Titta Kettukangas
University Lecturer
University lecturer
School of Applied Educational Science and Teacher Education, Philosophical Faculty
[email protected] | +358 50 501 9434
Research groups
Publications
19/19 items-
Kokonaisvaltaista ruokakasvatusta varhaiskasvatukseen ja perusopetukseen - Loppuraportti 2023
Laitinen, Aija; Lindholm, Taru; Talvia, Sanna; Kettukangas, Titta; Kähkönen, Kaisa; Karhunen, Leila; Varjonen, Silja; Hyvönen, Aliisa; Paavola, Saila; Lyytikäinen, Katri; Sainio, Taina; Kuusisto, Anne. 2023. . . Itä-Suomen yliopisto D4 Published development or research report or study -
How educators commit to enhancing children’s participation in early childhood education pedagogical plans
Heikka, Johanna; Kettukangas, Titta; Turja, Leena; Heiskanen, Nina. 2022. South African journal of childhood education. 12: . a1170 A1 Journal article (refereed), original research -
Pedagogical leadership in activities with children – A shadowing study of early childhood teachers in Norway and Finland
Bøe, Marit; Heikka, Johanna; Kettukangas, Titta; Hognestad, Karin. 2022. Teaching and teacher education. 117: A1 Journal article (refereed), original research -
Sand Play for 0-8-Year-Old Children's Health and Development: A Systematic Review Protocol
Iivonen, Susanna; Kettukangas, Titta; Soini, Anne; Viholainen, Helena. 2021. International journal of environmental research and public health. 18: 10112 A2 Review article, Literature review, Systematic review -
What makes John move? : outdoor play physical environmental factors changing a child's activity from sedentary to physically active: longitudinal mixed-method case study
Iivonen, Susanna; Niemistö, Donna; Sääkslahti, Arja; Kettukangas, Titta. 2021. Journal of early childhood education research. 10: 21-53 A1 Journal article (refereed), original research -
Reviewing early childhood education teachers as leaders in Finland and Norway: Governance and professionalism
Heikka, Johanna; Hognestad, Karin; Kettukangas, Titta; Bøe, Marit; Ranta, Samuli. Teoksessa: Schroder, Manuela(toim.) , 2020. Early Childhood Teachers: Global Practices, Challenges and Prospects. s. 39-84. Nova science publishers A3 Book section, Chapters in research books -
Distributed pedagogical leadership and teacher leadership in early childhood education contexts
Heikka, J; Pitkäniemi, H; Kettukangas, T; Hyttinen, T. 2019. International journal of leadership in education. [Epub ahead of print 18 Jun 2019]: 1-16 A1 Journal article (refereed), original research -
KOTO - Kohtaamisia taidolla ja taiteella: kielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista
Karlsson, Liisa; Lastikka, Anna-Leena; Vartiainen, Janina; Kettukangas, Titta; Heikka, Johanna; Hartonen, Ville; Hokkanen, Johanna; Pöntinen, Anu; Pesonen-Leinonen, Eija; Sipilä, Outi; Rissanen, Olli; Stenberg, Pia-Riitta. 2018. . . D4 Published development or research report or study -
Lapsen osallisuus ja varhaiskasvatuksen pedagoginen suunnittelu
Heikka, Johanna; Kettukangas, Titta; Fonsén, Elina; Vlasov, Jannina. Teoksessa: Kangas, Jonna; Vlasov, Janniina; Fonsén, Elina; Heikka, Johanna(toim.) , 2018. Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa. 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. s. 35-45. Suomen varhaiskasvatus ry B2 Book section -
Lasten osallisuus perustoiminnoissa - varhaiskasvattajien arviointeja
Kettukangas Titta, Heikka Johanna, Pitkäniemi Harri. Teoksessa: Toom Auli, Rautiainen Matti, Tähtinen Juhani(toim.) , 2017. Toiveet ja todellisuus: kasvatus osallisuutta ja oppimista rakentamassa. s. 169-195. Suomen kasvatustieteellinen seura A3 Book section, Chapters in research books