Tarkenna hakuasi

International Business and Sales Management (IBS) profiilikuva

International Business and Sales Management (IBS)

Tutkimusryhmä
01.01.2014 -
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta

Johtajat

Edistämme kansainvälisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja myynnin johtamisen tutkimusta kehittämällä uusia teoreettisia malleja/viitekehyksiä ja käsitteitä kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen empiirisen tutkimuksen avulla. Lisäksi tutkimusryhmä tavoittelee kansainvälisellä vertailevalla tutkimuksella vahvistusta tämän hetkiseen tutkimukseen. Teoreettisten johtopäätösten lisäksi tutkimuksemme tarjoaa uusia näkökulmia liikkeenjohdolle ja julkiselle sektorille, mikä osaltaan edistää kestävien arvojärjestelmien kehittämistä yhteiskunnassa. Tutkimustulokset julkaistaan arvostetuissa kansainvälisissä aikakausjulkaisuissa (JUFO 2-3/ABS 3-4* tasoluokan julkaisukanavat).

Tällä hetkellä tutkimusryhmä keskittyy tutkimuksessaan seuraaviin aiheisiin:

– Born global -yritysten ja digitaalisten yritysten liiketoimintamallit, kasvu ja selviytyminen;
– Born global -yritysten ja digitaalisten yritysten verkostoituminen;
– Kansainväliset myyntikanavat ja sosiaalisen median strategiat;
– Kansainvälistyvien pk-yritysten yrittäjyys- ja strategiset orientaatiot;
– Kansainväliset myyntisuhteet, niiden prosessit ja johtaminen;
– Kansainvälinen organisaatioiden välinen yhteistyö B2B-yritysten välillä;
– Menetelmät kansainvälisessä liiketoiminnassa ja myyntikoulutuksessa.

 

Tutkimusryhmän johtaja: professori Saara Julkunen

Yhteistyö

  • Cranfield University, UK

  • Portsmouth Business School, UK

  • University of Glasgow, UK

  • University of Toledo, USA

  • Baylor University, USA

  • University of Otago, New Zealand

  • University of Vaasa, FIN

  • Aalto University, FIN

Avainsanat

Julkaisut

70 kappaletta