
Philip Chambers
Väitöskirjatutkija
Metsätieteiden osasto, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta
[email protected] | 050 430 5421
Philip on tohtoritutkija Itä-Suomen yliopiston Metsätieteiden osastolla ja työskentelee Tampereen yliopiston Gamification-tutkimusryhmässä. Hänen tutkimuksensa keskittyy pelillistämisen hyödyntämiseen metsätalouden suunnittelussa ja yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Erityisenä kiinnostuksenjohteena on pelien ja pelillisten laitteiden ja teknologian, kuten dronien ja VR:n, hyödyntäminen sidosryhmien osallistumisessa päätöksentekoprosesseihin niin että se tulee monikriteeristen ratkaisujen syntymistä.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
9/9 kappaletta-
Digital Communication in Forestry: Social Media Content Creation by Machine Operators
Chambers, Philip; Kymäläinen, Heli; Selkimäki, Mari; Hujala, Teppo, 2025, Reports and Studies in Science, Forestry and Technology. Abstrakti -
Gamified augmented reality for data collection in urban forests
Chambers, Philip; Laato, Samuli; Yoshida, Hironori; Yrttimaa, Tuomas; Liimatainen, Kaisa; Uhlgren, Ville Veikko; Hamari, Juho; Hujala, Teppo; Vastaranta, Mikko; Nummenmaa, Timo, 2025, Urban forestry and urban greening, 113, 129036. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Precision Forest Mapping: Gamified Augmented Reality for Point Cloud Data Collection
Chambers, Philip; Uhlgren, Ville-Veikko: Laato, Samuli; Nummenmaa, Timo, 2025, Reports and Studies in Science, Forestry and Technology. Abstrakti -
Transforming Urban Forest Monitoring through Gamified Augmented Reality
Chambers, Philip; Nummenmaa, Timo; Laato, Samuli; Uhlgren, Ville-Veikko; Yrttimaa, Tuomas; Vastaranta, Mikko, 2025, European Forum on Urban Forestry. Abstrakti -
Consistency of video and photo surveys in measuring attractiveness of forest stands managed with varying intensities
Silvennoinen, Harri; Pikkarainen, Laura; Nakola, Heini; Koivula, Matti; Tyrväinen, Liisa; Tikkanen, Jukka; Chambers, Philip; Peltola, Heli, 2024, Silva fennica, 58, 3, 23030. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Designing locative human-forest interactions through playful design workshops
Nummenmaa, Timo; Chambers, Philip; Thibault, Mattia; Laato, Samuli; Bertran, Ferran Altarriba; Galeote, Daniel Fernández; Buruk, Oğuz, 2024, DSouza, Prajwal; Bujić, Mila; Xi, Nannan; Hamari, Juho, Proceedings of the 8th International GamiFIN Conference, 110-120. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Employing Gamified Crowdsourced Close-Range Sensing in the Pursuit of a Digital Twin of the Earth
Nummenmaa, Timo; Laato, Samuli; Chambers, Philip; Yrttimaa, Tuomas; Vastaranta, Mikko; Buruk, Oğuz Turan; Hamari, Juho, 2024, International journal of human-computer interaction, 2025; 41, 8, 4668-4684. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Space Probe Retrieval: A LiDAR-Based Augmented Reality Game for Forest Data Collection
Uhlgren, Ville-Veikko; Laato, Samuli; Yrttimaa, Tuomas; Chambers, Philip; Vastaranta, Mikko; Nummenmaa, Timo, 2024, Buruk, Oğuz ‘Oz’; Freeman, Guo; Hamari, Juho, Companion Proceedings of the 2024 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, 340-345. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Using a location-based game to collect preference information for urban and rural forest planning
Chambers, Philip; Halla, Tuulikki; Silvennoinen, Harri; Hujala, Teppo; Tikkanen, Jukka, 2024, Landscape and urban planning, 252, 105195. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä