Mirva, 2022, Opetus- ja kulttuuriministeriö. D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys
- 
																							
																									Vaativaa tukea tutkimusperustaisesti: TUVET-hankkeesta tukea opettajille ja opettajaksi opiskelevilleKärnä, Eija; Poikola, Mirva; Mannerkoski, Merja; Iisakka, Riikka; Kontu, Elina; Koski, Jenni; Laamanen, Pauliina; Ojala, Terhi; Peltomäki, Satu; Pesonen, Henri; Pirttimaa, Raija; Rautiainen, Veera; Rönkkö, Ella; Talja, Elina; Äikäs, Aino, 2021. D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys
- 
																							
																									Research Focus: Strengthening teacher training for significant special support in FinlandKärnä, Eija; Äikäs, Aino; Poikola, Mirva; Mannerkoski, Merja; Kontu, Elina; Peltomäki, Satu; Pirttimaa, Raija; Iisakka, Riikka, 2020, Thrive Nordics, Autumn/Winter 2020. E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli





