
Olen tutkinut työurani aikana muun muassa perusopetuksen opetussuunnitelmia, tieto- ja viestintätekniikan opetuskäyttöä sekä pedagogista etiikkaa. Viimeiset 15 vuotta olen keskittynyt arvioinnin tutkimukseen. Minua kiinnostaa sekä perusopetuksen että yliopistojen oppimisen ja osaamisen arviointi ja akateeminen tieteellinen vertaisarviointi. Erityinen kiinnostukseni kohdentuu kehittävään arviointiin. Toimin aktiivisena opetus- ja kasvatusalan täydennyskouluttajana juuri tutkimusalallani arvioinnissa.
Uusin julkaisu:
- Atjonen, P. (2023). Formatiivinen arviointi perusopetuksessa. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-4784-0
Julkaisut-välilehdellä muut noin viiden viimeisimmän vuoden julkaisut
Tutkimusryhmät
Tiedostot
3 kappalettaAvainsanat
Julkaisut
19 kappaletta-
Formatiivinen arviointi perusopetuksessa
Atjonen, Päivi. 2023. . . Itä-Suomen yliopisto -
Vertaisarviointi vai vertaispalaute - kumpi ompi parempi?
Atjonen, Päivi. 2023. Verkko- ja monimuotopedagogiikka. : . -
Arvioinnin eettisiä kysymyksiä: Osa 1 ja 2
Atjonen Päivi. 2022. -
In Enhancing Preservice Teachers’ Assessment Literacy: Focus on Knowledge Base, Conceptions of Assessment, and Teacher Learning
Atjonen, Päivi; Pöntinen, Susanna; Kontkanen, Sini; Ruotsalainen, Päivi. 2022. Frontiers in education. 7: . 891391 -
Oppimisen arvioinnin vaatima tulkinta ja siitä viestiminen: Osa 1 ja 2
Atjonen Päivi. 2022. -
Oppimisen ja osaamisen arviointi digiloikkaa ottamassa: Osat 1-6
Atjonen, Päivi. 2022. -
Puheenvuoroja arvioinnista ja sen kehittämisestä
Atjonen, Päivi. 2022. . . Itä-Suomen yliopisto -
The assessment culture of mathematics in Finland: a student perspective
Nieminen, Juuso Henrik; Atjonen, Päivi. 2022. Research in mathematics education. [Published online 27 Mar 2022]: 1-20 -
Opettajien arviointiosaamisen tietoperusta, arviointikäsitykset ja arviointikäytänteitä haastavat kompromissit
Atjonen, Päivi. 2021. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 31: 4-21 -
Oppilaat puhuvat palautteesta - kannattaisiko kuunnella?
Atjonen, Päivi; Oinas, Sanna. 2021. e-Erika: erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. : 5-10