Eija Kärnä
Professori
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
eija.karna@uef.fi | 050 566 2404
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
141/141 kappaletta-
Direktiivit autismikirjon oppilaan ja luokkatovereiden yhteistä tarinankerrontaa ohjaamassa
Kämäräinen, Anniina; Kärnä, Eija; Olli, Panu; Romppanen, Lotta; Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Pihlainen, Kaisa; Suero Montero, Calkin. 2024. Puhe ja kieli. 44: 67-86 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Students' views of inclusive education: A scoping literature review
Poikola, Mirva; Karna, Eija; Hakalehto, Suvianna. 2024. European journal of education. [Epub ahead of print 13 August 2024]: A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Vaativa monialainen tuki ja erityishuolto
Pesonen, Henri; Kärnä, Eija; Pirttimaa, Raija; Kontu, Elina. Teoksessa: Jahnukainen, Markku; Harrikari, Timo(toim.) , 2024. Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. s. 311-327. Vastapaino A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Designing with Multiple Tools – Supporting Young Children Agency in Early Childhood Education
Suero Montero, Calkin; Pihlainen, Kaisa; Leppänen, Niina; Ikonen, Sanna; Kärnä, Eija. Teoksessa: Carmo, Mafalda(toim.) , 2023. Education and New Developments 2023 – Volume I. s. 246-250. InSciencePress A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Environmental Correlates of Physical Activity and Screen-Time in Youth with Autism Spectrum Disorder: A Seven-Country Observational Study
Haegele, Justin A.; Sun, Fenghua; Li, Chunxiao; Ng, Kwok; Lee, Jihyun; Chee Ang, Stefanie Hwee; Alves, Maria Luiza Tanure; Yang, Hannah; Wu, Yandan; Tan, Jernice Sing Yee; Rintala, Pauli; Huang, Wendy Yajun; Healy, Sean; dos Santos Alves, Isabella; Schliemann, Andre Lisandro; Maeng, Hyokju; Karna, Eija; Ding, Ding. 2023. Journal of autism and developmental disorders. 2024; 54: 1740-1748 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Feedback Methods in Vocational Education and Training for Supporting Students with Learning Disabilities and/Difficulties in Learning: A Literature Review
Karkkulainen, Evelyn; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija. 2023. European journal of special education research. 9: 160-181 A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Navigating the COVID-19 pandemic: Learning experiences of an online Sino-Nordic doctoral summer school on aging
Xu, Wenqian; Aavikko, Lotta; Kärnä, Eija; Chen, Honglin; Arief, Muzawir; Motel-Klingebiel, Andreas; An, Ning. 2023. Educational gerontology. 2024; 50: 254-264 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Opettajien käsityksiä vaativasta erityisestä tuesta
Mannerkoski, Merja; Ng, Kwok; Poikola, Mirva; Kärnä, Eija. 2023. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 33: 12-34 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Professionals’ stories of supporting belonging for autistic children in Finnish early childhood education and care
Pesonen, Henri V; Äikäs, Aino; Viljamaa, Elina; Heiskanen, Noora; Syrjämäki, Marja; Kärnä, Eija. 2023. Contemporary issues in early childhood. [Epub ahead of print 8 Nov 2023]: 1-18 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Research Design in Inclusive Learning Environments For and With Children on the Autism Spectrum –Towards Multimodal Data Collection
Suero Montero, Calkin; Kämäräinen, Anniina; Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Pihlainen. Kaisa; Kärnä, Eija. 2023. The turkish online journal of educational technology. 22: 42-59 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Sidosryhmien näkemyksiä autismikirjoa koskevasta terminologiasta Suomessa
Dindar, Katja; Kilpiä, Anni; Kämäräinen, Anniina; Pihlainen, Kaisa; Pukki, Heta-Kaarina; Kärnä, Eija. 2023. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 33: 19-35 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Student Teachers' Positive Perceptions of Characteristics and Personality of People on the Autism Spectrum: “Challenging in a Positive Way”
Soan, Sue; Lindblom, Anne; Dindar, Katja; Kärnä, Eija; Carew, Mark T. 2023. Journal of autism and developmental disorders. 2024; 54: 4584-4595 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Using conversation analysis to identify unresponsiveness in peer interactions in inclusive groups
Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Kärnä, Eija; Räty, Hannu; Kämäräinen, Anniina; Suero Montero, Calkin. 2023. Journal of interactional research in communication disorders. 14: 386-407 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Why we need a concept to describe collaborative support instead of labelling children as demanding: perspectives from Finland
Pesonen, Henri; Äikäs, Aino; Heiskanen, Noora; Kärnä, Eija. 2023. Disability and society. 2024; 39: 1884-1889 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A Multilevel Model of Older Adults’ Appropriation of ICT and Acquisition of Digital Literacy
Kärnä, Eija; Aavikko, Lotta; Rohner, Rebekka; Gallistl, Vera; Pihlainen, Kaisa; Müller, Claudia; Ehlers, Anja; Bevilacqua, Roberta; Strano, Stefano; Maranesi, Elvira; Cerna, Katerina; Hengl, Lisa; Kolland, Franz; Waldenberger, Franz; Naegele, Gerd; Park, Sieun; Hess, Moritz; Reuter, Verena; Frewer-Graumann, Susanne; Korjonen-Kuusipuro, Kristiina. 2022. International journal of environmental research and public health. 19: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A Multimodal Perspective on Narration: Rethinking the Narrative Skills of a Minimally Verbal Child on the Autism Spectrum
Tarvonen, Vera; Dindar, Katja; Suero Montero, Calkin; Kärnä, Eija. Teoksessa: Nata, Roberta V(toim.) , 2022. Progress in Education. s. 115-158. Nova science publishers A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Adapting school physical activity and health surveys for children with disabilities
Ng, Kwok; Asunta, Piritta; Kärnä, Eija; Rintala, Pauli. 2022. Alter. 16: 73-93 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Analysing inclusive groups’ peer interactions using mobile eye tracking in educational context
Suero Montero, Calkin; Cagiltay, Bengisu; Dindar, Katja; Kärnä, Eija; Kilpiä, Anni; Pihlainen, Kaisa; Kämäräinen, Anniina. Teoksessa: Gómez Chova, Luis; López Martínez, Agustín; Lees, Joanna(toim.) , 2022. EDULEARN22 Proceedings. s. 6303-6312. IATED Academy A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Ikäihmiset osallisiksi digiyhteiskuntaan
Rasi-Heikkinen, Päivi; Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Kärnä, Eija; Vuojärvi, Hanna; Pihlainen, Kaisa. Teoksessa: Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Rasi-Heikkinen, Päivi; Vuojärvi, Hanna; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija(toim.) , 2022. Ikääntyvät digiyhteiskunnassa: elinikäisen oppimisen mahdollisuudet. s. 7-18. Gaudeamus B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Ikäihmisten digitaitojen vertaisopastusprosessi
Aavikko, Lotta; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija. Teoksessa: Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Rasi-Heikkinen, Päivi; Vuojärvi, Hanna; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija(toim.) , 2022. Ikääntyvät digiyhteiskunnassa: elinikäisen oppimisen mahdollisuudet. s. 211-228. Gaudeamus A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Ikääntyvät digiyhteiskunnassa: elinikäisen oppimisen mahdollisuudet
Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Rasi-Heikkinen, Päivi; Vuojärvi, Hanna; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija. 2022. . . Gaudeamus C2 Toimitettu teos -
Inkluusion oikeudellinen ja kasvatustieteellinen perusta Suomessa
Poikola, Mirva; Hakalehto, Suvianna; Kärnä, Eija. 2022. Oikeus. 51: 191-224 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Integroiva kirjallisuuskatsaus opettajien käyttämistä eriyttämisen opetuksellisista keinoista perusopetuksessa
Peltomäki, Satu; Laamanen, Pauliina; Kärnä, Eija. 2022. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 32: 35–54 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Koulunkäynninohjaajan vastaamattomuus autismikirjon oppilaan sosiaalisiin aloitteisiin
Kilpiä, Anni; Kärnä, Eija; Dindar, Katja; Räty, Hannu. 2022. Kasvatus. 53: 375-390 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Meeting the 24-h movement guidelines and health-related outcomes among youth with autism spectrum disorder: a seven-country observational study
Li, Chunxiao; Haegele, Justin A.; Sun, Fenghua; Alves, Maria Luiza Tanure; Ang, Stefanie Hwee Chee; Lee, Jihyun; Ng, Kwok; dos Santos Alves, Isabella; Healy, Sean; Huang, Wendy Yajun; Rintala, Pauli; Tan, Jernice Sing Yee; Wu, Yandan; Yang, Hannah; Kärnä, Eija; Maeng, Hyokju; Schliemann, André Lisandro; Ding, Ding. 2022. Child and adolescent psychiatry and mental health. 16: . 50 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Mobile Eye Tracking Research in Inclusive Classrooms: Children’s Experiences
Montero, Calkin Suero; Kilpiä, Anni; Kämäräinen, Anniina; Cagiltay, Bengisu; Kärnä, Eija; Cagiltay, Kursat; Pihlainen, Kaisa; Karasu, Needet. Teoksessa: Chang, Maiga; Chen, Nian-Shing; Dascalu; Mihai; Sampson, Demetrios G; Tlili, Ahmed; Trausan-Matu, Stefan(toim.) , 2022. Proceedings: 2022 International Conference on Advanced Learning Technologies: ICALT 2022. s. 279-283. IEEE A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Older adults’ reasons to participate in digital skills learning: An interdisciplinary, multiple case study from Austria, Finland, and Germany
Pihlainen, Kaisa; Ehlers, Anja; Rohner, Rebekka; Cerna, Katerina; Kärnä, Eija; Hess, Moritz; Hengl, Lisa; Aavikko, Lotta; Frewer-Graumann, Susanne; Gallistl, Vera; Müller, Claudia. 2022. Studies in the education of adults. [Published online: 20 Oct 2022]: 1-19 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Sounds of learning: Soundscapes - teacher perceptions of acoustic environments in Finland's open plan classrooms
Hytönen-Ng, Elina; Pihlainen, Kaisa; Ng, Kwok; Kärnä, Eija. 2022. Issues in educational research. 32: 1421-1440 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Special education teachers’ views on their agency in teacher collaboration
Paloniemi, Annukka; Björn, Piia Maria; Kärnä, Eija. 2022. European journal of special needs education. [Published online: 24 Jun 2022]: 1-14 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Vertaisopastustyylit ja oppimisteoreettiset piirteet
Kärnä, Eija. Teoksessa: Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Rasi-Heikkinen, Päivi; Vuojärvi, Hanna; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija(toim.) , 2022. Ikääntyvät digiyhteiskunnassa: elinikäisen oppimisen mahdollisuudet. s. 165-188. Gaudeamus A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Yhdessä kehittäen, tietoa jakaen ja tukea yhteensovittaen : laajenevat toimintaympäristöt ja tuki varhaiskasvatuksessa (LaTVa) -hankkeen loppuraportti
