
Sonsoles López Pernas
Akatemiatutkija
Senior Researcher
Yliopistotutkija
Tietojenkäsittelytieteen laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta
[email protected] | 050 412 6453
Tutkimusryhmät
Projektit
-
BalticSeaBioMed 15.05.2023 - 15.05.2099
-
CRETIC: Kliinisen päättelyn optimointi aikakriittisissä skenaarioissa: tietoihin perustuva multimodaalinen lähestymistapa 01.09.2024 - 31.08.2028
-
IGLUE: Pelipohjaisen oppimisen toteuttaminen käyttäen pakohuoneita 01.10.2024 - 31.12.2026
-
INTEL - Euroopan tutkimusneuvoston rahoittama tutkimus energiaoikeuden yleisistä opeista 01.10.2024 - 30.09.2029
-
Maker & STEM Education: Tasapuolinen pääsy edistyksellisiin pedagogiikoihin STEM-kehityksen edistämiseksi kaikille naisille 01.12.2024 - 30.11.2026
-
Oppimisen laadun ja kestävyyden parantaminen oppimisanalytiikkaan perustuvilla varhaisen puuttumisen menetelmillä 31.12.2023 - 30.03.2028
-
Uudesta disinformaatiosta pakeneminen pelillistetyn rajat ylittävän medialukutaidon opetuksen avulla 01.03.2025 - 28.02.2027
Julkaisut
114/114 kappaletta-
A Topical Review of Research in Computer-Supported Collaborative Learning: Questions and Possibilities
Kaliisa, Rogers; Lopez-Pernas, Sonsoles; Misiejuk, Kamila; Damsa, Crina; Sobocinski, Marta; Jarvela, Sanna; Saqr, Mohammed. 2025. Computers and education. 228: A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
An XAI Social Media Platform for Teaching K-12 Students AI-Driven Profiling, Clustering, and Engagement-Based Recommending
Pope, Nicolas; Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Saqr, Mohammed; López-Pernas, Sonsoles; Roos, Teemu; Laru, Jari; Tedre, Matti. Teoksessa: Walsh, Toby; Shah, Julie; Kolter, Zico(toim.) , 2025. Thirty-Ninth AAAI Conference on Artificial Intelligence; Thirty-Seventh Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence; Fifteenth Symposium on Educational Advances in Artificial Intelligence. s. 29203-29211. AAAI press A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Analysing Student Engagement Through the Definition of Educational Escape Rooms
Conde, Miguel Á; García-Esteban, Juan Alberto; Román-Gallego, Jesús-Ángel; López-Pernas, Sonsoles. Teoksessa: Smith, Brian K; Borge, Marcela(toim.) , 2025. Learning and Collaboration Technologies: 12th International Conference, LCT 2025, Held as Part of the 27th HCI International Conference, HCII 2025, Gothenburg, Sweden, June 22–27, 2025. s. 3-14. Springer A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Best Practices for Creating and Conducting Educational Escape Rooms: A Comprehensive Guide for Teachers
Gordillo Méndez, Aldo; Santamaría Urbieta, Alexandra; López Pernas, Sonsoles; Gutiérrez Gómez-Calcerrada, Sonia; Milošević, Miljan; Ćosić, Maja; Barra Arias, Enrique; Elmoazen, Ramy. 2025. . . Universidad Politécnica de Madrid D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja -
Capturing the Process of Students' AI Interactions When Creating and Learning Complex Network Structures
Lopez-Pernas, Sonsoles; Misiejuk, Kamila; Kaliisa, Rogers; Saqr, Mohammed. 2025. IEEE transactions on learning technologies. 18: 556-568 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Changes in online engagement at the within-person level, profiles, dynamics and association with achievement
Saqr, Mohammed; López-Pernas, Sonsoles. 2025. Internet and higher education. 67: . 101031 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Elementary and Secondary School Teachers' Perceptions of Learning Analytics: A Qualitative Approach
Valtonen, Teemu; Paavilainen, Teija; Lopez-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohamed; Hirsto, Laura. 2025. Technology, knowledge and learning. 30: 601-619 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Mapping Computer Engineering Education Research: A Topic Analysis
López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Conde, Miguel Á; Apiola, Mikko; Tedre, Matti. 2025. Computer. 58: 66-75 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Mapping the Landscape of Generative Artificial Intelligence in Learning Analytics: A Systematic Literature Review
Misiejuk, Kamila; Lopez-Pernas, Sonsoles; Kaliisa, Rogers; Saqr, Mohammed. 2025. Journal of learning analytics. 12: 12-31 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Transition Network Analysis: A Novel Framework for Modeling, Visualizing, and Identifying the Temporal Patterns of Learners and Learning Processes
Saqr, Mohammed; López-Pernas, Sonsoles; Törmänen, Tiina; Kaliisa, Rogers; Misiejuk, Kamila; Tikka, Santtu. Teoksessa: Zamecnik, Andrew; Kuvar, Vishal; Wong, Aaron(toim.) , 2025. 15th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, LAK 2025. s. 351-361. ACM A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa