Teemu Valtonen
Professori
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 442 4401
Tutkimusryhmät
Projektit
Avainsanat
Julkaisut
144/144 kappaletta-
ChatGPT and imaginaries of the future of education: insights of Finnish teacher educators
Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu; Kahila, Juho; Tedre, Matti. 2024. Information and learning sciences. [Epub ahead of print 13 August 2024]: 1-16 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Collaboration and education in the times of crisis in Palestine : Reflections from the OLIVE Project
AbdulMajeed; Ayman; Aljanazrah, Ahmad; Al-Halabi, Montaser S.; Aljabaly, Mariam; Alshwaikh, Jihad; Asikainen, Mervi; Elsaghir, Talal Ali; Hamad, Fatima Khalil; Janhonen-Abruquah, Hille; Kinnunen, Justus; Kontkanen, Jani; Ramahi, Refa’ Jamal; Valtonen, Teemu; Vivitsou, Marianna; Österinen, Kaisu. 2024. . . Helsingin yliopisto D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Creatively Opening the Constraints of Learning Analytics in Inclusive, Elementary School-Level STEAM Education
Sointu, Erkko; Väisänen, Sanna; Hirsto, Laura; Paavilainen, Teija; Saqr, Mohammed; López-Pernas, Sonsoles; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Tillman, Daniel A(toim.) , 2024. Exploring Perspectives on Creativity Theory and Research in Education. s. 129-148. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Datafikoituva peruskoulu – tasapainoilua lapsen henkilötietojen suojan ja opetuksen tavoitteiden välillä
Silvennoinen, Elisa; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. 2024. Lakimies. 122: 655-678 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Effects of a Professional Development Programme for Teaching and Learning in Digital Environments from the Perspective of Teachers: Case Study from Finland
Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Pöntinen, Susanna; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Chigona, Agnes; Crompton, Helen; Tunjera, Nyarai(toim.) , 2024. Global Perspectives on Teaching with Technology: Theories, Case Studies, and Integration Strategies. s. 214-230. Routledge A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pedagogical framework for cultivating children's data agency and creative abilities in the age of AI
Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Arkko, Eetu; Lin, Anssi; Pope, Nicolas; Jormanainen, Ilkka; Valtonen, Teemu. 2024. Informatics in education. 23: 323-360 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A Typology of Metagamers: Identifying Player Types Based on Beyond the Game Activities
Kahila, Juho; Valtonen, Teemu; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Sanni; Tedre, Matti. 2023. Games and culture: a journal of interactive media. 2024; 20: 38-58 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A systematic narrative review of learning analytics research in K-12 and schools
Hirsto, Laura; Saqr, Mohammed; López-Pernas, Sonsoles; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Hirsto; Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Väisänen, Sanna(toim.) , 2023. FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). s. 60-67. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Bridging Education Learning Analytics and AI: Challenges of the Present and Thoughts for the Future
Hirsto, Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Valtonen, Teemu; Sointu, Erkko; Väisänen, Sanna. Teoksessa: Hirsto, Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Väisänen, Sanna(toim.) , 2023. FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). s. 1-6. B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa -
FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022)
Hirsto, Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Valtonen, Teemu; Sointu, Erkko; Väisänen, Sanna. 2023. CEUR workshop proceedings. . CEUR-WS C2 Toimitettu teos -
Flipped online approach with learning analytics for supporting higher education students’ learning. Course feedback results
Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Väisänen, Sanna; Hirsto, Laura. Teoksessa: Hirsto; Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Väisänen, Sanna(toim.) , 2023. FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). s. 101-110. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Higher education and the flipped classroom approach: efficacy for students with a history of learning disabilities
Kiljunen, Juho; Sointu, Erkko; Äikäs, Aino; Valtonen, Teemu; Hirsto, Laura. 2023. Higher education. 2024; 88: 1127-1143 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Learning Machine Learning in K–12
Jormanainen, Ilkka; Tedre, Matti; Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu; Toivonen, Tapani; Kahila, Juho. Teoksessa: Sentance, Sue; Barendsen, Erik; Howard, Nicol R; Schulte, Carsten(toim.) , 2023. Computer Science Education: Perspectives on Teaching and Learning in School. s. 69-82. Bloomsbury academic D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Luokanopettajan ammatillinen toimijuus opetuksen digipedagogisessa kehittämisessä
Piispa-Hakala, Satu; Korhonen, Tiina; Kontkanen, Sini; Veermans, Marjaana; Järvinen, Jussi-Pekka; Lahti, Aleksi; Sormunen, Kati; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari(toim.) , 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. s. 319-352. Suomen kasvatustieteellinen seura A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Mapping students’ temporal pathways in a computational thinking escape room
Vartiainen, Henriikka; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Kahila, Juho; Parkki, Tuomo; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Hirsto; Laura; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Väisänen, Sanna(toim.) , 2023. FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). s. 77-88. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Metapelaaminen lasten ja nuorten laaja-alaisten taitojen harjoittelun kenttänä
Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Sanni; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari(toim.) , 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. s. 233-257. Suomen kasvatustieteellinen seura A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
More than fabricated news reports: Children’s perspectives and experiences of fake news
Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho; Tedre, Matti; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu. 2023. The journal of media literacy education. 15: 17-30 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Pre-service teachers’ understandings of privacy in social media environments
Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Kahila, Juho; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Langran, Elizabeth; Christensen, Paula; Sanson, Jarrod(toim.) , 2023. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 99-105. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Understanding Emotional Behavior with Learning Analytics to Support Pre-service Teachers’ Learning in Challenging Content Area
Sointu, Erkko; Saqr, Mohammed; Valtonen, Teemu; Hallberg, Susanne; Väisänen, Sanna; Kankaanpää, Jenni; Tuominen, Ville; Hirsto, Laura. 2023. Journal of technology and teacher education. 31: 67-87 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Emerging imbalance in the development of TPACK ‑ A challenge for teacher training
Valtonen, Teemu; Eriksson, Miikka; Kärkkäinen, Sirpa; Tahvanainen, Ville; Turunen, Anni; Vartiainen, Henriikka; Kukkonen, Jari, Sointu, Erkko. 2022. Education and information technologies. [Published: 04 November 2022]: 1-21 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Emotional behavior in quantitative research methods course for preservice teachers
Sointu, Erkko; Saqr, Mohammed; Valtonen, Teemu; Hallberg, Susanne; Väisänen, Sanna; Kankaanpää, Jenni; Tuominen, Ville; Hirsto, Laura. Teoksessa: Langran, Elizabeth; Eguchi, Amy(toim.) , 2022. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 2089-2098. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Insight of supporting the learning of a challenging content for special education preservice teachers with learning analytics
Sointu, Erkko; Hirsto, Laura; Väisänen, Sanna; Cutucache, Christine; Valtonen, Teemu. Teoksessa: Bastiaens, Theo(toim.) , 2022. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning . s. 861-869. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Interacting By Drawing: Introducing Machine Learning Ideas to Children at a K–9 Science Fair
Toivonen, Tapani; Jormanainen, Ilkka; Tedre, Matti; Mariescu-Istodor, Radu; Valtonen, Teemu; Vartiainen, Henriikka; Kahila, Juho. 2022. ACM SIGCHI annual conference on human factors in computing systems abstract -
Learning analytics and flipped learning in online teaching for supporting preservice teachers’ learning of quantitative research methods
Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Hallberg, Susanne; Kankaanpää, Jenni; Väisänen, Sanna; Heikkinen, Lasse; Saqr, Mohammed; Tuominen, Ville; Hirsto, Laura. 2022. Seminar.net. 18: 1-20 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Pre-service teachers’ insights on data agency
Vartiainen, Henriikka; Pellas, Lotta; Kahila, Juho; Valtonen, Teemu; Tedre, Matti. 2022. New media and society. [Epub ahead of print 24 Feb 2022]: 1-20 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Preliminary evidence of key factors in successful flipping: predicting positive student experiences in flipped classrooms
Sointu, Erkko; Hyypiä, Mareena; Lambert, Matthew C; Hirsto, Laura; Saarelainen, Markku; Valtonen, Teemu. 2022. Higher education. 2023; 85: 503–520 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Pupils’ experiences of learning analytics visualizations in supporting self-regulated learning in an elementary school classroom
Väisänen, Sanna; Hallberg, Susanne; Valtonen, Teemu; Tervo, Ida-Auroora; Kankaanpää, Jenni; Sointu, Erkko; Hirsto, Laura. 2022. Seminar.net. 18: 1-21 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Pupils’ experiences of utilizing learning analytics to support self-regulated learning in two phenomenon-based study modules
Hirsto, Laura; Valtonen, Teemu; Saqr, Mohammed; Hallberg, Susanne; Sointu, Erkko; Kankaanpää, Jenni; Väisänen, Sanna. Teoksessa: Langran, Elizabeth; Eguchi, Amy(toim.) , 2022. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference . s. 1879-1885. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Teachers’ Learning Profiles in Learning Programming: The Big Picture!
Saqr, Mohammed; Tuominen, Ville; Valtonen, Teemu; Sointu, Erkko; Väisänen, Sanna; Hirsto, Laura. 2022. Frontiers in education. 7: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
"If the game does not work, it is lagging, or you die in game, you just get furious" - Children's experiences on gamer rage
Kahila, Juho; Piispa-Hakala, Satu; Kahila, Sanni; Valtonen, Teemu; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti. Teoksessa: Bujic, Mila; Koivisto, Jonna; Hamari, Juho(toim.) , 2021. GamiFIN Conference 2021. s. 21-29. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Adolescents' Digital Game-Related Information-Seeking
Kahila, Juho; Tedre, Matti; Kahila, Sanni; Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu. 2021. Informaatiotutkimus. 40: 8-26 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Flippausmanuaali
Sointu, ET; Kankaanpää, J; Saarelainen, M; Valtonen, T; Ronkainen, A; Heikkinen, L; Kaasinen, AR; Pekkarinen, V; Atjonen, P; Manninen, J; Mäkitalo, K; Hirsto, L. 2021. . 2. painos. Itä-Suomen yliopisto D6 Toimitettu ammatillinen teos -
Machine learning for middle schoolers: Learning through data-driven design
Vartiainen, Henriikka; Toivonen, Tapani; Jormanainen, Ilkka; Kahila, Juho; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. 2021. International journal of child-computer interaction. 29: 100281 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Oppilaat digitalisoituneen yhteiskunnan toimijoina
Valtonen, Teemu; Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Toivonen, Tapani; Kokko, Anna; Kahila, Juho; Jormainen, Ilkka; Piispa-Hakala, Satu. 2021. Kasvatus. 52: 108-113 B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teaching Machine Learning in K-12 Classroom: Pedagogical and Technological Trajectories for Artificial Intelligence Education
Tedre, Matti; Toivonen, Tapani; Kahila, Juho; Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu; Jormanainen, Ilkka; Pears, Arnold. 2021. IEEE access. 9: 110558-110572 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Tekoäly, koneoppiminen ja teknologinen murros: Kohti datatoimijuutta ja tulevaisuuden design-taitoja
Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Jormanainen, Ilkka; Kahila, Juho; Valtonen, Teemu. 2021. Ainedidaktiikka. 5: 103-120 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The nature and building blocks of educational technology research
Valtonen, Teemu; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed; Vartiainen, Henriikka; Sointu, Erkko Tapio; Tedre, Matti. 2021. Computers in human behavior. 2022; 128: 107123 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Video Triggers in Promoting Knowledge-Seeking Questions in Inquiry Learning
Eriksson, Miikka; Vartiainen, Henriikka; Vanninen, Petteri; Nissinen, Saara; Valtonen, Teemu; Pöllänen, Sinikka. Teoksessa: Ruokamo, Heli; Kangas, Marjaana(toim.) , 2021. Media Education at the Top. s. 59 - 72. Cambridge Scholars Publishing A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
What Makes Computational Thinking so Troublesome?
