Suomi-Uruguay kumppanuushanke STEAM pedagogiikan vahvistamiseksi opettajankoulutuksessa profiilikuva

01.08.2023 - 31.12.2025
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta

Suomi-Uruguay kumppanuushanke STEAM pedagogiikan vahvistamiseksi opettajankoulutuksessa rahoittajan logo

TFK 2023, Team Finland Knowledge, Opetushallitus

Hankkeen suomalais-uruguaylainen yhteistyö tähtää STEAM-oppimisen yhteiskehittelyyn sekä hyvien käytänteiden jakamiseen opettajankoulutuksen kontekstissa. Mukana hankkeessa ovat Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto sekä Uruguayn yliopisto.

Hankkeen toimenpiteet:

1. Opetussuunnitelmayhteistyö – partneriyliopistot osallistuvat STEAM-opetuksen yhteissuunnitteluun, kehittämiseen sekä pilotointiin opettajankoulutuksen kontekstissa.
  2. Henkilöstön osaamisen kehittäminen – hankkeen yhteiset työpajat ja seminaarit, joita järjestetään sekä kasvokkain että hybridimuodossa, tarjoavat partneriyliopistojen henkilöstölle mahdollisuuksia kehittää osaamistaan STEAM-pedagogiikassa.

Hankkeen tuloksena syntyy yhteistyönä koostettuja STEAM-opintoja. Lisäksi opettajankoulutuksen henkilöstön pedagoginen STEAM-osaaminen lisääntyy. Hanke luo myös pohjaa jatkuvammalle suomalais-uruguaylaiselle yhteistyölle muun muassa jaettujen opintojaksokuvausten, opiskelumateriaalien sekä STEAM-aiheisten tutkimusten kautta.

• 4/2024 Webinaarisarja toukokuussa

FinnUruSTEAM-projektin webinaarisarja starttaa 15.5.! Suraavat webinaarit pidetään 20.5. ja 24.5. Ilmottautudu mukaan!
    4/2024 Webinaarisarja toukokuussa
  • 2/2024 Mobiliteettiviikko Uruguayssa

FinnUruSTEAM-projektin ensimmäistä mobiliteettiviikkoa vietettiin aurinkoisessa Uruguayssa 19.- 23.2.2024. Viikkoon mahtui tutustumista…
    2/2024 Mobiliteettiviikko Uruguayssa
  • 12/2023 FinnUruSTEAM -kumppanuushanke käyntiin webinaarilla

Suomi-Uruguay kumppanuushanke STEAM pedagogiikan vahvistamiseksi opettajankoulutuksessa käynnistyi 4.12. pidetyllä kick-off webinaarilla.
    12/2023 FinnUruSTEAM -kumppanuushanke käyntiin webinaarilla

Projektimme Uruguay-tiimi esittäytyy!