
VILLE NIVALAINEN
Yliopistonlehtori
Tekniikan alan yhteistyöverkoston ja työelämäyhteyden rakentaminen Itä-Suomen yliopiston ja yritysten välillä. Koulutussisältöjen suunnittelu yhdessä yritysten ja ammattikorkeakoulun kanssa, harjoittelupaikkaverkoston luominen, opiskelijoiden integrointi alueelle sekä materiaalipankin ja käytänteiden suunnittelu.
Yhteystiedot
Organisaatio
Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunta, Fysiikan ja matematiikan laitos
Sähköposti
ville.nivalainen@uef.fi
Puhelin
050 430 9143
Linkit
Julkaisut
-
Hirvonen Pekka E, Leinonen Risto, Kesonen Mikko, Nivalainen Ville, Asikainen Mervi. 2015. Tutkimusperustainen fysiikan opettajankoulutusohjelma - prosessi ja nykytila. LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö 6 3: 813-828. 2015
-
Kesonen Mikko, Nivalainen Ville, Hietala Jesse. 2015. Pomput ja puristusvoima havainnollistavat alakoulun fysiikkaa. LUMA.fi sanomat -: -. 2015
-
Nivalainen V, Asikainen M A, Hirvonen P E. 2013. Preservice teachers' objectives and their experience of practical work. Physical Review Special Topics - Physics Education Research 9 1: 010102-1 - 010102-17. 2013
-
Nivalainen Ville, Asikainen Mervi, Hirvonen Pekka. 2012. Open Guided Inquiry Laboratory in Physics Teacher Education. Journal of Science Teacher Education 24 3: 449-474. 2012
-
Hirvonen Pekka E, Nivalainen Ville, Tenhunen Vesa, Asikainen Mervi. 2011. Itä-Suomen yliopiston LUMA-keskus keskittyy olennaiseen DIMENSIO : MATEMAATTIS-LUONNONTIETEELLINEN AIKAKAUSLEHTI 5: 27-29. 2011
-
Nivalainen Ville. 2011. Pre-service teachers' objectives, challenges, and experience of practical work. Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Forestry and Natural Sciences 35. 2011
-
Nivalainen V, Asikainen MA, Sormunen K & Hirvonen PE. 2010. Preservice and Inservice Teachers' Challenges in the Planning of Practical Work in Physics Journal of Science Teacher Education 21 4: 393-409. 2010
-
Nivalainen V.;Hirvonen P. E.. 2008. Teacher students and in-service teachers planning and implementing teaching sequences in the school physics laboratory: E. van den Berg;A. L. Ellermeijer;O. Slooten, Modelling in Physics and Physics Education.Amstel Institute, University of Amsterdam. 964-968. 2008
-
Ville Nivalainen;Kari Sormunen;Pekka E. Hirvonen. 2006. Restructuring a coherent physics teacher education programme. Teoksessa: Kari Sormunen (toim.), The Bologna Process in Science and Mathematics Higher Education in North-Eastern Europe: Tendencies, Perspectives and Problems.Joensuun yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta. Joensuun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan selosteita. ss. 52-63. 2006
-
Nivalainen Ville;Sormunen Kari & Hirvonen Pekka. 2005. Restructuring a coherent physics teacher education: R. P. Kalinin;S. R. Bogdanov;D. I. Dubrovskaja;E. S. Kazko;E. I. Prochorova;T. M. Puolokainen;A. G. Slyshov & A. V. Serbjakov, Bologna Process in Mathematics and Science Education: Tendencies, Perspectives and Problems. 162-168. 2005