Pears, Arnold; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu, Vartiainen, Henriikka. Teoksessa: -(toim.) , 2021. FIE 2021 - Proceedings. s. 1-7. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Children's gaming involves much more than the gaming itself: A study of the metagame among 12- to 15-year-old children
Kahila, Juho; Tedre, Matti; Kahila, Sanni; Vartiainen, Henriikka; Valtonen, Teemu; Mäkitalo, Kati. 2020. Convergence: the international journal of research into new media technologies. 2021; 27: 768-786 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Co-Designing Machine Learning Apps in K-12 With Primary School Children
Toivonen, Tapani; Jormanainen, Ilkka; Kahila, Juho; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu; Vartiainen, Henriikka. Teoksessa: Chen, Nian-Shing; Chang, Maiga; Kinshuk; Sampson, Demetrios G; Pedaste, Margus; Huang, Ronghuai; Hooshyar, Danial(toim.) , 2020. Proceedings: IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies ICALT 2020. s. 308-310. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Fresh perspectives on TPACK: pre-service teachers' own appraisal of their challenging and confident TPACK areas
Valtonen, T; Leppänen, U; Hyypiä, M; Sointu, E; Smits, A; Tondeur, J. 2020. Education and information technologies. 25: 2823-2842 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
How pre-service teachers perceive their 21st-century skills and dispositions: A longitudinal perspective
Valtonen, Teemu; Hoang, Nhi; Sointu, Erkko; Näykki, Piia; Virtanen, Anne; Pöysä-Tarhonen, Johanna; Häkkinen, Päivi; Järvelä, Sanna; Mäkitalo, Kati; Kukkonen, Jari. 2020. Computers in human behavior. 2021; 116: 106643 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Learning environments preferred by university students: a shift toward informal and flexible learning environments
Valtonen, Teemu; Leppänen, Ulla; Hyypiä, Mareena; Kokko, Anna; Manninen, Jyri; Vartiainen, Henriikka; Sointu, Erkko; Hirsto, Laura. 2020. Learning environments research. 2021; 24: 371-388 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Learning machine learning with very young children: Who is teaching whom?
Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. 2020. International journal of child-computer interaction. 25: 100182 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Machine Learning Introduces New Perspectives to Data Agency in K-12 Computing Education
Tedre, M; Vartiainen, H; Kahila, J; Toivonen, T; Jormanainen, I; Valtonen, T. Teoksessa: -(toim.) , 2020. 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). s. 1-8. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Machine learning for middle-schoolers: Children as designers of machine-learning apps
Vartiainen, Henriikka; Toivonen, Tapani; Jormanainen, Ilkka; Kahila, Juho; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu. Teoksessa: -(toim.) , 2020. 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). s. 1-9. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Ohjelmoinnista digitaaliseen ajatteluun - kuinka edistää ohjelmoinnin ja tietotekniikan oppimista esi- ja alkuopetuksessa
Laru, Jari; Mäkitalo, Kati; Tedre, Matti; Valtonen, Teemu; Vartiainen, Henriikka. Teoksessa: Kyrönlampi, Taina; Mäkitalo, Kati; Uitto, Minna(toim.) , 2020. Esi- ja alkuopetuksen käsikirja. s. 243-267. PS-kustannus D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Rematerialization of the virtual and its challenges for design and technology education
Vartiainen, Henriikka;Tedre, Matti; Salonen, Anssi; Valtonen, Teemu. 2020. Techne series. 27: 52-69 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
TPACK - Työkaluja digimaratonille
Valtonen, Teemu; Kyllönen, Mari; Kontkanen, Sini; Pöntinen, Susanna; Kukkonen, Jari; Sointu, Erkko. 2020. Kasvatus. 51: 365-361 B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä -
Tensions and trade-offs of participatory learning in the age of machine learning
Vartiainen, Henriikka; Tedre, Matti; Kahila, Juho; Valtonen, Teemu. 2020. Educational media international. 57: 285-298 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Children's Experiences on Learning the 21st-Century Skills With Digital Games
Kahila, Juho; Valtonen, Teemu; Tedre, Matti; Mäkitalo, Kati; Saarikoski, Olli. 2019. Games and culture: a journal of interactive media. 15: 685-706 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Computational Thinking in Finnish Pre-Service Teacher Education
Mäkitalo, Kati H; Tedre, Matti; Laru, Jari; Valtonen, Teemu. 2019. Proceedings of international conference on computational thinking education -
Examining pre-service teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge as evolving knowledge domains: A longitudinal approach
Valtonen, T; Sointu, E; Kukkonen, J; Mäkitalo, K; Hoang, N; Häkkinen, P; Järvelä, S; Näykki, P; Virtanen, A; Pöntinen, S; Kostiainen, E; Tondeur, J. 2019. Journal of computer assisted learning. 35: 491-502 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Including the Student Voice: Experiences and Learning Outcomes of a Flipped Communication Course