Aavikko, Lotta; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija. 2022. . . Itä-Suomen yliopisto D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Ymmärrystä, yksilöllisyyttä ja yksiselitteisyyttä - autismikirjon oppilaan sosiaalisen osallistumisen ja vuorovaikutuksen tukeminen
Kämäräinen, Anniina; Kilpiä, Anni; Kärnä, Eija . 2022. e-Erika: erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2: 27-34 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
Perceived benefits from non-formal digital training sessions in later life: views of older adult learners, peer tutors, and teachers
Pihlainen, Kaisa; Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Kärnä, Eija. 2021. International journal of lifelong education. 40: 155-169 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The Motives and Needs of Professionals and Peer Tutors when Working as Digital Skills Trainers for Older Adults
Ng, Kwok; Pihlainen, Kaisa; Kärnä, Eija. Teoksessa: Ruokamo, Heli; Kangas, Marjaana(toim.) , 2021. Media Education at the Top. s. 119-134. Cambridge Scholars Publishing A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
The Work of Special Education Teachers in the Tiered Support System: The Finnish Case
Paloniemi, Annukka; Pulkkinen, Jonna; Kärnä, Eija; Björn, Piia Maria. 2021. Scandinavian journal of educational research. [Epub ahead of print 18 Oct 2021]: 1-16 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Vaativaa tukea tutkimusperustaisesti: TUVET-hankkeesta tukea opettajille ja opettajaksi opiskeleville
Kärnä, Eija; Poikola, Mirva; Mannerkoski, Merja; Iisakka, Riikka; Kontu, Elina; Koski, Jenni; Laamanen, Pauliina; Ojala, Terhi; Peltomäki, Satu; Pesonen, Henri; Pirttimaa, Raija; Rautiainen, Veera; Rönkkö, Ella; Talja, Elina; Äikäs, Aino. 2021. . . D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Children's negative experiences as a part of quality evaluation in early childhood education and care
Pihlainen, Kaisa; Reunamo, Jyrki; Sajaniemi, Nina; Kärnä, Eija. 2020. Early child development and care. [Epub ahead of print 11 Aug 2020]: 1-12 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Initiation and decision-making of joint activities within peer interaction in student-centred mathematics lessons
Kämäräinen, Anniina; Eronen, Lasse; Björn, Piia M; Kärna, Eija. 2020. Classroom discourse. 2021; 12: 299-318 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Research Focus: Strengthening teacher training for significant special support in Finland
Kärnä, Eija; Äikäs, Aino; Poikola, Mirva; Mannerkoski, Merja; Kontu, Elina; Peltomäki, Satu; Pirttimaa, Raija; Iisakka, Riikka. 2020. Thrive Nordics. : - E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Seitsemän vuotta innostavaa yhteistyötä Joen Severin kanssa
Kärnä, Eija; Pihlainen, Kaisa; Korjonen-Kuusipuro, Kristiina. 2020. . : 92-94 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Autism and the right to education in the EU: policy mapping and scoping review of Nordic countries Denmark, Finland, and Sweden
van Kessel, Robin; Walsh, Sebastian; Ruigrok, Amber NV; Holt, Rosemary; Yliherva, Anneli; Kärnä, Eija; Moilanen, Irma; Hjörne, Eva; Johansson, Shruti Taneja; Schendel, Diana; Pedersen, Lennart; Jørgensen, Meta; Brayne, Carol; Baron-Cohen, Simon; Roman-Urrestara, Andres. 2019. Molecular autism. 10: 44 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Being included - experiences of social participation of pupils with special education needs in mainstream schools
Vetoniemi, Jukka; Kärnä, Eija. 2019. International journal of inclusive education. [Epub ahead of print 10 Apr 2019]: 1-15 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Curriculum for Comprehensive School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder in Finland
Kärnä, Eija; Pesonen, Henri. Teoksessa: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija(toim.) , 2019. Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. s. 153-170. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Digipack Pro - Revamping Social Interactions and Supporting Physical Activity
Suero Montero, Calkin; Kärnä, Eija; Ng, Kwok. 2019. ACM -
Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland
Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija. 2019. New Frontiers of Educational Research. . Springer C2 Toimitettu teos -
Educational Placement for Children with Autism Spectrum Disorder in Finland
Kärnä, Eija. Teoksessa: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija(toim.) , 2019. Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. s. 63-74. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Lapset varhaiskasvatuksen arvioijina - Lasten mukavina pitämät asiat päiväkodissa ja perhepäivähoidossa
Pihlainen, Kaisa; Reunamo, Jyrki; Kärnä, Eija. 2019. Journal of early childhood education research. 8: 121-142 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Managing epistemic imbalances in peer interaction during mathematics lessons
Kämäräinen, Anniina; Björn, Pia; Eronen, Lasse; Kärnä, Eija. 2019. Discourse studies. 21: 280-299 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Policy and Legislation on the Education for Children with Autism Spectrum Disorder in Finland
Kärnä, Eija. Teoksessa: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija(toim.) , 2019. Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. s. 13-21. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Predictors and mediators of European student teacher attitudes toward autism spectrum disorder
Lindblom, Anne; Dindar, Katja; Soan, Sue; Kärnä, Eija; Roos, Carin; Carew, Mark T. 2019. Teaching and teacher education. 2020; 89: 1-10 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Prospects for Education of Children with Autism Spectrum Disorder in China and Finland
Xiaoyi Hu; Kärnä, Eija. Teoksessa: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija(toim.) , 2019. Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. s. 225-236. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Teaching Methods and Practices for Children with Autism Spectrum Disorder in Finland
Poikola, Mirva; Kärnä, Eija. Teoksessa: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija(toim.) , 2019. Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. s. 107-138. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
The intra-action of learning and teaching digital skills - Peer-tutoring as a way to support belonging of older people in Finland
Korjonen-Kuusipuro Kristiina, Pihlainen Kaisa, Kärnä Eija. 2019. European Sociological Association (ESA) -
Tulevaisuus ilman ahdistusta ja pelkoa? Oikeanlainen digituki käyttöön!
Korjonen-Kuusipuro, Kristiina; Kärnä, Eija; Pihlainen, Kaisa. 2019. Suomidigi-blogi. : . E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Digi-Bags on the Go: Childminders' Expectations and Experiences of a Tablet-Based Mobile Learning Environment in Family Day Care
Pihlainen, Kaisa; Suero Montero, Calkin; Kärnä, Eija. 2018. Journal of mobile information systems. 2018: 8 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Educators' engagement with children with autism spectrum disorder in a learning environment with multiple technologies in Finland and China
Kärnä, Eija; Dindar, Katja; Hu, Xiaoyi. 2018. Interactive learning environments. [Published online: 17 Aug 2018]: 1-15 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
High Support Need and Minimally Verbal Children with Autism Playing a Preference Based Computer Game: A Pilot Eye-Tracking Study of Four Individual's Attendance to Eyes
Korhonen, Vesa; Räty, Hannu; Kärnä, Eija. 2018. International journal of special education. 33: 212-228 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
An interactional "live eye tracking" study in autism spectrum disorder: combining qualitative and quantitative approaches in the study of gaze
Dindar K, Korkiakangas T, Laitila A, Kärnä E. 2017. Qualitative research in psychology. [Epub ahead of print 02 Feb 2017]: 1-27 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Fostering parental co-development of technology for children with special needs informal learning activities
Pihlainen Kaisa, Suero Montero Calkin, Kärnä Eija. 2017. International journal of child-computer interaction. 11: 19-27 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Students Acquiring Expertise through Student-Centered Learning in Mathematics Lessons
Eronen Lasse, Kärnä Eija. 2017. Scandinavian journal of educational research. 2018; 62: 682-700 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teknologia ikäihmisen tukena: Ketterän kokeilukulttuurin ytimessä
Mäkisalo-Ropponen Merja, Nykänen Jaana, Savela Annamari, Kiviniemi Tuula, Tarkiainen Ari, Sihvo Päivi, Pihlainen Kaisa, Koskela Teija, Kärnä Eija, Kauppila Päivi Annika, Karttunen Anna, Tukiainen Markku, Järnefelt Kristine, Kaltiainen Tuija, Krohns Janne, Kurki Sari, Pesonen Anni. 2017. . . D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Teknologiaa ikäihmisen hyvän arjen osaksi IkäOte-hankkeessa
Sihvo Päivi, Koskela Teija, Nykänen Jaana, Tarkiainen Ari, Krohns Janne, Kiviniemi Tuula, Pihlainen Kaisa, Kärnä Eija. 2017. IkäNYT! - Ikäosaamisen verkkojulkaisu. : - D1 Artikkeli ammattilehdessä -
The construction of communicative (in)competence in autism: a focus on methodological decisions
Dindar Katja, Lindblom Anne, Kärnä Eija. 2017. Disability and society. 32: 868-891 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A learning-centered framework for multi-party technology-related research projects
Pihlainen Kaisa, Kärnä Eija, Koskela Teija, Tukiainen Markku. Teoksessa: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Condel Torres(toim.) , 2016. Proceedings of EDULEARN16 Conference. s. 1126-1132. IATED A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
A pilot study: a computer game-based assessment of visual perspective taking of four children with autism with high support needs
Korhonen Vesa, Räty Hannu, Kärnä Eija. 2016. Scandinavian journal of disability research. [epub ahead of print 11 May 2016]: - A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Building Mutual Understanding: How Children with Autism Spectrum Disorder Manage Interactional Trouble
Dindar Katja, Korkiakangas Terhi, Laitila Aarno, Kärnä Eija. 2016. Journal of interactional research in communication disorders. 7: 49-77 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Facilitating joint attention with salient pointing in interactions involving children with autism spectrum disorder
Dindar Katja, Korkiakangas Terhi, Laitila Aarno, Kärnä Eija. 2016. Gesture. 5: 372-403 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Opiskelijoiden oppiminen ja sen tukeminen IkäOTe-kehityshankkeessa
Pihlainen Kaisa, Kärnä Eija, Sihvo Päivi. Teoksessa: Tuomi Jouni, Ketola Sanna, Nuutinen Liisa(toim.) , 2016. Taito2016 - Oppimisen ydintä etsimässä. s. 90-99. Tampereen ammattikorkeakoulu D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Oppilaiden ja opettajan vuorovaikutuksessa rakentuvat keskustelut ja asemoinnit oppilaskeskeisillä matematiikan oppitunneilla
Kämäräinen Anniina, Kärnä Eija, Björn Piia Maria, Eronen Lasse. 2016. Kasvatus. 47: 7-19 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Practical nurses' competency and perceptions of technology use in home care
Pihlainen Kaisa, Kärnä Eija, Tukiainen Markku. Teoksessa: Järvelin-Pasanen Susanna(toim.) , 2016. NES2016 - Ergonomics in theory and practice : Proceedings of 48th Annual Conference of Nordic Ergonomics and Human Factors Society. s. 55-58. University of Eastern Finland A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
The Sally-Anne test: an interactional analysis of a dyadic assessment
Korkiakangas Terhi, Dindar Katja, Laitila Aarno, Kärnä Eija. 2016. International journal of language and communication disorders. Online first 17 May 2016: - A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Uusi tekniikka puheeksi ajoissa
Kärnä Eija, Koskela Teija, Pihlainen Kaisa. 2016. Karjalainen. : B5 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Zooming in on Interactions: A Micro-Analytic Approach Examining Triadic Interactions between Children with Autism Spectrum Disorder and Their Co-Participants
Tuononen Katja, Korkiakangas Terhi, Laitila Aarno, Kärnä Eija. Teoksessa: -(toim.) , 2016. SAGE Research Methods Cases. s. -. Sage publications A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Inclusive Education and Social Justice: Reflections from Finland
Kärnä Eija. Teoksessa: Laurinkari Juhani, Unger Felix(toim.) , 2015. Justice and Solidarity: The European Utopia in a Globalising Era. Symposium in Kuopio 2.-3.9.2014. s. 173-183. D3 Artikkeli ammatillisessa konferenssijulkaisussa -
Inclusive research and learning environments
Kärnä Eija. Teoksessa: Craven R., Morin A., Tracey D., Parker P., Zhong, H.(toim.) , 2015. Inclusive Education for students with intellectual disabilities. s. 117-138. Information age publishing A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Review of Research on Children with Autism Spectrum Disorder and the Use of Technology
Virnes Marjo, Kärnä Eija, Vellonen Virpi. 2015. Journal of special education technology. 30: 13-27 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Supporting the Strengths and Activity of Children with Autism Spectrum Disorders in a Technology-Enhanced Learning Environment
Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Virnes Marjo. Teoksessa: Isaías, P., Spector, J.M., Ifenthaler, D. & Sampson, D.G.(toim.) , 2015. E-Learning Systems, Environments and Approaches: Theory and Implementation. s. 39-55. Springer A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Visual perspective taking game for lower functioning children with autism: a case study
Korhonen Vesa, Eija Kärnä, Hannu Räty. 2015. Perception -
An Eye-gaze and Perspective-taking Learning Game for Children with Autism Spectrum Disorder
Korhonen Vesa, Virnes Marjo, Kärnä Eija. Teoksessa: Jan Herrington, Jarmo Viteli, Marianna Leikomaa(toim.) , 2014. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications.. s. 2004-2008. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Autism spectrum disorder and impaired joint attention: A review of joint attention research from the past decade
Korhonen Vesa, Kärnä Eija, Räty Hannu. 2014. Nordic psychology. 66: 1-14 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Catching Game: A Body Movement Game for Children with Autism Spectrum Disorders
Korhonen Vesa, Virnes Marjo, Kärnä Eija. Teoksessa: Jan Herrington, Jarmo Viteli, Marianna Leikomaa(toim.) , 2014. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. s. 2057-2061. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Considering Individual Variation in Triadic Interaction among Children with Autistic Features during a Technology-enhanced LEGO® Building Activity
Tuononen K, Kiiskinen S, Kärnä E. Teoksessa: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)(toim.) , 2014. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. s. 1466-1475. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Context-Situated Communicative Competence in a Child with Autism Spectrum Disorder
Tuononen Katja JS, Laitila Aarno, Kärnä Eija. 2014. International journal of special education. 29: 4-17 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Mikroanalyyttinen näkökulma autismin kirjon lasten ja heidän ohjaajiensa välisen vuorovaikutuksen tutkimukseen
Tuononen, K., Korkiakangas, T., Laitila, A., & Kärnä, E. 2014. -
Supervisors destroy all motivation by saying that calling the sides of an angle by the wrong name is like stating that the Winter War was fought against Sweden. Teacher trainees' accounts of supervisory discussions during teacher training
Hannu Koskela, Eija Kärnä. Teoksessa: Juuso, A. Lindh, M. Hasari, K. Kumpulainen, K. Lapinoja, P. Pirilä, S. Raappana, O. Tiainen(toim.) , 2014. Research-Based School and Teacher Education: publication of Finnish teacher training schools 2014. s. 8-23. Oulun yliopisto A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Tuettu kirjoittaminen autistisen henkilön kommunikoinnin keinona
Laurinkari Juhani (toim.), Saarinen Anja, Kärnä Eija, Besio-Laurens Eeva. 2014. . . Kehitysvammaliitto C2 Toimitettu teos -
How to forward incusive education?
Eija Kärnä. Teoksessa: Laurinkari Juhani, Tarvainen Merja(toim.) , 2013. The Systems of Inclusion. Perspectives to Disability and the Construction of Inclusion. s. 123-141. Europäischer hochschulverlag A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Ohjaaja tappaa kaiken motivaation sanomalla, että kulman kylkien sanominen sivuiksi on sama kuin jos väittäisi talvisodan olleen Ruotsia vastaan. Opettajaksi opiskelevien kuvauksia opetusharjoittelun ohjauskeskustelusta
Koskela Hannu, Kärnä Eija. Teoksessa: Juuso Hannu, Lindh Anja, Hasari Matti, Kumpulainen Kari, Lapinoja Kari-Pekka, Pirilä Päivi, Raappana Sinikka & Tiainen Outi(toim.) , 2013. Tutkimusperustaisuus koulussa ja opettajankoulutuksessa. s. 10-26. Oulun yliopisto, Oulun normaalikoulu A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Supporting the Strengths and Activity of Children with Autism in a Technology-Enhanced Learning Environment
Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Virnes Marjo. Teoksessa: Sampson, D. G., Spector, J. M., Ifenthaler, D. ja Isaias, P. (toim.)(toim.) , 2013. Proceedings of the IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2013). s. 170-177. CELDA A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Teachers' and assistants' views on an action research project with children with autism spectrum disorders: The positive outcomes and pitfalls of inclusion
Kärnä Eija, Parkkonen Aino, Tuononen Katja, Voutilainen Marjo. 2013. Pedagogia oggi. 1/2013: 115-130 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Children with Special Needs as Evaluators of Technologies
Nissinen Eila, Korhonen Pekka, Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Tukiainen Markku. Teoksessa: Amiel, T. ja Wilson, B.(toim.) , 2012. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2012. s. 1356-1365. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Communication and interaction of children with autism in a technology-enhanced learning environment
Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Virnes Marjo. 2012. - -
Communication of Children with Autism in a Technology-Enhanced Learning Environment
Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Virnes Marjo. 2012. Procedia: social and behavioral sciences. 69: 1208-1217 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teknologiapainotteinen toimintaympäristö ATE-kerhojen kontekstina
Korhonen Pekka, Kärnä Eija, Pihlainen-Bednarik Kaisa, Vellonen Virpi. 2012. Kliininen-lehti. 1: 27-30 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
"Täällähän on jotain uutta aina, lapsista on kiva tulla" - Teknologiakerhotoimintaa perheille
Nissinen Eila, Kärnä Eija, Vellonen Virpi. 2011. Seltojen Kiemurat. : 12-14 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
Autististen lasten vahvuuksiin perustuvan teknologiapainotteisen oppimisympäristön kehittämisen lähtökohtia
Vellonen Virpi, Kärnä Eija, Virnes Marjo. 2011. -
Case Study ¿ Ev-Tech: designing and developing research based technologies for everyday use with children with disabilities and their families in Finland.
Kärnä Eija & Vellonen Virpi. Teoksessa: Amanda Watkins(toim.) , 2011. ICTs in education for people with disabilities. Review of innovative practices. s. 33-36. UNESCO Institute for Information Technologies in Education D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Children as designers and manufacturers of an operational DIY push-button
Korhonen Pekka, Kärnä Eija, Pihlainen-Bednarik Kaisa, Vellonen Virpi. Teoksessa: Bekirogullari, Z.(toim.) , 2011. International conference on education and educational psychology 2010. s. 175-184. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Erityistä tukea tarvitsevat lapset teknologioiden kehittäjinä
Nissinen Eila, Korhonen Pekka, Kärnä Eija, Vellonen Virpi. 2011. -
Establishing a Strength-based Technology-enhanced Learning Environment with and for Children with Autism
Voutilainen Marjo, Vellonen Virpi, Kärnä Eija. Teoksessa: T. Bastiaens & M. Ebner(toim.) , 2011. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2011. s. 601-606. Association for the advancement of computing in education A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Näkökulmia asiantuntijuuden rakentumisesta opetusharjoittelun ohjauksessa
Eija Kärnä. Teoksessa: Lauriala Anneli, Naskali Päivi & Tuovila Seija(toim.) , 2011. Työtä rakkaudella - rakkaudesta tiedettä. s. 12-22. B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Pre-examiner¿s Role and Responsibility
Kärnä Eija. Teoksessa: Määttä Kaarina(toim.) , 2011. Obsessed with the Doctoral Theses. What is the Supervision and Support the Doctorates tell to need in the Phases of Dissertation Process?. s. 131-136. Sense Publishers D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (ml. toimittajan kirjoittama johdantoartikkeli) -
Designing Technologies with Children with Special Needs: Children in the Centre (CiC) Framework
Kärnä Eija, Nuutinen Jussi, Pihlainen-Bednarik Kaisa, Vellonen Virpi. Teoksessa: Parés, N. & Olivé, M.(toim.) , 2010. The 9th International Conference on Interaction Design and Children 2010. s. 218-221. ACM Press A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Students as designers and manufacturers of an operational DIY push-button
Eija Kärnä, Pekka Korhonen, Kaisa Pihlainen-Bednarik, Virpi Vellonen. 2010. -
"Minun vuoroni puhua"
Eija Kärnä. 2009. Autismi. 3: 31-33 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Esitarkastajan rooli ja vastuu
Eija Kärnä. Teoksessa: Kaarina Määttä(toim.) , 2009. Väitöskirjan lumo. Tohtoriksi valmistumisen vaiheet sekä tuki ja ohjaus. s. 243-251. Lapin yliopistokustannus B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Kansainvälinen erityispedagoginen yhteistyö
Kärnä Eija, Matero, Marja, Matilainen, Kaija, Mäkihonko, Minna, Ruoho, Kari, ja Savolainen, Hannu. Teoksessa: Holopainen, L., Kärnä, E., Lappalainen, K., Savolainen, H., Vellonen, V. ja Walling, P.(toim.) , 2009. Kasvun vahvat vuodet. 40 vuotta erityispedagogiikkaa Joensuun yliopistossa. s. 33-45. Joensuun yliopistopaino B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Kasvun vahvat vuodet. 40 vuotta erityispedagogiikkaa Joensuun yliopistossa
Holopainen Leena, Kärnä Eija, Lappalainen Kristiina, Savolainen Hannu, Vellonen Virpi, Walling Päivi (toim.). 2009. . . Yliopistopaino C2 Toimitettu teos -
Nurse teacherhood and the categories influencing it
Holopainen, A., Tossavainen, K., & Kärnä-Lin, E.. 2009. Journal of Research in Nursing. 14: 243-259 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Osallistavan teknologian kehittäminen lasten ja perheen arkeen
Kärnä Eija, Pihlainen-Bednarik, Kaisa, Vellonen Virpi. 2009. -
"I know life"
Biklen Douglas ja Kärnä-Lin Eija. 2008. I1 Audiovisuaalinen aineisto -
How children's individual needs challenge the design of educational robotics
Marjo Virnes, Erkki Sutinen, Eija Kärnä-Lin. Teoksessa: (toim.) , 2008. Proceedings of the 7th international conference on Interaction design and children. s. 274-281. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Oppiva oppimisympäristö omatoimijuuden tukijana
Vellonen Virpi, Kärnä-Lin Eija. 2008. Ostiensis. Tiedettä ja tutkimusta Joensuun yliopistosta. : 34-37 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Substantive theory on commitment to nurse teacherhood
Holopainen, A., Tossavainen, K., Kärnä-Lin, E.. 2008. Nurse Education Today. 28: 485-493 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
A Framework for Research on Technology-Enhanced Special Education
Jormanainen Ilkka ;Kärnä-Lin Eija;Lahti Lauri;Pihlainen-Bednarik Kaisa;Sutinen Erkki;Tarhio Jorma & Virnes Marjo. Teoksessa: (toim.) , 2007. . s. . A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Substantive theory on commitment to nurse teacherhood
Holopainen;Arja;Tossavainen;Kerttu & Kärnä-Lin;Eija. 2007. Nurse Education Today. : A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teknologia erityisopetuksessa: Omaehtoisuutta, oppimista ja oivaltamista
Kärnä-Lin Eija. Teoksessa: Jormanainen Ilkka & Lahti Lauri(toim.) , 2007. Kukaan ei oo keksinyt tällaista Erityisoppilaat opetusteknologian kehittäjinä. s. . B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Aineistolähtöinen analyysi ja Grounded Theory -menetelmän soveltaminen tutk
Kärnä-Lin Eija. Teoksessa: Ruoho;Kari (toim.)(toim.) , 2006. Tehtävänä erityispedagoginen näkökulma. s. 45-57. Joensuun yliopisto B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Can Robots Teach? Preliminary Results on Educational Robotics in Special Education
Kärnä-lin Eija;Pihlainen-Bednarik Kaisa;Sutinen Erkki;Virnes Marjo. Teoksessa: (toim.) , 2006. Proceedings of the Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies. s. 319 - 321. IEEE Computer Society A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Oulun osahanke Joidenkin kieli on iholle kirjoitettu. Vake-projektin loppuraportti
Kärnä-Lin Eija. 2006. Autismi- ja Aspergerliiton julkaisuja. 1: 28-43 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Technology in Finnish Special Education - Toward Inclusion and Harmonized School Days
Eija Kärnä-Lin;Kaisa Pihlainen-Bednarik;Erikki Sutinen;Marjo Virnes. 2006. Informatica. 5: 219-230 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Erehtyminen on inhimillistä
Kärnä-Lin Eija. 2005. Ketju. : 40-41 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Fasilitoinnin monet merkitykset
Eija Kärnä-Lin. 2005. Ketju. : E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Tuettu kommunikointi, tekniikka kommunikaatiotaitojen harjoittelemiseksi
Kärnä-Lin Eija. 2004. Autismi. : 22-23 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Four vantage points to language oerformance and capacity of human beings: Response to Saloviita and Sariola [Mental Retardation 41: 374-379]
Niemi;Jussi & Eija Kärnä-Lin. 2003. Mental Retardation. : A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Inkluzivno obrazovanje u svjetlu savremenih istrazivanja
Kärnä-Lin Eija. 2003. Obrazovanje odraslih. Vol. III: 83-96 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Oikeus kommunikointiin
Kärnä-Lin Eija. 2003. Sanansaattaja. Joensuun yliopiston tiedotuslehti. : 2-3 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Whose mind/language is closer to the keyboard? Response to Sturmey [Mental Retardation 41: 386-387]
Niemi;Jussi & Eija Kärnä-Lin. 2003. Mental Retardation. : A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
"Ympäristö toimi ja keskustelu virisi" Opiskelijoiden ja ohjaavien opettajien kokemuksia erityisluokkaharjoittelun verkko-ohjauksesta
Kärnä- Lin Eija. Teoksessa: Kuorelahti M. Ja Saloviita T.(toim.) , 2002. Erityiskasvatus ja integraatio. s. 116 - 137. Jyväskylän yliopisto B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Case, communication, language and grammar: four different vantage -points to language performance and capacity of the Homo sapiens sapiens: A Responce to Saloviita to Sariola
Kärnä-Lin Eija;Jussi Niemi. 2002. Mental Retardation. 2003: 380 - 385 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Grammar and Lexicon in Facilitated Communication: A Linguistic Authorship Analysis of a Finnish Case
Niemi;Jussi & Eija Kärnä-Linn. 2002. Mental Retardation. 40: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Katsaus Autismi- ja Aspergerliiton kommunikaatioprojektin toteutumiseen Limingassa ensimmäisten kuukausien aikana
Kärnä-Lin Eija;Pitkänen Matti. 2001. Autismi. 2001: 26-36 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Wiews from the Recource Room: A Qualitative study on Finnish upper stage students perspective on ungrated special education
Kärnä-Lin Eija. 1997. Bridges. 1997: 23 - 26 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Doing qualitative research with adolenscent. The meaning of special education in the recourse room for Finnish upper stage students
Kärnä-Lin Eija. Teoksessa: Julkunen K. (toim.)(toim.) , 1996. Qualitative Methodology in Educational Research. s. . Joensuun yliopisto B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Facilitated Communication - mitä se on?
Kärnä-Lin Eija. 1995. Erityiskasvatus. 1995: 6 -8, 29 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Some aspects of the history of spesial education in Finland until 1990
Kärnä-Lin Eija. 1995. International journal of special education. 1995: 37 - 53 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Facilitated Communication
Kärnä-Lin Eija. Teoksessa: Ihatsu Markku;Matilainen Kaija(toim.) , 1994. Vuosisata erityispedagogiikkaa Joensuun yliopistossa. s. 100 - 105. B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
"Sometimes we skip school". A qualitative study on upper stage students in ungrated spesial education in Finland
Kärnä-Lin Eija. 1993. Abstracts International. . Syracuse University E2 Yleistajuinen monografia -
Facilitated communication - uusi kommunikaatiomenetelmä
Kärnä-Lin Eija. 1993. Jäsenlehti. 1993: 11 -19 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
" I AM NOT A UTISTIVC OH THJE TYP" (" I am not autistic on the typewriter")
Kärnä Eija;Biklen D;Morton M. W.;Saha S. N.;Duncan J;Gold. D.;Hardardottir;M. O & O´Connor S. & Rao S.. 1991. Disability, Handicap & Society. 1991: 161 - 180 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Luokattoman erityisopetuksen nykytila ja kehittämisen pääsuunnat
Kärnä Eija;Happonen H.;Ihatsu M.;Perätalo U.;& Tuunainen K.. Teoksessa: (toim.) , 1986. Tutkimukset. s. . Kouluhallitus B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa