CRETIC: Kliinisen päättelyn optimointi aikakriittisissä skenaarioissa: tietoihin perustuva multimodaalinen lähestymistapa profiilikuva

01.09.2024 - 31.08.2028
Tietojenkäsittelytieteen laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta

CRETIC: Kliinisen päättelyn optimointi aikakriittisissä skenaarioissa: tietoihin perustuva multimodaalinen lähestymistapa rahoittajan logo

CRETIC pyrkii optimoimaan terveydenhuollon opiskelijoiden ja harjoittelijoiden hätäkoulutusta. Aion kehittää kehitän innovatiivisen pelillistetyn alustan, joka yhdistää virtuaalisia potilaita ja koulutuksellisten pakohuoneiden elementtejä kliinisten hätätilanteiden simuloimiseksi. Tietoa kerätään useista lähteistä (fysiologiset anturit, lokit, etc.) saadaksemme kattavan kuvan kliinisen päättelyprosessin dynamiikasta. Tietoa analysoidaan uusimmilla ajallisella oppimisanalytiikalla ja selitettävällä tekoälyllä, jotta voimme kartoittaa kliinisen päättelyprosessin ja tekijät, jotka johtavat onnistuneeseen ja tehokkaaseen päätöksentekoon. Ehdotus johtaa avoimeen skaalattavaan alustaan, joka merkittävästi parantaa lääketieteellisten hätätilanteiden koulutusta, tarjoaa henkilökohtaisia oivalluksia tehokkaasta päätöksenteosta, tarjoaa turvallisen ympäristön vaativien kliinisten tilanteiden harjoitteluun ja vähentää lopulta lääketieteellisiä virheitä, yhtenä maailman johtavista kuolinsyistä.