DigiErko - Oppiminen ja opettaminen digitaalisissa ympäristöissä profiilikuva

DigiErko - Oppiminen ja opettaminen digitaalisissa ympäristöissä

Tutkimusryhmä
01.11.2017 -
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta

Oppiminen ja opettaminen digitaalisissa ympäristöissä -erikoistumiskoulutus (DigiErko) on työssä käyville opettajille suunnattu erikoistumiskoulutus, jota järjestetään monimuotokoulutuksena Itä-Suomen yliopistossa Joensuun kampuksella. Koulutukseen voivat osallistua eri kouluasteiden opettajat (varhaiskasvatus, peruskoulu, lukio, ammatillinen koulutus, ammattikorkeakoulu, yliopisto), kelpoisuusvaatimuksina opettajan pedagogiset opinnot ja kolme vuotta opetuskokemusta. Koulutuksessa tehdään myös yhteistyötä Helsingin ja Turun yliopistojen DigiErko-koulutuksien kanssa.

Koulutuksessa tehdään myös tutkimusta työssä käyvien opettajien digipedagogisten taitojen kehittymisestä koulutuksen aikana.

Esittelyaineistoja

DigiErko tekee myös yhteistyötä opettajaopiskelijoiden ja opettajankouluttajien kanssa. Opiskelijat ovat muun muassa suunnitelleet ja toteuttaneet oppimistehtävinä DigiErko-videoita. Erikoistujaopettajat ovat myös ohjanneet opettajaopiskelijoita digipedagogiaan liittyvissä opinnoissa osana omaa erikoistumiskoulutustaan.

DigiErko-koulutuksen lyhyt esittelyvideo