
LASSE ERONEN
University Lecturer
Mathematics pedagogy, PhD
Title of Docent (Research in mathematics education)
Contact info
Organization
Philosophical Faculty, School of Applied Educational Science and Teacher Education
lasse.eronen@uef.fi
Phone
+358 50 572 8068
Research groups - UEF
Links
Publications
-
Pollari, Milja; Hokkanen, Johanna; Eronen, Lasse; Reijonen, Helen; Murphy, Jamie; Autio, Minna; Elorine, Anna-Liisa. 2022. Perusopetuksen opettajat ruokakasvattajina - kohti kestävää ruokakäyttäytymistä edistäviä opetus- menetelmiä Ainedidaktiikka 5 3: 5-27. 2022
-
Eronen, Lasse; Toikka, Susanna. 2021. Alkuopetusikäisen valmius reflektoida matemaattisessa ongelmanratkaisutilanteessa FMSERA Journal 4 1: 1-15. 2021
-
Eronen, Lasse; Viholainen, Antti; Kolström, Matias. 2021. Matematiikan opiskelumotiivien yhteys itse valittujen tehtävien tiedonalapainotukseen FMSERA Journal 4 1: 75-89. 2021
-
Heiskanen, Henri; Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Väisänen, Pertti. 2021. Eri tiedonalapainotteiset tehtävätyypit luokanopettajaopiskelijoiden omaehtoisessa matematiikan opiskelussa FMSERA Journal 4 1: 16-30. 2021
-
Portaankorva-Koivisto, Päivi; Eronen, Lasse; Kupiainen, Sirkku; Hannula, Markku. 2021. Lukion ensimmäisen yhteisen matematiikan kurssin vaikutukset matematiikkavalintaan FMSERA Journal 4 2: 19 - 33. 2021
-
Eronen, Lasse; Portaankorva-Koivisto, Päivi; Hietalahti, Karoliina. 2021. Opettajaopiskelijoiden näkemyksiä omista valmiuksistaan matematiikka-ahdistusta kokevan oppilaan kohtaamisessa LUMAT 9 1: 313-335. 2021
-
Elorinne, Anna-Liisa; Eronen, Lasse; Pollari, Milja; Hokkanen, Johanna; Reijonen, Helen; Murphy, Jamie. 2020. Investigating Home Economics Teachers' Food Waste Practices and Attitudes Journal of teacher education for sustainability 22 1: 6-20. 2020
-
Eronen, Lasse; Haapasalo, Lenni. 2020. A journey to the reappraisal of the term "student-centred" Electronic journal of mathematics and technology 14 1: 18-37. 2020
-
Kämäräinen, Anniina; Eronen, Lasse; Björn, Piia M; Kärna, Eija. 2020. Initiation and decision-making of joint activities within peer interaction in student-centred mathematics lessons Classroom discourse 2021; 12 4: 299-318. 2020
-
Mäkinen, Minna; Eronen, Lasse; Juvonen, Antti. 2020. Does curriculum change have impact on students? A comparative research of Finnish teacher education students' willingness to teach music The changing face of music and art education 2018; 10: 59-85. 2020