Nina Heiskanen
Yliopisto-opettaja
Kasvatustieteen, erityisesti varhaiskasvatuksen, yliopisto-opetus. Väitöskirjatutkija.
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 046 920 7566
Osaamisalueet: varhaiskasvatus, kasvatustiede, psykologia, aikuiskasvatustiede. Erityisosaamisalueet: varhaispedagogiikan suunnittelu-, toteutus-, kehittämis- ja arviointiprosessi, leikin pedagogiikka, kielellistä kehitystä ja vuorovaikutusta edistävä pedagogiikka, työhyvinvointi.
Tuorein julkaisu (päivittyvät viiveellä)
Ranta, S., Heiskanen, N., Heiskanen, N. & Syrjämäki, M. (2023). Teamwork as a cornerstone of a child’s educational support in early childhood education and care in Finland.
Avainsanat
ammatillinen kehittyminen
arviointi
arvot
eettinen kasvatus
esiopetus
hyvinvointi
kokonaisvaltainen pedagogiikka
leikkipedagogiikka
oppimisen ilo
osallisuus
pedagoginen arviointi ja suunnittelu
toiminnallisuus
toimintakulttuuri
tutkiva oppiminen
työhyvinvointi
varhaiskasvatuksen opettajakoulutus
varhaiskasvatussuunnitelma
varhaispedagogiikka
Julkaisut
4/4 kappaletta-
Teamwork as a cornerstone of a child’s educational support in early childhood education and care in Finland
Ranta, Samuli; Heiskanen, Noora; Heiskanen, Nina; Syrjämäki, Marja. 2023. Journal of early childhood education research. 12: 158-178 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
How educators commit to enhancing children’s participation in early childhood education pedagogical plans
Heikka, Johanna; Kettukangas, Titta; Turja, Leena; Heiskanen, Nina. 2022. South African journal of childhood education. 12: . a1170 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Participation, involvement and peer relationships in children with special educational needs in early childhood education
Kuutti, Tiina; Sajaniemi, Nina; Björn, Piia M; Heiskanen, Nina; Reunamo, Jyrki. 2021. European journal of special needs education. [Epub ahead of print 25 April 2021]: 1-16 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Training Early Childhood Teachers to Support Children's Social and Emotional Learning: A Preliminary Evaluation of Roundies
Moazami-Goodarzi, Ali; Zarra-Nezhad, Maryam; Hytti, Maija; Heiskanen, Nina; Sajaniemi, Nina. 2021. International journal of environmental research and public health. 18: 10679 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä