
Päivi Atjonen
Professor, Emerita
Education science
School of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
During my academic career, I have been interested in curriculum development of comprehensive schools, pedagogical use of ICT and pedagogical ethics. The most recent 20 years I focused on research on assessment and evaluation with the special interest in developmental evaluation. My research topics were assessment and evaluation of learning. I have worked also as an active in-service educator of my research topic. I have retired 1.1.2024 (Professor, emerita) but work on some academic tasks related to evaluation and assessment based on my own interest (doctoral education excluded).
Research groups
Files
3 itemsPublications
17/177 items-
Kriteereistäkö liikettä ja lääkettä liikunnan arviointiin?
Atjonen, Päivi, 2025, Liito, 3, 32-34, . D1 Article in a trade journal -
Mitä empiiristen tutkimusten perusteella tiedetään kansallisista kokeista?
Ketonen, Laura; Atjonen, Päivi, 2025, Kasvatus, 56, 2, 238-248, . B1 Non-refereed journal articles -
Diversity of assessment practices and student perceptions of assessment in Finland
Nieminen, Juuso Henrik; Atjonen, Päivi; Tolvanen, Asko, 2024, Curriculum journal, 2025; 36, 2, 216-235, . A1 Journal article (refereed), original research -
Entä jos toteava arviointi ei riitä paremman tulevaisuuden tekemisessä?
Atjonen, Päivi, 10.10.2024, Suomen Arviointiyhdistyksen blogi. D1 Article in a trade journal -
Pre-service teachers as learners of formative assessment in teaching practice
Atjonen, Päivi; Kontkanen, Sini; Ruotsalainen, Päivi; Pöntinen, Susanna, 2024, European journal of teacher education, 47, 2, 267-284, . A1 Journal article (refereed), original research -
Akateemisen oppimisen ja osaamisen arviointi: Tutkimuspuheenvuoro Itä-Suomen yliopistosta.
Atjonen, Päivi, 2023, Itä-Suomen yliopisto. E2 Popularised monograph -
Formatiivinen arviointi perusopetuksessa
Atjonen, Päivi, 2023, Itä-Suomen yliopisto. E2 Popularised monograph -
In Enhancing Preservice Teachers’ Assessment Literacy: Focus on Knowledge Base, Conceptions of Assessment, and Teacher Learning
Atjonen, Päivi; Pöntinen, Susanna; Kontkanen, Sini; Ruotsalainen, Päivi, 2022, Frontiers in education, 7, 891391. A1 Journal article (refereed), original research -
Oppimisen ja osaamisen arviointi digiloikkaa ottamassa: Osat 1-6
Atjonen, Päivi, 2022, . I1 Audiovisual material -
Puheenvuoroja arvioinnista ja sen kehittämisestä
Atjonen, Päivi, 2022, Itä-Suomen yliopisto. D6 Edited professional book