
Sari Havu-Nuutinen
Osaston johtaja
Professori
Professori, kasvatustiede, erityisesti alkukasvatus
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 442 2356
Tutkimusryhmät
Projektit
-
EduEntr - Koulutusyrittäjyys ja -yritysyhteistyö Päättynyt 01.08.2021 - 31.08.2023
-
Eteläisen Afrikan ja Suomen välinen opettajankoulutuksen kehittäminen Päättynyt 01.01.2022 - 31.12.2024
-
FINSCI - Tieteestä kaikkien pääomaa 01.11.2022 - 31.07.2026
-
FUTE - Kestävä kehitys opettajankoulutuksessa 01.01.2024 - 31.08.2026
Julkaisut
115/115 kappaletta-
Becoming an early-years teacher - identity discourses of preservice teachers
Salonen, Niina; Havu-Nuutinen, Sari; Lappalainen, Sirpa, 2025, Scandinavian journal of educational research, [Epub ahead of print 13 June 2025], 1-18, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Exploring student teacher professional agency across two universities in Brazil and Finland
Leite, Lais Oliveira; Ouverney, Jamylle Reboucas; Lustosa, Francisca Geny; Sointu, Erkko; Havu-Nuutinen, Sari, 2025, Journal of curriculum studies, [Epub ahead of print 24 July 2025], 1-26, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Primary school students' experiences of science learning content and support provided during guided inquiry-based science fieldwork
Asilevi, Mirjam; Kärkkäinen, Sirpa; Kang, Jingoo; Sormunen, Kari; Havu-Nuutinen, Sari, 2025, LUMAT, 13, 1, 5. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Science capital: Results from a Finnish population survey
Kaakinen, Johanna K; Havu-Nuutinen, Sari; Häikiö, Tuomo; Julku, Hanna; Koskela, Teija; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija; Pihlajamäki, Milla; Pritup, Daria; Pulkkinen, Kirsi; Saarikivi, Katri; Simola, Jaana; Wikström, Valtteri, 2025, Public understanding of science, 34, 6, 770-790, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Bring your own device to school for mathematics learning: Namibian students’ behavioural intentions
Jatileni, Cloneria Nyambali; Havu-Nuutinen, Sari; Pöntinen, Susanna, 2024, South african journal of education, 44, Supplement 1, S1-S15, 2429. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Combined conceptualisations of metacognitive knowledge to understand students’ mathematical problem-solving
Toikka, Susanna; Eronen, Lasse; Atjonen, Päivi; Havu-Nuutinen, Sari, 2024, Cogent education, 11, 1, 2357901. A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Consolidating Research on Student Teacher Professional Agency: A Quantitative Study with an Ecological Approach in the Global South
Leite, Laís Oliveira; Lustosa, Francisca Geny; Sointu, Erkko; Havu-Nuutinen, Sari, 2024, Journal of teacher education and educators, 13, 2, 145-164, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Developmental relations between mathematics self-concept, interest, and achievement: A comparison of solo- and co-taught classes
Lehikoinen, Hans; Väisänen, Pertti; Havu-Nuutinen, Sari; Lappalainen, Kristiina; Niemivirta, Markku, 2024, Instructional science, [Published: 22 August 2024], 1-23, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
FINSCI : opettajan opas
Havu-Nuutinen, Sari; Kauppinen, Laura; Kontkanen, Sini; Kärkkäinen, Sirpa; Kangasniemi, Iiris; Suortti, Ella; Waltzer, Katariina, 2024, Itä-Suomen yliopisto. D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja -
FINSCI : tutkijan päiväkirja
Havu-Nuutinen, Sari; Kauppinen, Laura; Kontkanen, Sini; Kärkkäinen, Sirpa; Kangasniemi, Iiris; Suortti, Ella; Waltzer, Katariina, 2024, Itä-Suomen yliopisto. D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja