Pasi Eskelinen
University Lecturer
Lecturer of mathematics education
School of Applied Educational Science and Teacher Education, Philosophical Faculty
[email protected] | +358 50 344 8238
Publications
21/21 items-
The affordances of mathematical tasks in a learning management system
Heiskanen, Henri; Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Hirsto, Laura. 2024. Electronic journal of mathematics and technology. 18: 1-11 A1 Journal article (refereed), original research -
Luokanopettajaopiskelijoiden motivaation yhteys matematiikan tehtävien suorittamiseen ViLLE-oppimisympäristössä
Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Heiskanen, Henri; Juvonen, Antti; Väisänen, Pertti. 2022. LUMAT. 10: 319–342 A1 Journal article (refereed), original research -
Matematiikan oppiainejärjestysprofiilin yhteys motivaatioon ja tehtävien suorittamiseen autonomisessa oppimisympäristössä
Pasi Eskelinen; Lasse Eronen; Henri Heiskanen; Antti Juvonen; Pertti Väisänen. 2022. FMSERA Journal. 5: 31-45 A1 Journal article (refereed), original research -
Videostimuloidun reflektion koettu tuki matematiikan ohjatussa harjoittelussa vuosiluokilla 1–6 [Support from video stimulated reflection experienced by teacher students in mathematics teaching practicum in grades 1–6 ]
Eskelinen, Pasi; Sormunen, Kari. 2022. LUMAT. 10: 49–65 A1 Journal article (refereed), original research -
Eri tiedonalapainotteiset tehtävätyypit luokanopettajaopiskelijoiden omaehtoisessa matematiikan opiskelussa
Heiskanen, Henri; Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Väisänen, Pertti. 2021. FMSERA Journal. 4: 16-30 A1 Journal article (refereed), original research -
Multimedia Design as a Tool to shift elementary School Teacher trainees' View of Teaching and Learning Mathematics and to promote their ICT Skills
Eskelinen Pasi. Teoksessa: Eronen Lasse, Zimmermann Bernd(toim.) , 2016. Mathematics and education: Learning, technology, assessment. Festschrift in honour of Lenni Haapasalo. s. 35-47. WTM, Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien A3 Book section, Chapters in research books -
Shifts in Teacher Trainees' Views of Factors Influencing the Learning of Mathematics
Eskelinen Pasi, Haapasalo Lenni. Teoksessa: Röj-Lindberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K.(toim.) , 2014. Spaces for learning: past, present and future. Proceedings of the 30th annual symposium of the Finnish Mathematics ands Science Education Research Association in Vaasa, November 6-8, 2013.. s. 78-85. Åbo akademi A3 Book section, Chapters in research books -
Shifts in Teacher Trainees' Views of NCTM Standards and Sustainable Activities
Haapasalo Lenni, Eskelinen Pasi. Teoksessa: Röj-Lindberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K.(toim.) , 2014. Spaces for learning: past, present and future. Proceedings of the 30th annual symposium of the Finnish Mathematics ands Science Education Research Association in Vaasa, November 6-8, 2013.. s. 86-98. Åbo akademi A3 Book section, Chapters in research books -
Elementary level trainee teachers' views of teaching mathematics and the usage of technology at the beginning of their didactical courses
Haapasalo Lenni, Eskelinen Pasi. Teoksessa: M. Hähkiöniemi, H. Leppäaho, P. Nieminen, J. Viiri(toim.) , 2013. Proceedings of the annual conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association. s. 25-33. University of Jyväskylä, Department of Teacher Education A4 Conference proceedings -
Luokanopettajaopiskelijoiden tietoisuus NCTM:n standardeista ja kestävistä aktiviteeteista
Haapasalo Lenni, Eskelinen Pasi. 2013.