Kantanen, Helena; Koponen, Jonna; Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu. 2019. Business and professional communication quarterly. 82: 337-356 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Ingredients for a positive view of Flipped Classroom in higher education
Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Kankaanpää, Jenni; Hyypiä, Mareena; Heikkinen, Lasse; Hirsto, Laura. Teoksessa: Van Braak, J; Brown, M; Cantoni, L; Castro, M; Christensen, R; Davidson-Shivers, GV; DePryck, K; Ebner, ME; Fominykh, M; Fulford, C; Hatzipanagos, S; Knezek, G; Kreijns, K; Marks, G; Sointu, E; Korsgaard Sorensen, E; Viteli, J; Voogt, J; Weber, P; Weippl, E et al.(toim.) , 2019. Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. s. 1690-1697. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Key Components of Learning Environments in Creating a Positive Flipped Classroom Course Experience
Hyypiä, Mareena; Sointu, Erkko; Hirsto, Laura; Valtonen, Teemu. 2019. International journal of learning, teaching and educational research. 18: 61-86 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Mapping support strategies for pre-service teachers' ICT integration: SQD in Finland
Valtonen, Teemu; Hoang, Nhi; Smits, Anneke; Tondeur, Jo; Kukkonen, Jari; Laru, Jari; Kankaanpää, Jenni; Sointu, Erkko. Teoksessa: Van Braak, J; Brown, M; Cantoni, L; Castro, M; Christensen, R; Davidson-Shivers, GV; DePryck, K; Ebner, ME; Fominykh, M; Fulford, C; Hatzipanagos, S; Knezek, G; Kreijns, K; Marks, G; Sointu, E; Korsgaard Sorensen, E; Viteli, J; Voogt, J; Weber, P; Weippl, E et al.(toim.) , 2019. Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. s. 676-683. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Media Literacy Education in the Age of Machine Learning
Valtonen, Teemu; Tedre, Matti; Mäkitalo, Kati; Vartiainen, Henriikka. 2019. The journal of media literacy education. 11: 20-36 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teacher educators as gatekeepers: Preparing the next generation of teachers for technology integration in education
Tondeur, Jo; Scherer, Ronny; Baran, Evrim; Siddiq, Fazilat; Valtonen, Teemu; Sointu, Erkko. 2019. British journal of educational technology. 50: 1189-1209 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teachers as users of ICT from the student perspective in higher education flipped classroom classes
Sointu, Erkko; Valtonen, Teemu; Hirsto, Laura; Kankaanpää, Jenni; Saarelainen, Markku; Mäkitalo, Kati; Smits, Anneke; Manninen, Jyri. 2019. Seminar.net. 15: 1-15 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Best of Finland: Perspectives for the Pre-service Teachers' Readiness to Take Advantage of ICT in Education
Valtonen, Teemu; Sointu, Erkko; Kukkonen, Jari; Mäkitalo, Kati. Teoksessa: Bastiaens, Theo; Van Braak, Johan; Brown, Mark; Cantoni, Lorenzo; Castro, Manuel; Christensen, Rhonda; Davidson-Shivers, Gayle V; DePryck, Koen; Ebner, Martin; Fominykh, Mikhail; Fulford, Catherine; Hatzipanagos, Stylianos; Knezek, Gerald; Kreijns, Karel; Marks, Gary; Sointu, Erkko; Korsgaard Sorensen, Elsebeth; Viteli, Jarmo; Voogt, Joke; Weber, Peter et al.(toim.) , 2018. Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. s. 667-674. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Development in pre-service teachers' readiness to use ICT in education - longitudinal perspectives
Valtonen, Teemu; Kukkonen, Jari; Sointu, Erkko; Pöntinen, Susanna; Stehlik, Tom; Näykki, Piia; Virtanen, Anne; Mäkitalo-Siegl, Kati. Teoksessa: Langran, Elizabeth; Borup, Jered(toim.) , 2018. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 1755-1763. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Differences in pre-service teachers' knowledge and readiness to use ICT in education
Valtonen, Teemu; Kukkonen, Jari; Kontkanen, Sini; Mäkitalo-Siegl, Kati; Sointu, Erkko. 2018. Journal of computer assisted learning. 34: 174-182 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Digitaalisten oppimisympäristöjen kehittämiskeskus: Roadmap
Hyypiä, Mareena; Leppänen, Ulla; Hacklin, Stina; Korhonen, Pauliina; Valtonen, Teemu; Hirsto, Laura. 2018. . . D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Education Systems in the Digital Age: The Need for Alignment
Butler, Deidre: Leahy, Margaret; Twining, Peter; Akoh, Ben; Chtouki, Yousra; Farshadnia, Sara; Moore; Kanda; Nikolov, Roumen; Pascual, Carlos; Sherman, Barbara; Valtonen, Teemu. 2018. Technology, knowledge and learning. 23: 473-494 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice
Farjon, D; Smits, A; Voogt, J; Knezek, G; Christensen, R; Petko, D; Prasse, D; Tondeur, J; Scherer, R; Siddiq, F; Valtonen, T; Sointu, E; van Braak, J. 2018. Association for the advancement of computing in education -
Flippausmanuaali
Sointu, ET; Kankaanpää, J; Saarelainen, M; Valtonen, T; Ronkainen, A; Heikkinen, L; Kaasinen, AR; Pekkarinen, V; Atjonen, P; Manninen, J; Mäkitalo, K; Hirsto, L (toim.). 2018. I1 Audiovisuaalinen aineisto -
Medical certificate education: controlled study between lectures and flipped classroom
Tusa, Nina; Sointu, Erkko; Kastarinen, Helena; Valtonen, Teemu; Kaasinen, Anna; Hirsto, Laura; Saarelainen, Markku; Mäkitalo, Kati; Mäntyselkä, Pekka. 2018. Bmc medical education. 18: 243 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
NE STEM 4U afterschool intervention leads to gains in stem content knowledge for middle school youth
Cutucache, Christine; Boham, Taylor; Luhr, Jamie; Sommers, Amie; Stevenson, Nikolaus; Sointu, Erkko; Mäkitalo-Siegl, Kati; Kärkkäinen, Sirpa; Valtonen, Teemu; Grandgenett, Neal; Tapprich, William. 2018. Cogent education. 5: 1558915 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective
Voogt, J; Sligte, H; Smits, A; Trevisan, O; de Rossi, M; Sointu, E; Valtonen, T; Lambert, MC; Kankaanpää, J; Hirsto, L; Mäkitalo-Siegl, K; Tondeur, J. 2018. Association for the advancement of computing in education -
Students' perceptions of ICT use in higher education context
Valtonen, Teemu; Sointu, Erkko; Kukkonen, Jari; Kankaanpää, Jenni. Teoksessa: Bastiaens, Theo; Van Braak, Johan; Brown, Mark; Cantoni, Lorenzo; Castro, Manuel; Christensen, Rhonda; Davidson-Shivers, Gayle V; DePryck, Koen; Ebner, Martin; Fominykh, Mikhail; Fulford, Catherine; Hatzipanagos, Stylianos; Knezek, Gerald; Kreijns, Karel; Marks, Gary; Sointu, Erkko; Korsgaard Sorensen, Elsebeth; Viteli, Jarmo; Voogt, Joke; Weber, Peter et al.(toim.) , 2018. Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. s. 431-439. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
(Future) Teachers' Use of Technology and Development of TPACK: Insights from a Global Perspective
Voogt J, Valtonen T, Kontkanen S, Kukkonen J, Sointu E, Pöntinen S, Tondeur J, Siddiq F, Scherer R, Baran E, Smits A, Bruijn R, La Roi H, van Renssen F, Vellekoop H, van Velze L, Zhang L, Rosenberg J. Teoksessa: Resta Paul, Smith Shaunna(toim.) , 2017. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 2499-2502. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Creative Improvisations with Information and Communication Technology to Support Learning: A Conceptual and Developmental Framework
Vesisenaho Mikko, Dillon Patrick, Havu-Nuutinen Sari, Nousiainen Tuula, Valtonen Teemu, Wang Roulan. 2017. Journal of teacher education and educators. 6: 229-250 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Differences in preservice teachers' readiness to use ICT in education and development of TPACK
Sointu ET, Valtonen T, Cutucache C, Kukkonen J, Lambert M C, Mäkitalo-Siegl K. Teoksessa: Resta Paul, Smith Shaunna(toim.) , 2017. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 2462-2470. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Education systems in the digital age: The need for alignment
Leahy Margaret, Butler Deirdre, Twinning Peter, Chtouki Yousra, Moore Kanda, Nikolov Roumen, Sherman Amanda, Sherman Barbara, Valtonen Teemu, Akoh Ben, Miniano Pascual Carlos, Farshadnia Sara. Teoksessa: Lai Kwok-Wing, Voogt Joke, Knezek Gerald(toim.) , 2017. Rethinking learning in digital age: EDUsummIT 2017 Summary Reports. s. 18-26. Unesco D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Insights into pre-service teachers' TPACK
Valtonen Teemu, Kontkanen Sini, Kukkonen Jari, Sointu Erkko, Pöntinen Susanna. Teoksessa: Resta Paul, Smith Shaunna(toim.) , 2017. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. s. 2489-2496. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
TPACK updated to measure pre-service teachers' twenty-first century skills
Valtonen Teemu, Sointu Erkko, Kukkonen Jari, Kontkanen Sini, Lambert Matthew C, Mäkitalo-Siegl Kati. 2017. Australasian journal of educational technology. 33: 15-31 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Advancing Preservice Teachers' TPACK by Developing ICT - Based Teaching Modules for Sustainable Development Education
Jari Kukkonen, Erkko Sointu, Sirpa Kärkkäinen, Teija Koskela, Päivi Rosenius, Teemu Valtonen, Kati Mäkitalo-Siegl. 2016. -
Enhancing pre-service teachers' TPACK in university level sustainable development course
Sointu E, Valtonen T, Kukkonen J, Kärkkäinen S, Koskela T, Pöntinen S, Rosenius P, Mäkitalo-Siegl K. Teoksessa: Leping L, Gibson D(toim.) , 2016. Research Highlights in Technology and Teacher Education 2016. s. 21-28. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Insights into Finnish first-year pre-service teachers' twenty-first century skills
Valtonen T, Sointu ET, Kukkonen J, Häkkinen P, Järvelä S, Ahonen A, Näykki P, Pöysä-Tarhonen J, Mäkitalo-Siegl K. 2016. Education and information technologies. 2017; 22: 2055-2069 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Preparing teacher-students for twenty-first-century learning practices (PREP 21): a framework for enhancing collaborative problem-solving and strategic learning skills
Häkkinen Päivi, Järvelä Sanna, Mäkitalo-Siegl Kati, Ahonen Arto, Näykki Piia, Valtonen Teemu. 2016. Teachers and teaching: theory and practice. 2017; 23: 25-41 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Quasi-Experimental Study for Enhancing Pre-Service Teachers' TPACK
Sointu Erkko, Valtonen Teemu, Kukkonen Jari, Kärkkäinen Sirpa, Koskela Teija, Pöntinen Susanna, Rosenius Päivi, Mäkitalo-Siegl Kati. Teoksessa: Chamblee Gregory, Langub Lee(toim.) , 2016. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International (SITE) Conference 2016. s. 3067-3074. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Students' experiences of learning with iPads in upper secondary school - a base for proto-TPACK
Kontkanen Sini, Dillon Patrick, Valtonen Teemu, Eronen Lasse, Koskela Hannu, Väisänen Pertti. 2016. Education and information technologies. 2017; 22: 1299-1326 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The Development of Preservice Teachers' TPACK within Three Extracted TPB Clusters
Erkko Sointu, Jari Kukkonen, Teemu Valtonen, Kati Mäkitalo-Siegl. 2016. -
Using video conferencing and video recordings for upper secondary distance teaching: teachers' view points
Vesisenaho Mikko, Valtonen Teemu, Wulff Anu, Kuittinen Esko. Teoksessa: Chova LG, Martinez AL, Torres IC(toim.) , 2016. INTED2016 Proceedings: 10th International Technology, Education and Development Conference. s. 8582-8589. IATED B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa -
A Second Life experiment in sex education with pre-service teachers and its contribution to the development of their proto-TPACK
Kontkanen Sini, Dillon Patrick, Kärkkäinen Sirpa, Kukkonen Jari, Valtonen Teemu, Väisänen Pertti. 2015. Journal of educational enquiry. 14: 17-36 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Developing a TPACK measurement instrument for 21st century pre-service teachers
Valtonen Teemu, Sointu Erkko T, Mäkitalo-Siegl Kati, Kukkonen Jari. 2015. Seminar.net. 11: 87-100 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Introducing iPads Into Senior Secondary School Teaching - Teachers' Use of iPads as Tools in Teaching
Kontkanen Jani, Valtonen Teemu, Väisänen Pertti. Teoksessa: Helfert Markus, Restivo Maria Teresa, Zvacek Susan, Uhomoibhi James(toim.) , 2015. Proceedings of the 7th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU-2015). s. 341-348. SCITEPRESS (Science and Technology Publications) A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Opettajaksi opiskelevien 2000-luvun taidot sekä tieto- ja viestintäteknologian hyödyntäminen
Mäkitalo-Siegl Kati, Valtonen Teemu, Ahonen Arto K, Sointu Erkko. 2015. Kasvatus. 46: 396-399 B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä -
Children as creative natural scientist - ICT tools in early years science education
Havu-Nuutinen Sari, Figueras Katja, Järvinen Helena, Kontkanen Sini, Kummunmäki Mira, Pöntinen Susanna, Räty-Zaborsky Sinikka, Savolainen Raija, Valtonen Teemu. Teoksessa: Hannu Juuso, Anja Lindh, Matti Hasari, Kari Kumpulainen, Kari-Pekka Lapinoja, Päivi Pirilä, Sinikka Raappana, Outi Tiainen(toim.) , 2014. Research-based school and teacher education. s. 74-83. University of Oulu D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Developing a cross-disciplinary framework for collaborative research in multi- and intercultural education
Dillon Patrick, Hacklin Stina, Kantelinen Ritva, Kokko Sirpa, Kröger Tarja, Simola Raisa, Valtonen Teemu, Vesisenaho Mikko. Teoksessa: Victor C.X. Wang(toim.) , 2014. Handbook of Research on Education and Technology in a Changing Society. s. 593-606. IGI Global A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pre-service teachers' experiences of ICT in daily life and in educational contexts and their proto-technological pedagogical knowledge
Kontkanen Sini, Dillon Patarick, Valtonen Teemu, Renkola Sami, Vesisenaho Mikko, Väisänen Pertti. 2014. Education and information technologies. Online first: 1-25 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The impact of authentic learning experiences with ICT on pre-service teachers' intentions to use ICT for teaching and learning
Valtonen Teemu, Kukkonen Jari, Kontkanen Sini, Sormunen Kari, Dillon Patrick, Sointu Erkko. 2014. Computers & Education. 81 (2015): 49-58 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Challenges with social software for collaboration: Two case studies from teacher training.
Dillon Patrick; Vesisenaho Mikko. 2013. Seminar.net. 9: 18 - 31 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Exploring and developing ways to use social software applications in teacher education
Valtonen Teemu. 2013. The Learning Teacher Magazine. 4: 8 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
Finnish teacher students with ICT
Valtonen Teemu. 2013. -
Pre-service teachers' experiences of using social software applications for collaborative inquiry
Valtonen Teemu, Hacklin Stina, Kontkanen Sini, Hartikainen-Ahia Anu, Kärkkäinen Sirpa, Kukkonen Jari. 2013. Computers & Education. 69: 85-95 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Role of ICT in education from the teacher students' perspective
Valtonen Teemu. 2013. -
Second Life - Environment For Sexual Education - Teaching Experiment in Teacher Education
Kontkanen, S., Valtonen, T. & Kärkkäinen, S.. 2013. -
Upper secondary and vocational level teachers at social software
Valtonen Teemu, Kontkanen Sini, Patrick Dillon, Kukkonen Jari, Pertti Väisänen. 2013. Education and information technologies. 18: - A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Using technology to open up learning and teaching through improvisation: Case studies with micro-blogs and short message service communications.
Dillon Patrick; Wang Ruolan; Vesisenaho Mikko. 2013. Thinking skills and creativity. 10: 13-22 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Wiki-ympäristö fysiikan, kemian ja tähtitieteen kokeellisen työskentelyn dokumentoinnissa, käsitteellistämisessä ja oppimisessa - kokemuksia luokanopettajakoulutuksen opintojaksolta
Kontkanen, S., Sormunen, K. & Valtonen, T.. Teoksessa: Joutsenvirta, T. & Myyry, L.(toim.) , 2013. Sulautuvaa opetusta ja oppimista - luokkahuoneista verkkoon. s. 63-70. Valtiotieteellisen tiedekunnan opetuksen kehittämispalvelut D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Facing Challenges with New Teachers' Use of ICT in Teaching and Learning
Valtonen Teemu, Mäkitalo-Siegl Kati, Kontkanen Sini, Pöntinen Susanna, Vartiainen Henriikka. 2012. IEEE Learning Technology Newsletter. 14: 46-49 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Perspectives on personal learning environments held by vocational students.
Valtonen Teemu, Hacklin Stina, Dillon Patrick, Vesisenaho Mikko, Kukkonen Jari, Hietanen Aija. 2012. Computers & Education. 58: 732-739 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Student teachers' views and experiences about ICT in everyday and school context
Kontkanen, S., Valtonen, T. & Väisänen, P.. 2012. -
Students¿ Use Of ICT Outside School: Implications For School Practices
Valtonen, T., Kontkanen, S., Kukkonen, J. & Eronen, L. 2012. -
Supporting Collaborative Inquiry With Social Software
Valtonen, T., Kontkanen, S., Kukkonen, J. & Kärkkäinen, S.. 2012. -
Tablet-tietokoneiden käyttö opetuksessa: lukio-opettajien näkemyksiä ensimmäisen käyttövuoden ajalta
Jani Kontkanen, Teemu Valtonen & Pertti Väisänen. 2012. -
Using Blogger as a Tool to Encourage University Students¿ Collaboration
Kontkanen, S., Valtonen, T. & Havu-Nuutinen, S.. 2012. -
An insight into collaborative learning with ICT: Teachers' and students' perspectives.
Valtonen Teemu. 2011. Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Education, Humanities, and Theology G5 Artikkeliväitöskirja -
BLOGGING TO SUPPORT INQUIRY-BASED LEARNING AND REFLECTION IN TEACHER STUDENTS¿ SCIENCE EDUCATION
Jari Kukkonen, Sirpa Kärkkäinen, Teemu Valtonen, Tuula Keinonen. 2011. Problems of Education in the 21st Century. 31: 73-84 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Experiences of linking schools' learning environments to students' personal online environments
Teemu Valtonen, Tiia Koponen, Mikko Vesisenaho,. Teoksessa: (toim.) , 2011. EARLI 2011. Book of abstracts and extended summaries. s. 985-987. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Facilitating collaboration in lecture-based learning through shared notes using wireless technologies.
Valtonen Teemu, Havu-Nuutinen Sari, Dillon Patrick, Vesisenaho Mikko. 2011. Journal of computer assisted learning. 27: 575-586 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Linking school's learning environment to students' personal online environments: students' experiences
Valtonen Teemu, Koponen Tiia, Vesisenaho Mikko. Teoksessa: Heli Ruokamo, Miikka Eriksson, Leo Pekkala, Hanna Vuojärvi(toim.) , 2011. Proceedings of the 4th International Network-Based Education 2011 Conference. s. 146-153. Lapin yliopisto A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Opening up learning through improvised use of technology
Patrick Dillon, Teemu Valtonen, Mikko Vesisenaho, RuoLan Wang. Teoksessa: (toim.) , 2011. EARLI 2011. Book of abstracts and extended summaries.. s. 91-92. EARLI A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Students' Readiness for Personal Learning Environments
Valtonen Teemu, Kukkonen Jari. Teoksessa: -(toim.) , 2011. Proceedings of the The PLE Conference 2011. s. 1-7. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Avoin ja suljettu kohtaavat - opettajien verkkotarinoita
Hagman A, Lehtosaari H, Suonio L, Wulff A &Valtonen T. 2010. -
Blended learning with everyday technologies to activate students' collaborative learning.
Vesisenaho, Mikko;Valtonen, Teemu; Kukkonen, Jari; Havu-Nuutinen, Sari; Hartikainen, Anu & Kärkkäinen, Sirpa. 2010. Science education international. 12: 272-283 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Confronting the technological pedagogical knowledge of Finnish net generation student teachers.
Valtonen, T., Pöntinen, S., Kukkonen, J., Dillon, P., Väisänen, P., & Hacklin, S.. 2010. Technology, pedagogy and education. 19: 1-10 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Net Generation at social software: challenging assumptions, clarifying relationships and raising implications for learning
Valtonen Teemu, Dillon Patrick, Hacklin Stina, Väisänen Pertti. 2010. International journal of educational research. 49: 210-219 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Finnish high school students¿ readiness to adopt online learning: Questioning the assumptions
Teemu Valtonen, Jari Kukkonen, Patrick Dillon, Pertti Väisänen. 2009. Computers & Education. 53: 742-748 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Täydennyskoulutusta verkko-oppimisympäristössä esimerkkinä ISO-verkoston verkko-VESO
Teemu Valtonen;Jari Kukkonen;Anu Wulff;Leena Suonio;Merja Juntunen. 2007. -
Verkko-oppimisympäristöt opettajien oppimiskäsitysten haastajina
Teemu Valtonen;Jari Kukkonen;Tuula Puruskainen;Olli Hatakka. 2007. Kasvatus. 39: 444-453 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
High School Teachers' Course Designs and Their Professional Knowledge of Online Teaching
Teemu Valtonen;Jari Kukkonen;Anu Wulff. 2006. Informatics in education. 5: 301-315 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Lukiolaisten käsityksiä verkko-opiskelun mahdollisuuksista ja soveltumisesta lukio-opiskeluun
Teemu Valtonen;Jari Kukkonen;Anu Wulff. 2006. -
Experiences and Analysis of Nine Online Courses More Collaborative Learning Wanted
Teemu Valtonen;Jari Kukkonen;Anu Wulff;Leena Suonio. Teoksessa: (toim.) , 2005. Proceedings of the 2005 EDEN Annual Conference. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Laatua ISOverkostossa
Teemu Valtonen;Jari Kukkonen;Anu Wulff ja Leena Suonio. 2005. -
Organisational develpoment within Course Development
Kukkonen Jari;Valtonen Teemu;Hatakka Olli;Wulff Anu. Teoksessa: Ruokamo;H.;Hyvönen;P.;Lehtonen;M.;Tella;S.(toim.) , 2005. Proceedings of the 12th International NBE Conference 2005. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pedagogical Call Center and Support Community
Valtonen Teemu;Hatakka Olli;Kuittinen Esko;Kukkonen Jari;Enkenberg Jorma. Teoksessa: Persson Magnus(toim.) , 2005. Learning for the Future - Dimensions of the New Role of teh Teacher. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pedagogical call center.
Valtonen;T.;Kuittinen;E.;Hatakka;O.;Enkenberg;J.. Teoksessa: (toim.) , 2005. Lettet conference, Savonlinna, Finland.. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Kampukselle virtuaalisesti - virtuaalikampuksen portaalipalveluiden kehittämisestä
Järvelä Jari;Kallonen-Rönkkö Marja;Tahvanainen Ari;Hatakka Olli;Valtonen Teemu;Lukkarinen Harri;Kukkonen Ilkka;Kentz Maj-Britt;Pöntinen Susanna. 2004. Opetusteknologiakeskuksen selosteita. 1. Joensuun yliopisto. Opetusteknologiakeskus E2 Yleistajuinen monografia -
Oppimiskäsityksestä verkko-opetuksen suunnitteluun
Olli Hatakka;Teemu Valtonen. Teoksessa: Maija Suhonen(toim.) , 2004. Verkot on nostettu - kokemuksia Verkkosalkku-projektista. s. 27-47. Savonia-ammattikorkeakoulu, Kehittämis- ja palvelukeskus B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pedagogiset mallit verkkooppisympäristön käyttöönoton tukena
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: Hanne Turunen(toim.) , 2004. ITK2003 Eväitä Tulevaisuuteen. s. 81. Hämeen kesäyliopisto A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Tukea verkko-opetuksen sunnitteluun
Olli Hatakka;Teemu Valtonen. Teoksessa: Jari Järvelä(toim.) , 2004. Kampuksella virtuaalisesti - virtuaalikampuksen portaalipalveluiden kehittämisestä. s. 53-65. Joensuun yliopisto opetusteknologiakeskus B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
VERKKO-OPETUS, OPETTAJAN OPPIMISEN JA TOIMINNAN KEHITTÄMISEN TUKEMINEN
Jari Kukkonen;Teemu Valtonen;Olli Hatakka. 2004. Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta, Mediapedagogiikkakeskus -
Custom-made pedagogical models supporting network oriented learning
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: Lucia Mason;Silvia Andreuzza;Barbara Arfè and Laura Del Favero(toim.) , 2003. 10th EUROPEAN CONFERENCE FOR RESEARCH ON. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Designing web-based instruction utilising teachers' common practices
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: Kar Tin Lee;Koren Mitchell(toim.) , 2003. The Second Wave" of ICT in Education: from Facilitating Teaching and Learning to Engendering Education Reform". s. 33. International Conference on Computers in Education (ICCE 2003) A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Developing an Instructional Design Tool Based on Teachers' Clasroom Practices
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: (toim.) , 2003. E-LEARN 2003. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Developing an Instructional Design Tool Based on Teachers' Classroom Practices
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: Allison Rosset(toim.) , 2003. Proceedings of E-Learn 2003. s. 38. Association for the Advancement of Computing in Eduation (AACE) A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Groupwork Support Tool - verkkooppimisympäristö ryhmätyötä tukemassa
Petri Gerdt;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: Hanne Turunen(toim.) , 2003. ITK03 On arvioinnin aika eväitä tulevaisuuteen. s. 85. Hämeenlinnan kesäyliopisto A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pedagogical models as an aid for using network oriented learning environments
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. 2003. -
Virtual Designer
Olli Hatakka;Teemu Valtonen;Esko Kuittinen. Teoksessa: (toim.) , 2003. ICCE 2003. s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Opettajien subjektiivisten oppimiskäsitysten vaikutuksesta verkkoperustaisten oppimistilanteiden suunnitteluun ja toteutukseen
Olli Hatakka;Teemu Valtonen. Teoksessa: Hanne Turunen(toim.) , 2002. ITK '02 Yhdessä uuteen oppimisen toimintakulttuuriin. s. 84-85. Hämeenlinnan kesäyliopisto A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa