Työskentelen yliopisto-opettajana varhaiskasvatuksen opettajakoulutuksessa. Teen myös väitöskirjatutkimusta. Tutkimusaiheeni liittyvät erityistä tukea tarvitsevien lasten osallistumiseen ja vertaissuhteisiin. Tutkimustyöni tarkoituksena on löytää keinoja inklusiivisen varhaiskasvatuksen edistämiseksi.
Julkaisut
8/8 kappaletta-
Interprofessional practicum in the context of Finnish early childhood education and care
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Kahila, Juho; Sajaniemi, Nina. 2023. Journal of early childhood education research. 12: 89-118 -
Opettajan pedagogista johtajuutta harjoittelemassa - Varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijoiden näkemyksiä
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Heikka, Johanna; Sajaniemi, Nina . Teoksessa: Kontkanen, Sini; Piispa-Hakala, Satu; Havu-Nuutinen, Sari(toim.) , 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. s. 29-51. Suomen kasvatustieteellinen seura -
Students' discourses on interprofessional collaboration in the context of Finnish early childhood education
Kahila, Sanni; Kuutti, Tiina; Heikka, Johanna; Sajaniemi, Nina. 2023. Learning, culture and social interaction. 41: . 100736 -
The significance of practicum work communities for students' professional development - perceptions of Finnish ECE teacher students
Kahila, Sanni; Kuutti, T; Kahila, J; Sajaniemi, N. 2023. Journal of early childhood teacher education. [Published online: 23 Jun 2023]: 1-18 -
Timelines in researching student teachers' well-being during teaching practice
Pihlainen, Kaisa; Clarke, Emma; Kahila, Sanni; Vellonen, Virpi; Waltzer, Katariina; Kuutti, Tiina; Quickfall, Aimee. 2023. International journal of research and method in education. [Epub ahead of print 5 Dec 2023]: 1-17 -
Finnish Early Childhood Education and Care Leaders’ Perceptions of Their Role in Supporting Staff’s Well-Being
Kuutti, Tiina; Sajaniemi, Nina; Björn, Piia Maria. Teoksessa: Carmo, Mafalda(toim.) , 2022. Education and New Developments 2022 : Volume 2. s. 210-214. InSciencePress -
Participation, involvement and peer relationships in children with special educational needs in early childhood education
Kuutti, Tiina; Sajaniemi, Nina; Björn, Piia M; Heiskanen, Nina; Reunamo, Jyrki. 2021. European journal of special needs education. [Epub ahead of print 25 April 2021]: 1-16 -
Pedagogiikkaa poikkeusaikana - päiväkotien varhaiskasvatushenkilöstön kokemuksia pedagogiikan toteuttamisesta COVID-19-pandemian aikana
Kuutti, Tiina; Kahila, Sanni; Sajaniemi, Nina. 2021. Journal of early childhood education research. 10: 217-239