Kestävyys21 - Koulutus sosiaalisen ja kulttuurisen kestävyyden rakentajana 2000-luvulla profiilikuva

Päättynyt 01.09.2020 - 28.02.2023
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta

“Kestävyys21 – Koulutus sosiaalisen ja kulttuurisen kestävyyden rakentajana 2000-luvulla” hankkeen tarkoituksena on pureutua kestävyyden kysymyksiin siitä näkökulmasta, miten sosiaalista ja kulttuurista kestävyyttä voidaan edistää aikuiskoulutuksessa ja kansalaisyhteiskunnassa. Projektin kuusi teemaa rakentuvat kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti:

1. Saavutettavuuden ulottuvuudet
  2. Aikuiskoulutus kestävää kehitystä edistämässä (UEF)
  3. Vastuullinen kulutus ja tuotanto
  4. Tärkeintä on terveys
  5. Sukupuolten välisen tasa-arvon edistäminen ja naisten voimaannuttaminen
  6. Hyvinvointi

Osana teemaa 2 UEF on suunnitellut ja luonut kaikille avoimen ja saavutettavan, englanninkielisen MOOC-opintojakson (Massively Open Online Course) “Adult Education Promoting Sustainable Development,” jossa tarkastellaan sosiaalisen kestävyyden eri ulottuvuuksia ja aikuiskoulutuksen mahdollisuuksia kestävyyden edistämisessä.

Lue lisää projektin verkkosivuilta: https://sus21.eu/