
International Business and Sales Management (IBS)
Tutkimusryhmä
Edistämme kansainvälisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja myynnin johtamisen tutkimusta kehittämällä uusia teoreettisia malleja/viitekehyksiä ja käsitteitä kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen empiirisen tutkimuksen avulla. Lisäksi tutkimusryhmä tavoittelee kansainvälisellä vertailevalla tutkimuksella vahvistusta tämän hetkiseen tutkimukseen. Teoreettisten johtopäätösten lisäksi tutkimuksemme tarjoaa uusia näkökulmia liikkeenjohdolle ja julkiselle sektorille, mikä osaltaan edistää kestävien arvojärjestelmien kehittämistä yhteiskunnassa. Tutkimustulokset julkaistaan arvostetuissa kansainvälisissä aikakausjulkaisuissa (JUFO 2-3/ABS 3-4* tasoluokan julkaisukanavat).
Tällä hetkellä tutkimusryhmä keskittyy tutkimuksessaan seuraaviin aiheisiin:
– Born global -yritysten ja digitaalisten yritysten liiketoimintamallit, kasvu ja selviytyminen;
– Born global -yritysten ja digitaalisten yritysten verkostoituminen;
– Kansainväliset myyntikanavat ja sosiaalisen median strategiat;
– Kansainvälistyvien pk-yritysten yrittäjyys- ja strategiset orientaatiot;
– Kansainväliset myyntisuhteet, niiden prosessit ja johtaminen;
– Kansainvälinen organisaatioiden välinen yhteistyö B2B-yritysten välillä;
– Menetelmät kansainvälisessä liiketoiminnassa ja myyntikoulutuksessa.
Tutkimusryhmän johtaja: professori Mika Gabrielsson
Avainsanat
Ajanjakso
Ryhmän jäsenet - UEF
-
Mika Gabrielsson Professori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Saara Julkunen Professori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Markus Raatikainen Projektitutkija, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Katariina Ylönen Yliopisto-opettaja, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Tomi Seppälä Professori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Irina Mihailova Apulaisprofessori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Marina Kovalchuk Nuorempi tutkija, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Sara Fraccastoro Yliopistonlehtori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Sylvie Kamala Chetty Professori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Andreas Fürst Professori, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta, Kauppatieteiden laitos
-
Joona Kemppainen Projektikoordinaattori, Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunta, Sovelletun fysiikan laitos
Johtaja(t)
Professorit
Muut
Yhteistyökumppanit
Julkaisut
-
Social presence and e-commerce B2B chat functions Koponen, Jonna; Rytsy, Saara. 2020. Social presence and e-commerce B2B chat functions European journal of marketing 54 6: 1205-1224. 2020
-
Verkkovuorovaikutus vaatii uutta osaamista Koponen, Jonna; Isotalus, Pekka. 2020. Verkkovuorovaikutus vaatii uutta osaamista Viestintäproffan blogi 30.3.2020: -. 2020
-
Entrepreneurial Decision-Making Logic Related to Software Development in Different Growth Phases of INVs Entrepreneurial Decision-Making Logic Related to Software Development in Different Growth Phases of INVs. Fraccastoro, Sara; Ojala, Arto; Gabrielsson, Mika / Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences 2019. 2019. 2019
-
Sales communication competence in international B2B solution selling Koponen, Jonna; Julkunen, Saara; Akiko, Asai. 2019. Sales communication competence in international B2B solution selling Industrial marketing management 82: 238-252. 2019
-
The Flipped Classroom Approach for Teaching Cross-cultural Communication to Millennials Koponen, Jonna. 2019. The Flipped Classroom Approach for Teaching Cross-cultural Communication to Millennials Journal of teaching in international business 30 2: 102-124. 2019
-
The Process Model of Inclusive Innovation from an MNE Perspective - Case study of Nokia The Process Model of Inclusive Innovation from an MNE Perspective - Case study of Nokia. Mortazavi, Sina; Raatikainen, Markus; Väätänen, Juha; Gabrielsson, Mika / Proceedings of the 44th annual conference of European international business academy. 2019. 2019
-
A business model approach to SME internationalisation: a comparative analysis of an international new venture and an incremental internationalising company A business model approach to SME internationalisation: a comparative analysis of an international new venture and an incremental internationalising company. Incze, Emma; Gabrielsson, Mika; Julkunen, Saara / Conference Proceedings from 45th Annual Conference of Academy of International Business AIB-UK 2018: International business strategies in a changing commercial and political landscape. 2018. 2018
-
Effects of Social Media Usage on the Speed of International Growth of an International New Venture Effects of Social Media Usage on the Speed of International Growth of an International New Venture. Fraccastoro, Sara; Gabrielsson, Mika / Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences. 2018. 2018
-
Introduction to the Minitrack on Knowledge Society, Culture, and Knowledge Systems Introduction to the Minitrack on Knowledge Society, Culture, and Knowledge Systems. Rollins, Minna; Gabrielsson, Mika; Wickramasinghe, Nilmini / Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences. 2018. 2018
-
Learning from Ph.D. education in the IB field: The Nord-IB experience Learning from Ph.D. education in the IB field: The Nord-IB experience. Fey, N; Fraccastoro, S; Gorgijevski, A; Myllymäki, D; Schmitt, J / -. 2018. 2018