Philip Chambers
Väitöskirjatutkija
Metsätieteiden osasto, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta
[email protected] | 050 430 5421
Philip on tohtoritutkija Itä-Suomen yliopiston Metsätieteiden osastolla ja työskentelee Tampereen yliopiston Gamification-tutkimusryhmässä. Hänen tutkimuksensa keskittyy pelillistämisen hyödyntämiseen metsätalouden suunnittelussa ja yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Erityisenä kiinnostuksenjohteena on pelien ja pelillisten laitteiden ja teknologian, kuten dronien ja VR:n, hyödyntäminen sidosryhmien osallistumisessa päätöksentekoprosesseihin niin että se tulee monikriteeristen ratkaisujen syntymistä.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
5/5 kappaletta-
Consistency of video and photo surveys in measuring attractiveness of forest stands managed with varying intensities
Silvennoinen, Harri; Pikkarainen, Laura; Nakola, Heini; Koivula, Matti; Tyrväinen, Liisa; Tikkanen, Jukka; Chambers, Philip; Peltola, Heli. 2024. Silva fennica. 58: . 23030 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Designing locative human-forest interactions through playful design workshops
Nummenmaa, Timo; Chambers, Philip; Thibault, Mattia; Laato, Samuli; Altarriba Bertran, Ferran; Fernández Galeote, Daniel; Buruk, Oğuz. Teoksessa: DSouza, Prajwal; Bujić, Mila; Xi, Nannan; Hamari, Juho(toim.) , 2024. Proceedings of the 8th International GamiFIN Conference. s. 110-120. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Employing Gamified Crowdsourced Close-Range Sensing in the Pursuit of a Digital Twin of the Earth
Nummenmaa, Timo; Laato, Samuli; Chambers, Philip; Yrttimaa, Tuomas; Vastaranta, Mikko; Buruk, Oğuz Turan; Hamari, Juho. 2024. International journal of human-computer interaction. [Epub ahead of print 5 Jun 2024]: 1-17 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Space Probe Retrieval: A LiDAR-Based Augmented Reality Game for Forest Data Collection
Uhlgren, Ville-Veikko; Laato, Samuli; Yrttimaa, Tuomas; Chambers, Philip; Vastaranta, Mikko; Nummenmaa, Timo. Teoksessa: Buruk, Oğuz ‘Oz’; Freeman, Guo; Hamari, Juho(toim.) , 2024. Companion Proceedings of the 2024 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play. s. 340-345. ACM A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Using a location-based game to collect preference information for urban and rural forest planning
Chambers, Philip; Halla, Tuulikki; Silvennoinen, Harri; Hujala, Teppo; Tikkanen, Jukka. 2024. Landscape and urban planning. 252: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä